printlogo


کد خبر: 261099تاریخ: 1401/12/25 00:00
اخبار

واکنش سرمربی پورتو به حذف تیمش از اروپا
سرمربی تیم فوتبال پورتو به حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا توسط اینتر واکنش نشان داد. سرجیو کونسیسائو در پی تساوی بدون گل سه‌شنبه شاگردانش مقابل اینتر در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که منجر به حذف تیمش از گردونه این رقابت‌ها با قبول شکست یک بر صفر در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت شد، گفت: در هر دو بازی ما بسیار شایسته و برتر بودیم اما مهم‌ترین کار یعنی گلزنی را انجام ندادیم. با این حال باید به بازیکنانم تبریک بگویم چون آنها یک بازی عالی از خود ارائه کردند. البته اینتر در 10 دقیقه پایانی بازی و در حالی که ما در وقت‌های تلف‌ شده 10 نفره شدیم تیم برتر میدان بود. وی افزود: در مجموع 190 دقیقه این تقابل، ما در هر لحظه از بازی تیم برتر بودیم. ما با فداکاری زیاد، استراتژی بسیار خوب و درک اینکه چگونه پویایی حریف در مالکیت توپ را شرطی کنیم، سعی کردیم پیشتار باشیم و بازیکنان ما هم تلاش کردند که به گل برسند اما در نهایت موفق به این کار نشدیم. می‌خواهم به تیمم تبریک بگویم اما متاسفانه موفق به صعود از این مرحله نشدیم، هر چند مستحق آن بودیم.
***
عابد حقدادی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد
در روزی که اینچه‌درگاهی و تعدادی از اعضای مجمع از آن خارج شدند، عابد حقدادی به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. در این مجمع محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و همچنین مهین فرهادی‌زاد، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند. زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک با اینکه در مجمع حضور داشت اما صلاحیتش تایید نشد و از مجمع بیرون رفت. به دنبال وی تعدادی از اعضای مجمع نیز از جلسه بیرون رفتند ولی انتخابات برگزار شد. عابد حقدادی، حبیب نوظهوری و مقداد قلندرپور 3 کاندیدایی بودند که برای احراز پست ریاست فدراسیون ژیمناستیک تایید صلاحیت شدند. البته در مجمع مقداد قلندرپور از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد.
49 نفر اعضای حاضر در مجمع بودند که 21 نفر از آنها به همراه اینچه‌درگاهی از مجمع بیرون رفتند. در رای‌گیری حقدادی 18 رای و نوظهوری 8 رای کسب کرد و یک رای نیز سفید بود. با توجه به اینکه هیچ کدام نصف به‌علاوه یک رای را کسب نکردند(26 رای)، به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد و در دور دوم عابد حقدادی با 20 رای به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. نوظهوری 6 رای کسب کرد و یک رای هم سفید بود. این در حالی است که تعدادی از اعضای مجمع که با اینچه‌درگاهی از مجمع خارج شده بودند، قرار است صورتجلسه‌ای امضا کنند تا به نماینده فدراسیون جهانی گزارش اتفاقات را ارائه کنند.
***
پایان مأموریت وویوویچ در ایران
از گوشه و کنار شنیده می‌شود همکاری فدراسیون هندبال با وویوویچ، سرمربی تیم ‌ملی به پایان رسیده است.
به گزارش فارس، تیم ‌ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان با هدایت وویوویچ توانست یک پیروزی کسب کرده و تاریخ‌ساز شود. اینکه هندبال ایران توانست برای نخستین بار به جمع 24 تیم برتر دنیا راه پیدا کند عنوان بسیار ارزشمندی است که نباید به راحتی چشم روی آن بست اما واقعیت ماجرا این است که شاگردان وویوویچ تنها با یک پیروزی آن هم با اختلاف یک گل توانستند دست به این تاریخ‌سازی بزنند. تیم ملی هندبال ایران در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با تیم‌های ملی شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه بود که حاصل تلاش ملی‌پوشان یک پیروزی مقابل شیلی و ۲ شکست مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا بود. با این نتیجه شاگردان وسلین وویوویچ توانستند برای نخستین بار از گروه خود صعود کرده و در کنار تیم‌های برتر این پیکارها قرار بگیرند.
در این بین یک موضوع مهم وجود داشت و آن هم اینکه حضور وویوویچ، سرمربی سرشناس تیم ‌ملی کشورمان - که فدراسیون هندبال هیچگاه نتوانست او را به عنوان برندی برای خود (همچون ولاسکو در والیبال یا چیریچ در واترپلو) تبدیل کند - تاثیرات مثبتی بر هندبال ایران داشت اما حالا از گوشه و کنار شنیده می‌شود این سرمربی سرشناس و مطرح به پایان خط خود در تیم ‌ملی ایران رسیده است و همکاری‌اش با فدراسیون ایران تداوم نخواهد داشت. حالا سوال اینجاست: اگر وویوویچ با فدراسیون ایران قطع همکاری کند، آیا واقعا حضور کوتاه‌مدت این مربی دردی از رشته جذاب هندبال دوا کرد؟ آیا مسؤولان فدراسیون تلاش کردند به هر قیمتی این گوهر گرانبها را در تیم ‌ملی حفظ کنند یا خیر؟ تیم ‌ملی در سال‌های اخیر از تغییر متعدد مربی ضربات زیادی خورده و اهالی این رشته امیدوار هستند وویوویچِ بزرگ در ایران بماند و به کارش ادامه دهد. حالا باید دید علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال که اخیرا ریاستش به مدت 4 سال دیگر تمدید شده است توانایی حفظ این مربی را دارد یا باز هم با بهانه‌های غیرمنطقی شاهد قطع همکاری با یک مربی مطرح جهان خواهیم بود؟

Page Generated in 0/0054 sec