printlogo


کد خبر: 261266تاریخ: 1402/1/14 00:00
شهادت 2 مستشار نظامی ایران به نام‌های «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
این جنایت پاسخ دارد

گروه سیاسی: در جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی، 2 تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌هایی از شهادت 2 تن از افسران خود به نام‌های «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» در حمله جنایتکارانه سحرگاه روز 11 فروردین رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد. بنا بر اعلام سپاه، «سروان مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» از مدافعان شجاع و سلحشور حرم که سحرگاه جمعه یازدهم فروردین 1402 (نهم ماه مبارک رمضان)  مجروح شده بود و پاسدار رشید اسلام «میلاد حیدری» از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حوالی دمشق به شهادت رسیدند. همچنین در این اطلاعیه‌ها تاکید شده است بی‌شک جنایات رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی بی‌پاسخ نمانده و تاوان آن را خواهد داد.
* کنعانی: در زمان و مکان مقتضی پاسخ می‌دهیم
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات بامداد پنجشنبه و جمعه هفته گذشته رژیم متجاوز صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد. ناصر کنعانی تصریح کرد: با کمال تأسف و تعجب، جامعه جهانی واکنش مورد انتظار و بازدارنده‌ای نسبت به حملات نظامی متجاوزانه و مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه از جمله فرودگاه‌های غیرنظامی و حتی اماکن مسکونی این کشور نداشته و همین مساله باعث تشویق رژیم یادشده در ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل و تکرار جرم و جنایت در حق شهروندان و نظامیان آن شده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی اینگونه اقدامات تجاوزکارانه را نقض آشکار و مستمر قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز اقداماتی فرافکنانه به منظور انحراف توجهات از بحران‌ها و شکاف‌های عمیق داخلی این رژیم و همچنین ناخرسندی آن از استحکام داخلی و گشایش‌های اخیر در روابط خارجی سوریه دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از نهادهای مسؤول بین‌المللی و در رأس آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سریعا به مسؤولیت قانونی و شناخته‌شده خود در اقدام علیه متجاوز و ممانعت از استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض مکرر و فاحش حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور عضو سازمان ملل عمل کنند. ناصر کنعانی پنجم فروردین سال جاری نیز در اظهاراتی ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه گفته بود: هرگز فراموش نخواهد شد که سردار سلیمانی و مستشاران ضد تروریسم ایرانی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه داشته‌اند و اکنون نیز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.
* واکنش سوریه به حملات موشکی صهیونیست‌ها به دمشق
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای حملات هوایی بامداد 10و 11 فروردین رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را محکوم و اعلام کرد تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق تلاش این رژیم برای فرار از چنددستگی در درون خود است و  تاکید کرد اگر متجاوزان در برابر جنایتی که مرتکب می‌شوند پاسخگو نباشند، منطقه نمی‌تواند از صلح و ثبات برخوردار شود. وزارت خارجه سوریه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق را ادامه رویکرد فاشیستی آن رژیم نسبت به مردم و کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت باید به این تجاوزات پاسخ داده شود تا منطقه به صلح و ثبات پایدار برسد. خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور  نوشت: «حمله هوایی به دمشق تلاش رژیم صهیونیستی برای فرار از تقسیم داخلی است، زیرا رژیم اسرائیل از چنددستگی در درون خود رنج می‌برد».
* اعلام زمان تشییع و خاکسپاری شهیدان والامقام
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای اخیر حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را اعلام کرد. آیین تشییع شهدا در تهران و انتقال پیکر شهیدان به استان‌های همدان و گلستان سه‌شنبه 15 فروردین ساعت 9 صبح از میدان آیینی امام حسین‌(ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردم انجام می‌شود. همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدا صبح چهارشنبه 16 فروردین برگزار ‌‎می‌شود. پیکر مطهر شهید میلاد حیدری در استان همدان و پیکر مطهر شهید مقداد مهقانی در جعفرآباد استان گلستان تشییع می‌شود.

Page Generated in 0/0146 sec