printlogo


کد خبر: 261156تاریخ: 1401/12/27 00:00
نخستین لیست تیم ملی فوتبال ایران توسط قلعه‌نویی اعلام شد
۲۸ اسفند آغاز کار

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران ۳۲ بازیکن را برای حضور در اردوی تیم‌ ملی دعوت کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بر اساس اعلام امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ ملی ۳۲ بازیکن برای حضور در اردوی تیم‌ ملی که از ۲۸ اسفند آغاز می‌شود، به اردو دعوت شدند.
اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ ملی به این شرح است:
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، سیدحسین حسینی (استقلال)، حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک)، شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)، حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر سیرجان)، محمدامین حزباوی (فولاد خوزستان)، عارف آغاسی (فولاد خوزستان)، احسان حاج‌صفی (آ.اک یونان)، میلاد زکی‌پور (سپاهان)، وحید امیری (پرسپولیس)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)، رامین رضاییان (سپاهان)، روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، رضا اسدی (تراکتور تبریز)، محمد کریمی (سپاهان)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، امید نورافکن (سپاهان)، امیرحسین حسین‌زاده (شارلوا بلژیک)، سیدمهدی حسینی (مس رفسنجان)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی امارات)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، محمد محبی (استقلال)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، علی قلی‌زاده (کاسم پاشا ترکیه)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، رضا شکاری (گل‌گهر سیرجان)، سردار آزمون (بایرلورکوزن آلمان) شهریار مغانلو (سپاهان) و محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن).
بر اساس این گزارش، مجید حسینی، سامان فلاح و محمد عمری نیز در لیست حضور داشتند که به دلیل گزارش پزشکی از شرایط جسمانی این بازیکنان و نیاز به تمرکز به درمان کامل، از لیست خارج شدند ولی در ماتریس بازیکنان تیم‌ ملی حضور دارند.
همچنین سامان قدوس نیز در لیست حضور داشت که بعد از تماس تلفنی و درخواست جهت حضور در تمرینات تیم باشگاه مربوطه‌اش به دلیل شرایط خاص او، در این اردو حضور نخواهد داشت.
بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ ملی باید روز ٢٨ اسفند خود را در هتل المپیک به کادر فنی تیم‌ ملی معرفی کنند.
* جلسه مهم تاج و قلعه‌نویی قبل از اردوی تیم ملی
امیر قلعه‌نویی قبل از اردوی تیم‌ ملی فوتبال جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار خواهد کرد.
 امیر قلعه‌نویی بعد از دیدار گل‌گهر و فولاد به کار خود در تیم سیرجانی خاتمه داد و از این پس به سرمربیگری تیم‌ ملی می‌پردازد. قلعه‌نویی بعد از اعلام لیست تیم‌ ملی قرار است جلسه‌ای را در تهران با مهدی تاج، رئیس فدراسیون برگزار کند تا آخرین هماهنگی‌ها درباره مسائل مربوط به تیم‌ ملی را پیگیری کند.
یکی از اصلی‌ترین موضوعات این جلسه درباره دستیاران قلعه‌نویی در تیم‌ ملی است. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «انتخاب دستیاران با سرمربی محترم است اما قرارداد و امکانات فدراسیون هم باید مد نظر قرار بگیرد تا منابع مورد نیاز تامین شود. همه اینها منوط به جلسه‌ای است که بین قلعه‌نویی و تاج برگزار می‌شود و نتیجه‌اش را به اطلاع خواهیم رساند».
وی در پاسخ به این پرسش که آیا قلعه‌نویی لیستی درباره دستیارانش به فدراسیون ارائه کرده، گفت: «هنوز لیستی را به فدراسیون ارائه نکرده‌اند. عرف و رسم این است که قبل از قطعی کردن کار، با فدراسیون چک می‌شود. شفاها صحبت‌هایی شده اما هنوز لیست مکتوب برای دستیاران ارائه نشده است».
* غایب‌های این لیست
در لیست اولیه اعلام شده امیر قلعه‌نویی نام امیر عابدزاده، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی کریمی و کریم انصاری‌فرد به چشم نمی‌خورد و این بازیکنان نتوانسته‌اند نظر سرمربی جدید تیم‌ملی را جلب کنند.
* ابهام درباره زمان بازی دوستانه ایران و کنیا
زمان برگزاری دیدار دوستانه ایران و کنیا در نخستین روزهای فروردین‌ هنوز قطعی نشده است.
چند روز قبل بود که فدراسیون فوتبال کنیا اعلام کرد 8 فروردین‌ 1402 در دیداری دوستانه به مصاف ایران خواهد رفت اما هنوز این مسابقه به مرحله امضای قرارداد نرسیده و زمان آن نیز مشخص نشده است.
احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «دیدار با روسیه در ورزشگاه آزادی قطعی شده است. وقتی عراق کنسل کرد، با کنیا صحبت کردیم. موافقت اولیه از فدراسیون کنیا گرفته شده و در نظر داریم با کنیا بازی کنیم».
اصولی در پاسخ به این پرسش که آیا این بازی در تاریخ 7 فروردین برگزار می‌شود، گفت: «تاریخ این بازی هنوز قطعی نیست و اطلاع‌رسانی می‌کنیم».
***
مسأله میزبانی از تیم‌های عربستانی در ایران برطرف شد؟
رئیس فدراسیون فوتبال ایران و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی دیدار کردند. هفتادوسومین کنگره فیفا روز سه‌شنبه در کشور روآندا برگزار شد و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و یاسر المسحل رئیس فدراسیون عربستان ضمن دیدار با یکدیگر درباره موارد گوناگون به بحث و گفت‌وگو پرداختند. این دیدار پس از آن انجام شد که در تاریخ پانزدهم اسفندماه کشورهای ایران و عربستان موافقت کردند ظرف حداکثر ۲ ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند. روابط فدراسیون‌های ورزشی ۲ کشور هم مطابق اتفاقات گذشته به صورت کامل قطع بوده و توافق اخیر رویداد مناسبی بود تا در نخستین گام فدراسیون فوتبال ایران برای ازسرگیری روابط ورزشی پیش‌قدم شود.
26 اسفندماه سال 1394 بود که سرانجام فشارهای سعودی‌ها جواب داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما گزینه کشور ثالث را به عنوان میزبان بازی‌های نمایندگان ایران با عربستان انتخاب کرد، پس از دی‌ماه سال 1398 بود که لغو میزبانی از تمام تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در دستورکار AFC قرار گرفت. طی این مدت رویارویی نمایندگان ایران با باشگاه‌های سعودی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس بود، همچنین تیم‌های ملی ۲ کشور هم دیداری با یکدیگر نداشتند. تصویر تاج کنار رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نشان می‌دهد باید بزودی شاهد بیانیه جدیدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو تصمیم میزبانی در کشور ثالث باشیم و میربانی از تیم‌های عربستانی در خاک ایران انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0082 sec