printlogo


کد خبر: 261246تاریخ: 1402/1/14 00:00
اخبار

اورژانس هوشمند می‌شود
رئیس اورژانس کشور از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی اورژانس در سال ۱۴۰۲ خبر داد. جعفر میعادفر با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس با مشارکت بیش از ۲۶ هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت:‌ یکی از نگرانی‌های ما درباره روزهای پایانی تعطیلات است، در این ایام بسیاری از شهروندان تصمیم به بازگشت از سفر گرفته و برای زود رسیدن به مقصد ممکن است با عجله و شتاب یا در حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی کنند، از این رو از رانندگان می‌خواهم حتما قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند. وی با اشاره به برنامه‌های اورژانس کشور برای سال ۱۴۰۲ گفت:‌ یکی از برنامه‌های ما در این سال هوشمندسازی و به‌روز‌رسانی خدمات اورژانس و دوراپزشکی است. در همین راستا نیز نسبت به استفاده از آمبولانس‌های به روز و همچنین تجهیزات روز در مراکز اورژانس استفاده خواهیم کرد. میعادفر افزود:‌ همچنین سیستم کاغذی در اورژانس نیز حدف خواهد شد و همه کارها و ثبت گزارش‌ها به صورت هوشمند و رایانه‌ای انجام می‌شود. رئیس اورژانس کشور به ایسنا گفت:‌ خوشبختانه با مساعدت دولت و همراهی خوب مجلس شورای اسلامی، اعتبارات خوبی هم برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در سال ۱۴۰۲ تامین شده است که این رقم به مرور دریافت شده و به وسیله آن ناوگان اورژانس کشور به روز‌رسانی خواهد شد.
***
ساخت و نصب ۳۰۰ المان نوروزی متناسب با ماه رمضان
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، بهار ۱۴۰۲ پایتخت شاهد اجرای بزرگ‌ترین عملیات بهاری شهرداری تهران برای استقبال از نوروز بوده است. رضا صیادی با اشاره به اجرای طرح بهارجان‌ها گفت: در این طرح ظرفیت‌های فرهنگی وهنرهای شهری، آذین‌بندی، نورآرایی، بهسازی و پیرایش محیطی به کار گرفته شده است. 
وی همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز را ویژگی طرح بهارجان‌ها عنوان کرد و افزود: در تهیه و تولید طرح‌ها، نقش‌ها و پیام‌ها سعی شد تلفیق شاخصه‌ها و نماد‌های این دو مناسبت اجرایی شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در رویداد بهارستان امسال به عنوان بزرگ‌ترین رویداد هنرهای شهری کشور، هزار هنرمند از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند که به ساخت و نصب ۳۰۰ المان حجمی نوروزی و متناسب با ماه رمضان، ۱۰۰ نقاشی دیواری و خلق آثار و اتفاق‌های هنری دیگر منتهی شده است. صیادی برگزاری رویداد تخم‌مرغ‌های نوروزی، اجرا و نصب المان‌های عمو نوروز، هفت‌سین و نقاشی‌های خلاق و دیوارنگاره‌های فاخر در کنار رویداد درختستان را از جمله برنامه‌‌هایی عنوان کرد که با استقبال شهروندان و گردشگران نوروزی همراه بوده است. 
وی گفت: با ساخت و نصب ۱۰۰ المان حجمی ماه مزین به اسماء‌الحسنی و نورآرایی و نورپردازی، چهره شهر  آماده ضیافت الهی شده است. به گفته صیادی نقاشی نوروزی ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های نوروزی از برنامه‌های بهارستان ۱۴۰۲ بوده که با مشارکت دانشجویان هنر انجام شده است.
***
افزایش ۵۱ درصدی مراجعات بیمارستانی در نوروز
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۱ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد. بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان لبافی‌نژاد تهران گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۲۰ بیمار به بیمارستان‌های سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. وی افزود: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۹۷ عمل جراحی نیز انجام شده است که این آمار نشان از آمادگی و فعال بودن مراکز درمانی دولتی در تعطیلات سال جدید دارد. وزیر بهداشت بیان کرد: در حوزه بهداشت نیز ۸۱۸ هزار بازدید از مراکز عمومی، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز ذی‌ربط انجام شده است و نزدیک به ۳ هزار مرکز تجاری و اقامتی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی تاکنون پلمب شده‌اند. 
وی یادآور شد: ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی امسال رشد ۱۷ درصدی داشته و ۱۱۲ هزار مصدوم و بیمار در ایام نوروز به مراکز درمانی اعزام شده‌اند. همچنین از آغاز سال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر با اورژانس تماس گرفته‌اند و اورژانس پاسخگوی آنان بوده است.
***
دستگیری سارق مسلح یکی از شعبات بانکی در تهران
جانشین پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق یکی از شعبات بانکی در منطقه شمال تهران خبر داد. سرهنگ سعدالله گزافی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: روز چهارشنبه نهم فروردین، با وقوع سرقت مسلحانه از یکی از شعبات بانکی در منطقه «توانیر» تهران، مأموران کلانتری 125 یوسف‌آباد به محل مراجعه کردند و در  بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی مسلح، ضمن ورود به داخل بانک با تهدید سلاح کمری از نوع بادی اقدام به شلیک چند تیر و تخریب تعدادی از شیشه‌های داخل بانک کرده و در نهایت با سرقت مقادیری وجه نقد داخل یکی از گیشه‌های بانکی از محل متواری شده است. 
وی افزود: کارآگاهان با بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف شدند و با شناسایی مخفیگاه متهم در شرق تهران، به مخفیگاه متهم رفته که در بازرسی از مخفیگاه وی، مشخص شد متهم پس از ارتکاب سرقت از این محل نیز متواری شده است. 
وی با اشاره به اینکه متهم پس از متواری شدن از مخفیگاهش قصد خروج از کشور را داشته است، افزود: متهم در کمتر از 24 ساعت از زمان وقوع سرقت در تهران، در روز پنجشنبه دهم فروردین 1402، در نقطه صفر مرزی تنها چند ده متر مانده تا خروج از کشور دستگیر شد.

Page Generated in 0/0073 sec