printlogo


کد خبر: 261113تاریخ: 1401/12/25 00:00
اخبار

فرآیند ثبت اسناد و املاک کشور استانداردسازی می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نخستین شورای تخصصی فرآیندنگاری این سازمان، از انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی و استانداردسازی فرآیندهای ثبتی کشور در آینده نزدیک خبر داد. مهرحسن بابایی با بیان اینکه تا ۶ ماه آینده ۱۴ فرآیند ثبتی در قالب استانداردهای فنی و گام‌بندی شده تعریف و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: با اجرای این گام مهم در نظام ثبتی کشور، بعد از سال‌ها، ضمن حذف هرگونه اقدامات سلیقه‌ای در فرآیندهای پیچیده ثبتی، قدم بزرگی در ارتقای دانش ثبت اسناد و املاک و تسهیل و ارائه خدمات یکسان به جامعه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی برداشته خواهد شد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست تخصصی بررسی میزان پیشرفت روند هوشمندسازی سامانه‌های تخصصی اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و مرکز مالکیت معنوی با اشاره به اینکه هوشمندسازی تأثیر بسزایی در آزادسازی نیروها و تقویت مدیریت منابع انسانی دارد، افزود: الکترونیکی کردن و به تبع آن هوشمندسازی فرآیندها باید واقعی باشد به طوری که در امتداد این کار دیگر نیازی به اقناع‌سازی مراجعان و متقاضیان از سوی کارشناسان وجود نداشته باشد. 
***
ایجاد 300 هزار شغل برکت در مناطق محروم کشور
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سال 1401 را با ایجاد 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به پایان می‌رساند. مدیرعامل بنیاد برکت درباره عملکرد این بنیاد در سال 1401 گفت: امسال در حوزه اشتغال اجتماع‌محور 100 هزار طرح اشتغال‌زایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای 300 هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به دنبال داشته است. محمد ترکمانه ادامه داد: بنیاد برکت در مجموع تا به امروز 280 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت 840 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده است. وی خاطرنشان کرد: شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در 13 هزار و 500 روستا و یک‌هزار و 250 شهر از 448 شهرستان در 31 استان کشور مشغول شناسایی متقاضیان و اشتغال‌زایی برای آنها هستند. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 280 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور بالغ بر 390 هزار میلیارد ریال است. ترکمانه در تشریح فرآیند اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور گفت: 950 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق هدف در حال خدمات‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند و پس از شناسایی، اهلیت‌سنجی و آموزش‌های لازم، آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند. 
***
درختان خشکیده خیابان ولیعصر(عج) اثر هنری شدند
معاون فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برگزاری رویداد درختستان در هشتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان، از خلق آثار  انتزاعی و هنری روی 11 اصله درخت خشکیده در محور ولیعصر(عج) خبر داد. مجید قادری‌آذر، معاون فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی، از اجرای آثار بخش «درختستان» سالانه بهارستان خبر داد و در این باره گفت: این دوره از رویداد «درختستان» را با رویکرد متفاوت نسبت به سال گذشته آغاز کردیم  و قرار شد المان و سازه‌ای به درختان اضافه نشود، بلکه کل طرح‌ها با روش خراطی روی تنه درختان کنده‌کاری  شود. او افزود: درخت‌های انتخابی برای این بخش، همگی خشکیده هستند و هیچ شاخ و برگی ندارند. در واقع این آثار روی بدنه این درختان اجرا می‌شود اما هنرمندان موظف هستند کار خراطی یا اجرای طرح را به نحوی انجام دهند که کلیت درخت دچار انهدام یا نابودی نشود و باعث بهبود شکل ظاهری آن شود.  وی محل اجرای این آثار را خیابان ولیعصر(عج) محدوده پارک ملت عنوان کرد و افزود: در این  دوره از رویداد درختستان حدود 50 هنرمند در فراخوان حضور یافتند که 6 هنرمند مجسمه‌ساز باسابقه، طرح‌های انتزاعی و هنری را روی 11 اصله درخت خشکیده اجرا خواهند کرد و مابقی هنرمندان در سطح مناطق بیست‌ودوگانه نسبت به خلق آثار روی درختان خشکیده شهر مشغول هستند. 
***
افتتاح 11 کیلومتر خط جدید مترو به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان
شهردار تهران گفت: شنبه ۲۷ اسفند حدود ۱۱ کیلومتر خط جدید مترو (۵ ایستگاه در خطوط ۶ و ۷) به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به ادامه‌دار بودن پویش امید و افتخار اظهار کرد: پویش «امیدوافتخار» تا شب عید هر روز برگزار می‌شود، همچنین روز شنبه حدود 11 کیلومتر خط جدید مترو (5 ایستگاه در خطوط 6 و 7) به ارزش 15 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. وی با اشاره به تکمیل خط 6 تصریح کرد: خط 6 تا پیش از این ۲ تکه بود؛ اتصال این دو بخش موجب رونق حمل‌ونقل عمومی است. شهردار تهران با اشاره به طرح کمربند سبز تهران گفت: 1500 هکتار کمربند سبز تهران، افتتاح پایانه اکباتان به ارزش 4 هزار میلیارد تومان و پروژه‌های دیگری از این دست، تحفه‌ای ناقابل خدمت مردم عزیز تهران بود که در سال جاری افتتاح شد. همچنین سیستم ۳ دانشگاه بزرگ علوم پزشکی تهران را با شرایط پارک‌های محلات تهران منطبق خواهیم کرد. وی اضافه کرد: به‌دنبال «ارزان کردن» تهران هستیم؛ اینکه مردم بیش از 60 سال باید منتظر خریدن خانه بمانند، ظلم به آنهاست؛ بر همین اساس قرارگاه جهادی مسکن با این هدف تاسیس شد. زاکانی متذکر شد: چه با تسهیل در روند «صدور پروانه»، چه شناسایی موقعیت‌های نوسازی در بافت فرسوده تلاش کردیم به رونق صنعت ساختمان بپردازیم در همین زمینه نیز برای ساخت بیش از 400 هزار واحد تفاهمنامه امضا شده است.

Page Generated in 0/0048 sec