printlogo


کد خبر: 261251تاریخ: 1402/1/14 00:00
تداوم بارش‌های پراکنده در کشور

بارش‌ها از ابتدای سال در مناطق غرب و شمال غرب کشور شروع شده و این بارش‌ها همچنان در این مناطق و برخی نقاط کشور به صورت پراکنده ادامه دارد، آنطور که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور و انتقال کاهش دما و هوای سرد به نیمه شرقی کشور؛ همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر می‌دهد. 
صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (امروز) در گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ خواهد داد. سه‌شنبه (فردا) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و چهارشنبه (۱۶ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا پنجشنبه ۱۷ فروردین در شمال غرب ارتفاعات البرز، مرکز، شمال شرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: از روز دوشنبه (امروز) روند افزایش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید در اردبیل خواهیم داشت. 
وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران دوشنبه (امروز) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ و سه‌شنبه (فردا) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
* توزیع اقلام زیستی در مناطق درگیر کولاک
سرپرست سازمان امدادونجات از اسکان اضطراری ۳۱۰ نفر از متاثران سوانح جوی از یازدهم تا سیزدهم فروردین خبر داد. رضا محمودی دیروز با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی، سیلاب و کولاک) از یازدهم فروردین تاکنون گفت: در این مدت ۲۳ استان کشور متاثر از شرایط جوی بودند که ۱۵ استان کشور نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند. در این مدت امدادرسانی به ۲۵ شهرستان، ۳۰ منطقه و ۲۸ محور در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد. وی با اشاره به اینکه به ۱۸۶۳ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد. 
سرپرست سازمان امداد و نجات در پایان گفت: در این مدت ۴۵ تیم عملیاتی شامل ۱۵۸ امدادگر در عملیات جوی شرکت کردند که علاوه بر خدمات ذکر شده، ۲۱۲ دستگاه خودرو را نیز از برف و کولاک رها کردند. همچنین در این مدت نیازهای ضروری در میان متاثران از سوانح جوی توزیع شد که امدادرسانی در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

Page Generated in 0/0060 sec