printlogo


کد خبر: 261094تاریخ: 1401/12/25 00:00
اخبار

آبسرد، آخرین لوکیشن سریال «سلمان فارسی» در سال ۱۴۰۱
سریال سلمان فارسی هم‌اکنون در منطقه آبسرد در ۶۰ کیلومتری شرق تهران در حال فیلمبرداری است. عوامل این سریال در آخرین روزهای سال با وجود بارندگی و شرایط جوی و سرد منطقه که نزدیکی دماوند قرار دارد، در حال کار هستند. به گزارش «وطن امروز»، رفت‌وآمدها نیز نشان می‌دهد لوکیشن و دکور ساخته شده از بخش‌های مهم سریال است. به این ترتیب آخرین ایستگاه سریال سلمان فارسی در سال ۱۴۰۱، منطقه آبسرد دماوند خواهد بود. سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری تاکنون برای فیلمبرداری صحنه‌های مختلف مناطق گوناگونی را طی کرده است. شهرک‌های سینمایی سه‌گانه غزالی، نور و دفاع‌مقدس، چند نقطه شاهرود، جلفا، جزیره قشم، کویر کرمان و کشور ارمنستان از جمله مناطقی بوده‌اند که میزبان گروه سازنده سریال سلمان فارسی بوده‌اند. داوود میرباقری در سریال سلمان فارسی که بزرگ ترین پروژه سریالی صداوسیماست، زندگی یار ایرانی پیامبر را در ۳ مقطع ایران، بیزانس و حجاز روایت می‌کند.
فیلمبرداری این سریال که به سفارش سیمافیلم و توسط حسین طاهری تهیه‌کنندگی می‌شود، از آذر ۱۳۹۸ آغاز شده و بخش بیزانس آن رو به پایان است. تاکنون در این سریال بازیگران ایرانی مانند علیرضا شجاع‌نوری، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه و علی دهکردی، همچنین هنرپیشه‌های خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس جلوی دوربین رفته‌اند.
***
سریال نوروزی شبکه ۳ با صدای پزشک دهکده
دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون، سریال تاریخی «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان را روایت می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، زهره شکوفنده که در آثار پر‌شماری به عنوان صداپیشه فعالیت داشته، صاحب صدایی گرم و شنیدنی است که برای مخاطبان از جوان گرفته تا پیر آشناست. «آتش و باد» با نام قبلی «جشن سربرون» روایتی در دل تاریخ است که در آن عشق، آتش خشم را شعله‌ور می‌کند. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می‌کند و همزمان پرداخت‌هایی به فراز و فرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری‌مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، و مهران نائل از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. در خلاصه داستان «آتش و باد» اینچنین آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم‌سن و سال بهادر «جهان‌پسند» می‌آید، غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعمویش درآید؛ بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند، زخم‌های کهنه‌ سر باز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند».
این سریال به تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی محصول مرکز سیمافیلم است و در ۵۸ قسمت به عنوان سریال نوروزی شبکه ۳ سیما از آخرین جمعه امسال۲۶ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود‌.
***
آلبوم «آوای دوست»  منتشر ‌شد
کمپانی جهانی «سویسا» در سوییس آلبوم «آوای دوست» ‌استاد یعقوب انوش را انتخاب کرد. به گزارش «وطن امروز»، آلبوم «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت استاد «‌یعقوب انوش» در ۷ دستگاه با ساز ویولن و به تهیه‌کنندگی «کورش انوش» خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوییس منتشر ‌شد و کمپانی جهانی «سویسا» در کشور سوییس، ضمن انتخاب این اثر موسیقایی آن را انتخاب کرد و مورد حمایت خود قرار داد. آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت استاد «‌یعقوب انوش» در ۷ دستگاه با ساز ویولن و برای نخستین بار در ایران با ساز ویولن به تهیه‌کنندگی «کورش انوش» خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوییس، پس از ۲ سال ضبط، میکس و مسترینگ، توسط «ایمان حجت» در استودیو «راگا» در تهران آماده شده است و با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نشر و پخش «جوان» در سراسر کشور منتشر ‌‌شد و در اختیار علاقه‌مندان موسیقی بویژه نوازندگان و پژوهشگران ساز ویولن قرار ‌گرفت. از نکات قابل توجه در این آلبوم، شنیدن صدای زنده‌یاد استاد «بهمن بوستان» پژوهشگر موسیقی ایرانی و ادبیات فارسی در ابتدای سی‌دی اول است که چند بیت شعر را در ستایش موسیقی با صدای دلنشین خود قرائت می‌کند. آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی در 6 لوح فشرده (سی‌دی) را دربر می‌گیرد که سی‌دی اول به دستگاه ماهور، سی‌دی دوم به دستگاه همایون و اصفهان، سی‌دی سوم به بیات ترک و دشتی، سی‌دی چهارم به دستگاه چهارگاه و سه‌گاه، سی‌دی پنجم به دستگاه شور، ابوعطا و افشاری و همچنین سی‌دی ششم به دستگاه نوا و راست پنجگاه اختصاص دارد که استاد «‌یعقوب انوش» این آثار ارزشمند و ماندگار موسیقی ایران را با ساز ویولن نواخته است. «آوای دوست»، شامل نواختن کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی و ضربی‌ها، حاصل طبع روان و ذوق سرشار استاد «‌یعقوب انوش» در نواختن و نوازش یکی از پیچیده‌ترین سازهای جهان است.

Page Generated in 0/0071 sec