printlogo


کد خبر: 261155تاریخ: 1401/12/27 00:00
حریفان والیبال ایران در انتخابی المپیک مشخص شدند
قرعه سخت برای بلندپروازان

حریفان تیم ‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند. سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سال 2024 به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال شانزهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نحوه صعود 24 تیم‌ (12 تیم مردان و 12 تیم زنان) به مسابقات والیبال المپیک 2024 پاریس را اعلام کرد که کشور فرانسه به عنوان میزبان، نخستین سهمیه در هر2 گروه جنسیتی را به دست آورده است.
فدراسیون جهانی والیبال میزبان‌های مسابقات انتخابی المپیک 2024 را معرفی کرد. بر این اساس رقابت‌های ۴ گروه مردان (۲ گروه) و زنان (۲ گروه) در قاره آسیا در کشورهای چین و ژاپن برگزار می‌شود. سومین میزبان گروه مردان برزیل و در گروه زنان لهستان خواهد بود. بنابراین ۴ کشور ژاپن، چین، برزیل و لهستان پذیرای بهترین تیم‌های والیبال جهان خواهند بود که برای کسب سهمیه المپیک رقابت خواهند کرد. دیروز مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها برگزار شد و طی آن تیم ‌ملی ایران در گروه اول به میزبانی برزیل با تیم‌های برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، چک و قطر همگروه شد. در گروه دوم این مسابقات به میزبانی ژاپن هم تیم‌های آمریکا، اسلوونی، صربستان، ترکیه، تونس، مصر و فنلاند رقابت خواهند کرد. در گروه سوم به میزبانی چین هم تیم‌های لهستان، آرژانتین، هلند، کانادا، مکزیک، بلژیک و بلغارستان حضور خواهند داشت. رقابت‌های مردان از 30 سپتامبر تا 8 اکتبر 2023 (8 تا 16 مهرماه 1402) برگزار می‌شود. پس از پیگیری مسابقات انتخابی المپیک از هر گروه مردان تیم‌های اول و دوم سهمیه پاریس را دریافت خواهند کرد. ۵ تیم دیگر در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2024 بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال از سوی FIVB مشخص خواهند شد که به همراه فرانسه به عنوان میزبان، تکمیل‌کننده 12 تیم شرکت‌کننده در پاریس خواهند بود. گفتنی است پیش از این فدراسیون جهانی والیبال مسابقات جام‌جهانی سال 2023 را به عنوان یکی از رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک 2024 پاریس معرفی کرده بود که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.
* مربی بدنساز خارجی
مربی بدنساز تیم ‌ملی والیبال مشخص شد. تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت‌ساز 1402 در ۴ رویداد مهم لیگ ملت‌ها 2023 در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (16 خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (27 مرداد تا 4 شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (28 شهریور تا چهارم مهر) و انتخابی المپیک مردان در برزیل (8 تا 16 مهر) شرکت می‌کند. در همین راستا، بهروز عطایی برای تکمیل کادر فنی تیم ‌ملی قرار است از ۲ مربی خارجی استفاده کند. گفته می‌شود یک مربی بدنساز لهستانی و یک مربی تمرین‌دهنده ایتالیایی به کادر فنی تیم ‌ملی والیبال اضافه خواهند شد. از گوشه و کنار شنیده می‌شود یاناس، مربی بدنساز لهستانی گزینه‌ای است که فدراسیون والیبال با وجود قطع همکاری با وی، یک بار دیگر با او به توافق رسیده و قرار است بهروز عطایی باز هم با یاناس همکاری داشته باشد. یاناس لهستانی سال گذشته پس از مسابقات قهرمانی جهان از تیم ‌ملی ایران جدا شد اما توافق بین طرفین یک بار دیگر حاصل شده تا این مربی بدنساز باز هم در کنار تیم ‌ملی ایران حضور داشته باشد. همچنین گفته می‌شود یک مربی تمرین‌دهنده ایتالیایی هم قرار است بزودی با فدراسیون ایران قرارداد همکاری امضا کند؛ این مربی در لیگ سری آ ایتالیا فعالیت کرده و حالا باید منتظر اعلام خبر قطعی حضورش در ایران توسط مسؤولان فدراسیون باشیم. بر این اساس مردان والیبال کشورمان تمرینات خود را از روز یکشنبه 27 فروردین‌ در کمپ تیم‌های ملی والیبال در سالن فدراسیون زیر نظر کادر فنی شامل اکبر محمدی سرپرست، بهروز عطایی سرمربی، علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشاردوست به عنوان مربی، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور، نیما ده‌پناه پزشک، رضا قلی‌پور تراپیست و حمزه فتحی ماساژور آغاز خواهند کرد.

Page Generated in 0/0055 sec