printlogo


کد خبر: 261200تاریخ: 1401/12/28 00:00
دور دنیا

زلنسکی بشار اسد را تحریم کرد
رئیس‌جمهور اوکراین از اعمال تحریم علیه رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و نخست‌وزیر سوریه خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت خروج سرمایه از اوکراین است. 
بر اساس متن این سند که روز گذشته در وب‌سایت رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد، «ولودیمیر زلنسکی» بشار اسد، فیصل مقداد و حسین ارنوسرا را تحریم کرد. 
در این سند آمده است: «تحریم‌ها برای یک دوره ۱۰ ساله اعمال می‌شود و شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت خروج سرمایه از اوکراین و خاتمه اجرای تعهدات اقتصادی و مالی می‌شود».
***
اعتصابات در انگلیس به فرودگاه لندن کشیده شد
اتحادیه کارگری انگلیس اعلام کرد بیش از هزار نفر از نگهبانان در فرودگاه هیترو لندن قصد دارند دست به اعتصاب اعتراضی بزنند.
 گفته شده برگزاری این اعتصاب تا زمان تعطیلات عید پاک برنامه‌ریزی شده است. اتحادیه کاری فرودگاه هیترو لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیش از 1400 نگهبان امنیتی به همراه تعداد دیگری از نیروهای فعال همزمان با نزدیک شدن به عید پاک مسیحیان، به دلیل وجود اختلاف بر سر دستمزد دست به اعتصاب گسترده خواهند
 زد». 
این اتحادیه تصریح کرد: این اعتصاب به‌مدت ده روز ادامه خواهد داشت که از 31 مارس آغاز می‌شود و در روز یکشنبه عید پاک (9 آوریل) پایان می‌یابد. 
در بیانیه این اتحادیه آمده است: «اعضای ما به دلیل دستمزدهای پایینی که هیترو پرداخت می‌کند، به سادگی قادر به گذران زندگی نیستند». شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه کارگری انگلیس نیز گفت کارگران مستحق افزایش حقوق منصفانه هستند.
***
ترامپ: سه‌شنبه بازداشت می‌شوم
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پستی وبلاگی مدعی شد سه‌شنبه هفته جاری در ارتباط با یک پرونده قضایی بازداشت می‌شود. ترامپ با انتشار پستی در فضای مجازی درصدد راه‌اندازی جنجالی دیگر است.
 وی در این پست که در سایت تروث سوشال منتشر شد، مدعی شد قرار است روز سه‌شنبه از سوی مقامات قضایی آمریکا بازداشت شود. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در این پست وبلاگی نوشت که انتظار دارد روز سه‌شنبه طی پرونده‌ای که دادستان منطقه منهتن مطرح کرده است، دستگیر شود. سخنگوی دفتر دادستانی منطقه هنوز واکنشی به این ادعا نشان نداده است. 
ترامپ بدون ارائه مدرک گفت که نشت‌های غیرقانونی از دفتر دادستان منطقه منهتن نشان می‌دهد او دستگیر خواهد شد. او جزئیاتی درباره این اتهامات ارائه نکرد.
***
پاداش قدیروف برای کشتن سرباز اوکراینی هتک ‌کننده قرآن
رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور منطقه خودمختار چچن روسیه ۵ میلیون روبل برای کشتن و ۱۰ میلیون روبل برای دستگیری زنده سرباز اوکراینی که به قرآن کریم هتک حرمت کرده، پاداش گذاشت.
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از یورو نیوز، فیلمی در تیک‌تاک منتشر شده که ادعا می‌شود یک سرباز اوکراینی صفحه‌ای از قرآن را پاره می‌کند و می‌سوزاند. 
رمضان قدیروف، رهبر چچن، برای هرکسی که این را سرباز ادعایی اوکراینی را بکشد ۵ میلیون روبل و اگر او را زنده دستگیر کند، 10 میلیون روبل جایزه تعیین کرد. رهبر چچن همچنین در یک عکس عجیب و غریب اعلام کرد کاملا سالم است.
***
ادامه اعتراضات در فرانسه
حدود ۲۵۰۰ معترض فرانسوی شامگاه جمعه بار دیگر در میدان کنکورد شهر پاریس گرد هم آمدند تا مانند روز قبل، مقابل ساختمان مجلس ملی این کشور علیه اصلاحات مدنظر دولت برای تغییر قانون بازنشستگی دست به اعتراض بزنند. 
در طول روز نیز پایتخت فرانسه صحنه برگزاری اعتراضات دانشجویی و دانش‌آموزی متعددی بود. قبل از برگزاری تجمع میدان کنکورد، حدود ۲۰۰ نفر از جوانان، در مقابل اداره پلیس منطقه یک پاریس تجمع کردند؛ جایی که 2 دانشجوی دستگیرشده بامداد جمعه در بازداشت بودند.
 به گفته اتحادیه دانشجویی «آلترناتیو» که در خط مقدم این جنبش قرار دارد، ده‌ها دانشگاه در سراسر این کشور یا به اشغال دانشجویان معترض درآمده یا فعالیت در آنها متوقف شده است. بامداد جمعه تجمعی نیز مقابل دانشگاه پاریس برگزار شد و مقامات دانشگاه به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی ترجیح دادند فعالیت‌های اداری آن را متوقف کنند.

Page Generated in 0/0069 sec