printlogo


کد خبر: 261249تاریخ: 1402/1/14 00:00
فوت ۲۲ مبتلا به «کووید-19» در یک شبانه‌روز؛ تعداد شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت
جولان کرونا در سراسر ایران

تعداد شهرهای قرمز نقشه کرونایی کشور دوباره افزایش یافت و میزان مبتلایان نیز روند صعودی را می‌پیماید به طوری که طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۳ به ۱۹ افزایش یافته است. اگر‌چه میزان جان‌باختگان به بیماری کرونا در ماه‌های گذشته روزانه کمتر از 10 نفر در روز اعلام می‌شد اما اکنون آمار فوتی‌های کرونایی 2 رقمی شده و شمار مبتلایان به کرونا نیز در حال افزایش است.
به گفته کارشناسان، کرونا همچنان تهدید‌کننده سلامت جامعه است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر از بیماران «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور، به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ برسد. براین اساس از ظهر شنبه تا یکشنبه۱۳ فروردین ۱۴۰۲ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۴۴۰ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۵۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۵ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۶۳۱ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
براساس این گزارش در حال حاضر ۱۹ شهر در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند. از سویی تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۲۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۹۱ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۵۳ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۶۹ دوز رسیده است.

Page Generated in 0/0070 sec