printlogo


کد خبر: 261125تاریخ: 1401/12/25 00:00
اخبار

وزیر دارایی عربستان: 
سرمایه‌گذاری در ایران با سرعت بالا انجام خواهد شد
وزیر دارایی عربستان با اشاره به توافق تهران - ریاض گفت سرمایه‌گذاری کشورش در ایران با سرعت بالا انجام خواهد شد. محمد الجدعان در اظهاراتی گفت سرمایه‌گذاری عربستان در ایران بعد از توافق اخیر با سرعت گسترده انجام خواهد شد. وی تاکید کرد که فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده است و تا زمانی که به بندهای توافق احترام گذاشته شود، هیچ مانعی در این باره وجود نخواهد داشت. در پی سفر بهمن‌ماه سیدابراهیم رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام‌شده میان رئیس‌جمهور چین با رئیس‌جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس‌جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد. در پایان این مذاکرات، ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.
***
طحان‌نظیف: 
شورای نگهبان ۱۶ جلسه برای بررسی بودجه 1402 برگزار کرد
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: ما شنبه این لایحه را دریافت و به صورت غیررسمی از هفته قبل بررسی را آغاز کردیم که ۱۶ جلسه بررسی لایحه به طول انجامید. طحان‌نظیف درباره معافیت مالیاتی موسسات آموزشی گفت: این مورد ابهاماتی داشت که به مجلس بازگردانده شد. سخنگوی شورای نگهبان درباره مالیات خانه‌های لوکس با ارزش بالای ۲۰ میلیارد تومان گفت: این مورد هم بررسی و مغایر با شرع و قانون شناخته نشد. طحان‌نظیف درباره برخط کردن تعویض پلاک گفت: این مساله هم پس از بررسی در شورای نگهبان مخالف شرع و قانون شناخته نشد. وی درباره افزایش حقوق شاغلان در دستگاه‌های اجرایی گفت: این موضوع سال گذشته هم ابهاماتی داشت. امسال هم ابهاماتی وارد بود که باید این ابهام رفع شود. سخنگوی شورای نگهبان درباره حقوق سربازان گفت: حقوق سربازان متاهل بدون فرزند ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که پس از بررسی مغایر با شرع و قانون شناخته نشد. طحان نظیف گفت: مجلس باید بودجه را بررسی و تصویب کند. دولت و مجلس درباره بودجه نظرات مختلفی دارند و ما در شورای نگهبان باید به این مساله رسیدگی کنیم. در همه ادوار بودجه در مجلس تغییراتی می‌کند و ما باید بررسی کنیم که شاکله بودجه طبق قانون حفظ شود. وی درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: اولویت‌های مد نظر شورا در این رابطه این است که اصلاح زمان‌بندی اظهارنظر شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها نیازمند بازنگری است. امیدواریم خلأ‌های نظام انتخاباتی مد نظر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
***
آخرین نماز جمعه تهران سال ۱۴۰۱ به‌امامت حاج‌علی‌اکبری اقامه می‌شود
آخرین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۱ به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود. علی نوری، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در‌های مصلای امام خمینی(ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود. همچنین این هفته به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد، گردهمایی بزرگ مساجد و ائمه جماعات در نماز جمعه تهران برگزار می‌شود که برنامه‌های آن به ترتیب زیر است
- برپایی نمایشگاه کارکردهای مسجد طراز
- برگزاری پویش ۳ دقیقه تبیین
- معرفی نمایشگاهی 40 کتاب با موضوع مسجد
- برپایی موکب پذیرایی مساجد
- اهدای کتاب با موضوع مسجد
- پخش تولیدات رسانه‌ای با موضوع مسجد
***
فرمانده نیروی هوایی ارتش: 
غائله جنگ ‌شناختی دشمن هنوز تمام نشده است
امیر سرتیپ حمید واحدی اظهار کرد: نیروی هوایی الهی در دوران دفاع‌مقدس از شروع جنگ تحمیلی با انقلاب، مردم و ولایت بود. وی افزود: چند ماهی کشور به خاطر بی‌تدبیری برخی افراد که بخوبی به فرمان فرمانده کل قوا گوش ندادند، دچار تب و تاب شد. فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها دغدغه فضای مجازی را داشتند و مشاهده کردیم دشمنان با جنگ ترکیبی و‌ شناختی چه بلایی سر جوانان ما می‌آورند. وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است ذهنیت جوانان کشورمان را عوض کند، گفت: جوانان کشورمان هر لحظه در فضای مجازی ضربه می‌خورند که لازم است با زبان جوانی با آنها سخن گفت و هدایت‌شان کرد. فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین نعمت نظام جمهوری اسلامی را رهبری بزرگ و مقتدر دانست و اظهار کرد: سخنان و تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب در هر زمینه، کامل‌تر از تمام دانشمندان دنیا بوده و باید با تمام وجود پشتیبان ایشان باشیم. وی در پایان از فرمانده و کارکنان پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول که همیشه پای کار هستند و این نمایشگاه را برپا کردند و همچنین از مسؤولان شهرستان‌های دزفول و اندیمشک قدردانی کرد.

Page Generated in 0/0049 sec