printlogo


کد خبر: 261239تاریخ: 1402/1/14 00:00
اخبار

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که نمایش مقتدرانه‌ای در مسابقات قهرمانی آسیا داشت و به فینال صعود کرد، در دیدار نهایی برابر ژاپن به پیروزی قاطع رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. دیدار فینال مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا یکشنبه 6 فروردین بین ۲ تیم‌ ایران و ژاپن به میزبانی تایلند برگزار شد که در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. موحد محمدپور، علی میرشکاری (۲ گل)، مسلم مسیگر، محمدعلی مختاری و بازیکن حریف گل‌های ایران را به ثمر رساندند. تیم ملی ایران که در دیدارهای گذشته هم حریفانش را با اقتدار شکست داده بود، در وقت اول با ۲ گل از حریف خود پیش افتاد و این برتری را در وقت دوم هم با زدن یک گل دیگر ادامه داد. در وقت سوم ملی‌پوشان کشورمان باز هم برتری خود برابر ژاپن را حفظ کردند و در نهایت برابر این تیم به پیروزی رسیدند و عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دادند. ملی‌پوشان ایران با هدایت علی نادری پیش از این با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، جواز حضور در مسابقات جام‌جهانی فوتبال ساحلی را کسب کرده بودند.
***
واکنش وزیر ورزش به استعفای مدیرعامل استقلال
وزیر ورزش و جوانان نسبت به استعفای علی فتح‌الله‌زاده از مدیریت باشگاه استقلال، واکنش مبهمی داشت. سیدحمید سجادی درباره استعفای علی فتح‌الله‌زاده از مدیریت باشگاه استقلال گفت: تا این لحظه رسما و حتی غیررسمی یا تلفنی و حتی با پیامک در جریان این استعفا قرار نگرفته‌ام. این آمدن‌ها و رفتن‌ها در تمام پست‌ها امری طبیعی است اما مهم این است که اگر بابرنامه باشیم، این آمدن‌ها و رفتن‌ها لطمه‌ای به ساختار نمی‌زند. باید اصل مطلب را دریابیم و به این فکر باشیم که باشگاه‌های معتبر  و باسابقه ما مثل باشگاه‌های سرخابی و بقیه باشگاه‌های معتبر ما خدایی ناکرده با تغییرات دچار لطمه نشوند. این وظیفه ذاتی ما است و بنده به همراه تمام معاونانم همواره حامی این دو باشگاه بوده و هستیم. سجادی با اشاره به بدهی‌های باشگاه استقلال در پرونده اخیر گفت: این موضوع برای ۲ سال قبل است و از ۲ سال قبل همه این موضوع را می‌دانستند. ما هم یکی دو بار منابع مالی لازم را در اختیار ۲ باشگاه قرار دادیم و برای تمام حمایت‌ها در چارچوب قانون در خدمت هستیم. از تمام ظرفیت‌ها و مهلت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد اما این حمایت‌ها در چارچوب قانون است، چرا که پس از حضور این ۲ باشگاه در مرحله واگذاری، قانون اجازه نمی‌دهد از منابع دولتی برای باشگاه‌ها استفاده کنیم. وزیر ورزش افزود: تا جایی که قانون اجازه دهد از باشگاه‌ها برای شاد کردن و امیدوار نگه داشتن هواداران این باشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد. سجادی در پایان گفت: همان‌طور که گفتم روال درباره مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این شکل است که مدیران این ۲ باشگاه استعفای‌شان را در ابتدا تقدیم هیات‌مدیره باشگاه می‌کنند و پس از بررسی این موضوع در هیات‌مدیره، این موضوع به وزارت ورزش می‌آید و پس از آن این موضوع در جلسه‌ای فوری با حضور وزیر، معاونان و اعضای هیات‌مدیره بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
***
۳ مدال تکواندوکاران ایران در گرند اسلم چین
تکواندوکاران ایران در روز نخست رقابت‌های نهایی گرنداسلم چین موفق به کسب ۳ نشان طلا، نقره و برنز شدند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله نهایی رقابت‌های گرند اسلم روز یکشنبه ۱۳ فروردین به میزبانی چین در شهر ووشی آغاز شد. در روز نخست ۳۴ تکواندوکار در اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان به مصاف رقبای خود رفتند که تیم ایران ۷ نماینده داشت و در نهایت آرین سلیمی با برتری مقابل همه رقبا در وزن ۸۰+ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت. دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم نقره گرفت و  رضا کلهر در همین وزن عنوان سوم و نشان برنز را به خود اختصاص داد.
***
انتقاد شدید کارشناس داوری از اشتباه داور دیدار مس رفسنجان - پرسپولیس
کارشناس داوری فوتبال کشورمان با انتقاد از تصمیم سرنوشت‌ساز داور دیدار مس رفسنجان - پرسپولیس، به نقش مهم سایر اعضای تیم داوری برای برطرف کردن اشتباه داور وسط اشاره کرد. حسین عسگری درباره قضاوت امیر عرب‌براقی در دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پرسپولیس، به تسنیم گفت: وقتی یک تصمیم داور می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند، سایر تصمیمات درست داور هم عملکرد داور را زیر سوال می‌برد. اخطارها و سایر تصمیمات عرب‌براقی بعد از پنالتی درست بود اما نمی‌دانم او چرا به تصمیم کمک‌داور تن داد، داور نزدیک به صحنه بود و دید چه اتفاقی افتاد.
وی با بیان اینکه «برخی کمک‌داوران به‌ جای اینکه به داور کمک کنند، در کار او دخالت می‌کنند»، به انتقاد از عملکرد علیرضا مرادی پرداخت و خاطرنشان کرد: مشخص بود خطا خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاد و عرب‌براقی در وهله اول تصمیم درستی گرفت. او بدرستی خارج از محوطه جریمه اعلام خطا کرد و با توجه به اینکه موقعیت آشکار گلزنی بود، رامتین سلیمان‌زاده بدرستی اخراج شد. کارشناس داوری فوتبال ایران درباره اخراج مدافع مس رفسنجان هم عنوان کرد: وقتی تصمیم داور تغییر کرد و پنالتی اعلام شد، کارت قرمز باید به کارت زرد تبدیل شود. مدافع مس، مهاجم پرسپولیس را شارژ کرد و در صورت اعلام پنالتی، باید اخطار می‌گرفت. داور تمرکز لازم را نداشت و دچار عدم تعادل شد. هیچ‌یک از اعضای تیم داوری هم به عرب‌براقی کمک نکردند. داور چهارم در این مواقع باید خودش را نشان بدهد و او می‌توانست باعث نجات داور شود. عسگری با بیان اینکه داور چهارم موظف است در شرایط حاد به کمک‌ داور بیاید، تصریح کرد: خطا خارج از محوطه جریمه رخ داد و این اشتباه کلیدی که نتیجه را تغییر داد، باعث می‌شود عملکرد داور را ضعیف بدانیم.

Page Generated in 0/0058 sec