printlogo


کد خبر: 260938تاریخ: 1401/12/21 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب خطاب به ملت‌های اسپانیولی‌زبان منتشر شد
همزمان با رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر انقلاب اسلامی در کاراکاس، پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به ملت‌های اسپانیولی‌زبان منتشر شد. رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر حکیم انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ‌۱۴» طی مراسمی در شهر کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا در کنار نمایشگاه فرهنگ دوستی ایران و ونزوئلا به همت فعالان فرهنگی ونزوئلا و اسپانیولی‌زبانان با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و ونزوئلا برگزار شد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اگر توانسته باشم به وسیله‌ این کتاب با شما اسپانیولی‌زبانان ارتباط بگیرم، بسیار خرسند خواهم بود. این بخش کوتاهی از سرگذشت من است. چه نیکو است که ما و شما و همه‌ ملت‌های عدالت‌خواه با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بیشتر هم‌افزایی کنیم. نیک‌روزی شما را از خدا می‌خواهم. 
سیدعلی خامنه‌ای
کتاب «سلول شماره ۱۴» خاطرات و زندگینامه آیت‌الله خامنه‌ای را در دوران مبارزه با رژیم دست‌نشانده استکبار و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند. این اثر ترجمه اسپانیولی کتاب «ان مع الصبر نصرا» است که پیش از این به زبان عربی منتشر شده و نسخه فارسی آن با عنوان «خون دلی که لعل شد» در اختیار علاقه‌مندان و اهالی کتاب قرار گرفته بود.
***
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: 
توافق ایران و عربستان به نفع امنیت منطقه است
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور طی سخنانی با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: ۲ کشور توافق کردند در ۲ ماه آینده تبادل سفرا انجام شده و روابط دیپلماتیک ۲ کشور برقرار شود. وی ادامه داد:  ۲ کشور به مدت ۷ سال رابطه نداشتند و از این جهت مشکلاتی برای هر دو ایجاد شده بود. در هر حال ما هر سال زائر حج داریم و بحث عمره هم تعطیل شده بود. ایران و عربستان 2 قدرت مهم منطقه هستند و عربستان نقشه حائز  اهمیتی روی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد، از این جهت این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار باشد. حسینی با بیان اینکه «درست است ما در برخی مسائل اختلاف نظر داریم» افزود: بنای جمهوری اسلامی ایران بر همکاری بوده است، بویژه این دولت که سیاست همسایگی آن جواب داده است. وی افزود: ما پاسخ خوبی از این سیاست از همسایگان گرفته‌ایم. توافق با عربستان هم با واکنش‌های فراوانی از سوی کشورهای همسایه مواجه شد. حسینی تصریح کرد: ما تماس‌هایی از سوی عراق، عمان، قطر و سایر کشورها با وزیر امور خارجه خود داشتیم و اینها موید این است که این توافق به نفع امنیت منطقه است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: چندی پیش برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید برزیل به این کشور سفر کردم و در حاشیه این مراسم با وزیر خارجه عربستان ملاقات داشتم که در آن ملاقات کاملا معلوم بود آنها آماده برقراری روابط با کشورمان هستند.
***
ایران حمله تروریستی در مزارشریف را محکوم کرد
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته حمله تروریستی در مزارشریف افغانستان را محکوم کرد. وی ضمن ابراز تاثر و تاسف از شهادت و زخمی شدن جمعی از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه در این اقدام تروریستی، با خانواده‌های داغدیده، مجروحان و نیز جامعه خبرنگاران افغانستان بویژه در ولایت بلخ ابراز همدردی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمران و عاملان این‌گونه حملات سبوعانه تروریستی را دشمنان ثبات، امنیت و آرامش مردم همسایه و مسلمان کشور افغانستان توصیف کرد که اطلاع‌رسانی و روشنگری و نیز همزیستی بین آحاد مردم افغانستان را هدف قرار داده‌اند. گفتنی است در پی وقوع انفجار صبح دیروز در مرکز فرهنگی - اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف افغانستان تعدادی از جمله خبرنگاران حاضر در این نشست کشته و مجروح شدند.
***
مجریان و ناظران انتخابات ۱۴۰۲ نیمه‌دوم اسفند آموزش مشترک می‌بینند
محسن اسلامی، مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور ضمن توضیح برنامه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور در حوزه آموزش مجریان و متولیان امر انتخابات، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ستاد انتخابات کشور، موضوع توانمندسازی مجریان انتخابات با هدف برگزاری انتخابات باشکوه در کشور است. وی در ادامه صحبت‌های خود با مهم شمردن مقوله آموزش عوامل اجرایی و نظارت انتخابات، گفت: با هدف تعامل بین ۲ بازوی برگزاری انتخابات یعنی امر نظارت و اجرا، همایش آموزشی مشترک برگزار می‌شود. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تشریح جزئیات این همایش در نیمه دوم اسفندماه گفت: در این همایش مسؤولان آموزشی استانداری‌ها و هیات‌های نظارت استان‌ها در کنار هم دوره آموزشی می‌بینند. اسلامی افزود: در نشست وضعیت‌شناسی انتخابات با ۳۱ استانداری سراسر کشور این موضوع مشخص شد که یکی از خلأها در شعب انتخابات، فقدان هماهنگی و شناخت حوزه اجرا و نظارت از وظایف و کارکردهای همدیگر است. وی با تاکید بر اینکه برگزاری باشکوه انتخابات نیازمند هماهنگی و هم‌نظری هر چه بیشتر بخش نظارت و اجراست، گفت: هدف از برگزاری این همایش شناخت و آشنایی این دو بازوی مهم برگزاری انتخابات است که برای نخستین بار در طول ۴ دهه مسؤولان آموزش شورای نگهبان و عوامل اجرایی انتخابات در استان‌ها در کنار هم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. اسلامی افزود: با هدف تامین محتوای دوره آموزشی کارگروه مشترک آموزش بین ستاد انتخابات و شورای نگهبان فعال شده است. گفتنی است انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec