printlogo


کد خبر: 261271تاریخ: 1402/1/15 00:00
اخبار

روایت ۱۴ هزار کیلومتر سفر برای دیده شدن گروه‌های سرود
«همآهنگ» عنوان یکی از تازه‌ترین تولیدات تلویزیونی در حوزه موسیقی و سرود است که طی روزهای آینده از شبکه‌های «نسیم» و «افق» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که در آستانه پخش این برنامه تلویزیونی از تیزر برنامه نیز رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»،«همآهنگ» ویژه‌برنامه‌ای با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات سرود در کشور است که طرح و پژوهش آن از زمستان سال ۱۳۹۹ و پیش‌تولید رسمی آن از زمستان ۱۴۰۰ آغاز شده است. این برنامه که در آن ۱۴ هزار کیلومتر سفر زمینی برای دیده شدن گروه‌های سرود در ۱۰ نقطه ایران تجربه شده، محصولی از مرکز موسیقی «مأوا»، به تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق حسینی و کارگردانی مهدیار عقابی است.
بر اساس این گزارش، طی یک‌ سال و نیم گذشته گروه‌های مختلف و متعدد سرود در کشور شناسایی و طی آن بیش از ۸۰۰ گروه پس از دریافت آثار ارزیابی شدند. پس از این مرحله گروه‌های برگزیده در سراسر کشور برای مرحله مقدماتی انتخاب شدند و رقابت خود را در قالب کارناوال کشوری در چند استان برگزار کردند.
***
کنسرت علیرضا طلیسچی با اجرای قطعه جدید برگزار شد
کنسرت نوروزی علیرضا طلیسچی با اجرای قطعه جدید شامگاه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۲ در 2 سانس در سالن میلاد  نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، طلیسچی که به تازگی قطعه متفاوت «بهم برس» را منتشر کرده بود، درحالی دومین کنسرت سال جدید خود را به روی صحنه برد که نوید انتشار نسخه کنسرتی قطعه «یه دریا نریم» را به مخاطبانش داد.
کنسرت طلیسچی با قطعه «زندگی جونم» آغاز شد و این خواننده ضمن خوشامدگویی و تبریک سال نو به خاطر همراهی خوب تماشاگران از ابتدای شروع کنسرت از آنها تشکر کرد. قطعات «تو فکر می‌کنی کی‌ای»، «نفس کی بودی تو»، «ای دل خودم» و «دیوونه دوست داشتنی» به ترتیب اجرا شدند و نوبت به قطعه شنیدنی «یه دریا نریم» رسید و طلیسچی به مخاطبانش نوید انتشار ویدئوی کنسرتی این قطعه را داد. طلیسچی پس از اجرای قطعات «لیلا» و «دل به دل» سراغ قطعه محبوب «قاف» رفت که با همراهی و همخوانی مخاطبانش همراه بود.
در ادامه قطعه «سختگیر» شنیدنی شد و طلیسچی سراغ اجرای متفاوت‌ترین و جدیدترین قطعه خود با نام «بهم برس» رفت. در ادامه قطعات «آخرش قشنگه»، «قرار نبود». محمد عارف (گیتار نایلون)،  پارسا رفیع (گیتار الکتریک)، آرمان ابراهیمی (بیس)، امیرحسین آزموده (پرکاشن)، ادوارد دانیال‌زاده (درامز)، مسیح منتظری (گیتار الکتریک) و سهند اسدی (ساکسیفون) اعضای ارکستر این کنسرت را به رهبری امیر بهادر دهقان نوازنده کیبورد تشکیل می‌دادند.
کنسرت علیرضا طلیسچی چهاردهم  فروردین ماه ۱۴۰۲ در 2 سانس به همت موسسه فرهنگی - هنری «نوای سپند» و مدیریت مهدی اسفندیار برگزار شد.
***
نمایشگاه قرآن تفرجگاه معنوی و آموزشی خانواده‌هاست
رئیس کمیته رسانه نمایشگاه قرآن این نمایشگاه را بزرگ‌ترین تفرجگاه معنوی و آموزشی خانواده‌ها دانست و گفت: خانواده‌ها می‌توانند از امکانات نمایشگاه از قبیل کتب، نرم‌افزار‌، مشاوره‌ها یا حتی هدایت‌های شغلی و تحصیلی در حوزه قرآن و عترت استفاده کنند. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تأکید بر حضور خانواده‌ها در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه تا 26 فروردین از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن بزرگ‌ترین تفرجگاه معنوی و قرآنی جهان اسلام است. در این نمایشگاه بیش از 400 رویداد قرآنی دیده می‌شود و مکانی مناسب برای انعکاس بسیاری از فعالیت‌های قرآنی و بازدیدکنندگان قرآنی است. امیدوارم خانواده‌ها با برنامه‌ریزی مناسب،‌ نه برای یک بار بلکه پیشنهاد می‌کنم چندین بار حضور یابند. ابتدا یک مرور مختصری از تمام بخش‌ها داشته باشند تا در روزهای دیگر بتوانند از امکانات مورد نیاز خود و خانواده‌شان از قبیل کتب، نرم‌افزار‌، مشاوره‌ها یا حتی هدایت‌های شغلی و تحصیلی در حوزه قرآن و عترت استفاده کنند.

Page Generated in 0/0146 sec