printlogo


کد خبر: 260933تاریخ: 1401/12/21 00:00
اخبار

هموطنان خانواده‌ شهدا را تکریم می‌کنند
آغاز به کار پویش مردمی دیدار با خانواده شهدا
22 اسفند هر سال روز بزرگداشت شهدا و فرصتی برای یادآوری جانفشانی‌ آنان و خانواده‌های‌شان است؛ افرادی که از جان خود گذشته و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. به گزارش «وطن امروز»، در همین راستا پویش مردمی با هدف تکریم خانواده شهدا از سوی هموطنان در فضای مجازی به راه افتاده تا به مناسبت روز شهید از مقام والای شهدا تجلیل به عمل آید. گفتنی است تا به امروز علاقه‌مندان زیادی اقدام به نام‌نویسی در این پویش کرده‌اند و قرار است تا 22 اسفند دیداری با خانواده‌های شهدا سراسر کشور داشته و تصاویر آن را با هشتگ «روز شهید» در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. همچنین هموطنان به منظور رسانه‌ای شدن دیدارهای خود با خانواده محترم شهدا می‌توانند تصاویر دیدار را به شماره ۰۹۰۳۰۷۳۷۹۴۵ در نرم‌افزارهای تلگرام، ایتا و بله ارسال کنند.
***
راه‌اندازی ۱۳ هزار شغل برای خانواده شهدا و ایثارگران
مدیرعامل بنیاد برکت از راه‌اندازی ۴۳۰۰ طرح اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، ایجاد نزدیک به ۱۳ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به همراه داشته است. محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: ۴ هزار طرح اشتغال دیگر با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم نیز در شرف راه‌اندازی است. وی تصریح کرد: طرح‌های راه‌اندازی شده و در شرف ایجاد برای خانواده شهدا و ایثارگران در راستای سیاست و راهبرد اصولی بنیاد برکت در توانمندسازی و ایجاد اشتغال ویژه اقشار اجتماعی است. ترکمانه با تاکید بر اشتغال‌زایی برای خانواده شهدا و ایثارگران در سراسر کشور اظهار کرد: استان‌های خوزستان، فارس و کرمان بیشترین سهم را از این طرح‌های اشتغال دارند. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۷۷ درصد طرح‌های اشتغال ویژه خانواده شهدا و ایثارگران به شکل انفرادی ایجاد شده و ۲۳ درصد در قالب کسب‌وکارهای کارگاهی است. ترکمانه اضافه کرد: ۴۴ درصد طرح‌های اشتغال راه‌اندازی شده در حوزه خدمات، ۳۴ درصد در کشاورزی و ۲۲ درصد در زمینه صنعت است. وی درباره شیوه شناسایی واجدان شرایط نیز گفت: خانواده شهدا و ایثارگران مشمول این طرح توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی شده یا با همکاری تسهیل‌گران بنیاد برکت شناسایی می‌شوند. وی در ادامه افزود: تا به امروز و در مجموع، ۷ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم برای خانواده شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شده است.
***
مدارس تا ۲۸ اسفند باز است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اعلام اینکه فعالیت و جریان آموزشی و تربیتی مدارس تا آخرین روز اسفندماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، از باز بودن مدارس تا ۲۸ اسفند خبر داد. محمدمهدی کاظمی گفت: مدارس مطابق روال هر ساله تا آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱ باز است و کادر اداری و آموزشی با حضور در مدرسه به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود می‌پردازند. امسال هم آخرین روز کاری سال ۲۸ اسفندماه است. وی ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم با توجه به محدودیت زمانی تا پایان سال تحصیلی، حضور دانش‌آموزان در مدارس را پیگیری کنند تا بعد از تعطیلات نوروز شاهد عقب‌افتادگی‌های درسی و آموزشی دانش‌آموزان نباشیم. وی اظهار کرد: مدرسه مهم‌ترین و بهترین مکان برای تربیت و رشد اجتماعی دانش‌آموزان است، لذا ضرورت دارد خانواده‌ها بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه تاکید داشته باشند و این موضوع را پیگیری کنند.
***
بهره‌برداری از باغ راه حضرت فاطمه‌زهرا در آینده نزدیک
معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران از بهره‌برداری از باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در آینده نزدیک خبر داد. محمدامین توکلی‌زاده در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۸ که دیروز در چهل‌وچهارمین رویداد امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: در روز میلاد حضرت مهدی(عج) تجمع بزرگ منتظران را در مسجد جماران شاهد بودیم که یک نماد از ظهور و بروز منتظران بود و قریب به 3.5 میلیون نفر از کشور خود را به مسجد جمکران رساندند و یک تجمع زیبا را شکل دادند که پیام آن این است که کشور و مردم ما هویت دینی و انقلابی خود را صیانت می‌کنند. توکلی‌زاده گفت: در بحث پروژه گذرگاه و باغ راه حضرت فاطمه(س) بسیاری از مقدمات فراهم شده و این پروژه جزو پروژه‌هایی است که با حساسیت دنبال می‌شود و امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها توازنی بین اقدامات کالبدی و اقدامات نرم و سازنده فرهنگی منطقه ایجاد کند؛ همچنین سامانه من شهردارم را در این دوره داریم که می‌تواند اجتماعی شدن شهرداری تهران را رقم بزند و امیدواریم شاهد مشارکت بیشتر شهروندان در این سامانه باشیم. محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ نیز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه گفت: امروز افتتاح مجموعه‌های ورزشی را که در چند سال اخیر در منطقه استارت‌ زده شده بود و بنا به دلایلی تکمیل نشده بود، داریم؛ سرانه ورزشی منطقه پایین و حدود نیم متر است که باید این عدد به 2.5 متر برسد. وی افزود: با افتتاح‌های امروز حدود ۱۴ هزار متر به این فضا اضافه می‌شود.
***
شهادت ۲ مأمور پلیس در سیستان‌وبلوچستان
در درگیری نیرو‌های گشت فراجا با اشرار مسلح، 2‌مامور پلیس به درجه رفیع شهادت نایل شدند. به گزارش فارس، درگیری ماموران انتظامی گلشن با اشرار مسلح منجر به شهادت ۲ مامور پلیس شد. دیروز عوامل گشت شهرستان گلشن از توابع استان سیستان‌وبلوچستان حین اجرای ماموریت امنیت نماز جمعه و تامین امنیت مردم در حاشیه شهر مورد حمله ناجوانمردانه و غافلگیرانه اشرار کوردل قرار گرفتند که طی آن سرهنگ دوم محسن پودینه‌ای و ستوان سوم احسان شهرکی راننده گشت بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

Page Generated in 0/0098 sec