printlogo


کد خبر: 261219تاریخ: 1401/12/28 00:00
اخبار

تروریستی که ضدانقلاب او را کوله‌بر معرفی کرد
جمعه هفته گذشته حکم اعدام یکی از اعضای گروهک تروریستی تجزیه‌طلب به نام محی‌الدین ملاابراهیمی در ارومیه اجرا شد. از چند روز مانده به اجرای حکم این عضو گروهک تروریستی، رسانه‌های معاند با مطرح کردن نام فرد مورد اشاره، وی را یک کوله‌بر معرفی کردند. مطرح کردن نام ملاابراهیمی در کنار کوله‌بری با این هدف انجام شده بود که عنوان شود وی در حالی که مشغول کوله‌بری بوده بازداشت و به اعدام محکوم شده است. بررسی سوابق پرونده محی‌الدین ملاابراهیمی نشان می‌دهد وی عضو یک گروهک تروریستی تجزیه‌طلب بوده و حین ماموریت وارد کردن سلاح و مهمات به کشور بازداشت شده است.
مطابق اسناد موجود در پرونده و گزارش ضابط، ملاابراهیمی در حالی که در حال انتقال عمده آرپی‌جی و کلاشنیکف به کشور بوده است، پس از شناسایی با ماموران مرزبانی درگیری مسلحانه داشته و سرانجام دستگیر می‌شود. پس از بازداشت ملاابراهیمی و انجام تحقیقات، وی به بغی و محاربه متهم شده و پرونده به دادگاه استان ارجاع می‌شود. با برگزاری جلسات دادگاه در حضور متهم و وکیل وی، سرانجام محی‌الدین ملاابراهیمی به اعدام محکوم شده و حکم اعدام وی در دیوان‌عالی کشور تایید می‌شود.
نکته قابل تامل در این پرونده این است که با وجود اتهامات سنگین محی‌الدین ملاابراهیمی و انتقال عمده اسلحه و مهمات به کشور و درگیری وی با ماموران مرزبانی، باز هم پرونده وی پس از طی روال قانونی، ۲ بار در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گرفته است اما به علت نوع اتهامات مشمول عفو نشده بود که در نهایت حکم ملاابراهیمی روز جمعه اجرا شد.
***
مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش:
نظام سلطه، دست استمداد به سوی منافقان و تجزیه‌طلبان دراز کرده است
امیر سرتیپ امیر حاتمی، مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش در جمع مدیران نهادها و دستگاه‌های کشوری گفت: ایران در موقعیتی ژئوپلیتیکی است که هر رخداد سیاسی، نظامی و امنیتی به نوعی با جغرافیای ایران مرتبط می‌شود و از آنجا که ایران پل ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب بوده و در معرض نقاط راهبردی بین‌‍‌المللی همچون تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان با ذخایر عظیم نفت و گاز که برای قدرت‌های بزرگ حائز اهمیت است، قرار گرفته، همین امر موقعیتش در مقایسه با سایر کشورها را متفاوت کرده است. 
مشاور فرمانده کل قوا افزود: مهم‌ترین مولفه‌های ایران اسلامی استقرار نظام مردم‌سالار دینی و جمهوری اسلامی با رهبری ولی فقیه‌ای حکیم، مدبر و تواناست که در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و به لحاظ سیاسی به هیچ قدرتی در جهان وابستگی نداشته و استقلال و آزادی کشور را مدیون تلاش، مجاهدت و حمایت ملت و شهدای سرافراز خود می‌داند. 
مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم نظام سلطه از هر ترفندی برای خدشه‌دار کردن استقلال و وحدت ملی بهره برد تا آنجا که از سر عجز و استیصال، دست استمداد و یاری خود را به سوی بدنام‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلبان دراز کرد تا بتواند از طریق این گروه‌های سرسپرده و وابسته، ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبه‌رو کند.
***
دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق سفر می‌کند
نورنیوز -‌رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت‌ملی- در خبری اعلام کرد عراق به عنوان دومین شریک تجاری ایران، مقصد بعدی دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از سفر به چین و امارات است. حفظ و ارتقای مبادلات تجاری بیش از ۱۰ میلیارد دلاری با عراق نیازمند رفع برخی چالش‌های امنیتی تحمیل شده به روابط ۲ کشور، تسریع در اجرای توافقات اقتصادی و روان‌تر شدن همکاری‌های بانکی است. دریابان شمخانی که پس از سفر اخیر او به پکن، توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با میانجیگری چین اعلام شد، چند روز پیش به امارات سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی کرد.
***
۸۶ طرح اضطراری برای حل تنش‌های آبی نیمه اول سال آینده اجرا می‌شود
محمد مخبر در جلسه بررسی مسائل آب کشور که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای دقیق طرح‌های اضطراری تامین آب در سطح کشور، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد در اسرع وقت برنامه جامع و زمان‌بندی شده اجرای این طرح‌ها را به نحوی که منابع و اعتبارات مورد نیاز آن مشخص باشد تدوین و تا پیش از پایان سال ارائه دهند تا از ابتدای سال آینده طرح‌های مذکور هرچه زودتر آغاز شود. 
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند احداث آب‌شیرین‌کن در مسیر اجرای خطوط انتقال آب از دریا تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است به منظور بهره‌برداری ساکنان مسیر خطوط انتقال آب، آب‌شیرین‌کن با سرعت احداث شده و طرح‌های خطوط انتقال نیز به صورت فازبندی شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
وی از وزارت نیرو خواست برنامه‌ای مشخص برای سال ۱۴۰۲ جهت جلوگیری از خروج آب‌های سطحی از کشور و نیز بهره‌برداری از منابع آب ژرف ارائه دهد و از وزیر کشور نیز خواست با همکاری وزارت امور خارجه تامین حقابه‌های لازم در مرزهای کشور مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

Page Generated in 0/0067 sec