printlogo


کد خبر: 261117تاریخ: 1401/12/25 00:00
حقوق سربازان 20 درصد افزایش یافت

با رای نمایندگان مجلس، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان 20 درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حقوق سربازان وظیفه چند سال است افزایشی است به طوری که یک سرباز علاوه بر اینکه خدمت سربازی را انجام می‌دهد، از حقوق مناسبی نیز برخوردار است. علاوه بر این سربازان در طول دوره سربازی می‌توانند کسب مهارت کنند و با اخذ مدرک مهارت‌آموزی، وام‌های 100 تا 200 میلیونی نیز اخذ کنند. 
دیروز نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند «الف» تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند. در اجرای ماده «۴۹» قانون خدمت وظیفه عمومی، در سقف اعتبارات مصوب مربوط به دستگاه‌های ذی‌ربط حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل 60 درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل 75 درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل 90 درصد حداقل دریافتی پایور است. گفتنی است؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی 23 اسفند در گفت‌وگوی ویژه خبری در ارتباط با امکان تغییر و تحول در مدل سربازی به شکل و شمایل فعلی گفت: مجلس می‌تواند درباره افزایش حقوق سربازان تصمیم‌گیری کند. 
به گفته وی، گزارشی که از نیروهای مسلح داشتیم این بود که خیلی از سربازان به دلیل مشکلات معیشتی به خدمت سربازی نمی‌آیند اما با افزایش حقوقی که انجام شده، سربازان برای حضور در خدمت سربازی تمایل پیدا کرده‌اند. بنابراین باید در حوزه سربازی بازنگری شود و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.
 امسال رقم قابل توجهی در تبصره 18 برای این مساله قرار دادیم که کسانی که خدمت سربازی‌شان تمام می‌شود با توجه به حرفه‌ای که دارند، مشغول به کار شوند. قالیباف تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با نیروهای مسلح در محضر مقام معظم رهبری داشتیم به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که برای بهینه‌سازی خدمت وظیفه سربازی نیازمند بازنگری مجدد در این حوزه است. ان‌شاءالله با دستوری که مقام معظم رهبری دادند با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح بتوانیم در شیوه سربازی تجدید نظر داشته باشیم.

Page Generated in 0/0058 sec