printlogo


کد خبر: 261289تاریخ: 1402/1/15 00:00
اخبار

معاون قضایی قوه قضائیه:
88 هزار و 326 نفر از عفو معیاری سال گذشته بهره‌مند شدند
معاون قضایی قوه ‌قضائیه گفت: در مجموع 88 هزار و 326 نفر از عفو معیاری سال گذشته بهره‌مند شدند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دیروز در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، معاون قضایی قوه‌ قضائیه با اشاره به آخرین آمار عفو معیاری شامل متهمان و محکومان سال‌های اخیر، اظهار کرد: در مجموع 88 هزار و 326 نفر از این عفو معیاری بهره‌مند شدند.
***
حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از ۱۷۰ خانواده دارای فرزند چندقلو
تعداد خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۴۰۱ از مرز ۱۷۰ خانواده گذشت. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو در سراسر کشور افزود: بیشترین تعداد حمایت از خانواده‌های چندقلو (3 ‌قلو و بیشتر) در سال ۱۴۰۱ مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، قم و فارس است. حمیدرضا علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: در طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند‌قلو هدایایی از جمله یک بسته لبخند مادری به ازای هر یک از نوزادان، اهدای کارت هدیه به مادر به ازای هر یک از نوزادان و تامین پوشک مصرفی به مدت 6 ماه به ازای هر یک از نوزادان به خانواده‌ها تقدیم می‌شود. وی تصریح کرد: این طرح بدون محدودیت طی سال توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرا می‌شود. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره نحوه مشارکت در این طرح توضیح داد: مردم و خیران نیز برای مشارکت در تامین بسته‌های لبخند مادری و سایر اقلام طرح می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
***
کسب رتبه نخست انضباط مالی توسط سازمان زیباسازی
مدیرعامل سازمان زیباسازی از کسب رتبه نخست انضباط مالی سازمان زیباسازی شهر تهران  در میان 19 سازمان وابسته به شهرداری در آخرین وضعیت ارزیابی 8 ماهه 1401  بر مبنای شاخص‌های  اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران خبر داد.  رضا صیادی با اشاره به آخرین وضعیت ارزیابی سازمان‌های وابسته شهرداری تهران در 8 ماهه 1401 اظهار داشت: سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه شهرداری تهران بر اساس شاخص‌های سیزده‌گانه اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران مورد ارزیابی قرار گرفتند.  وی ادامه داد:  بر اساس ارزیابی اداره کل امور مجامع و حسابرسی  شهرداری تهران  در راستای تحقق بند ۳ ماده ۱۱برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران مبنی بر احصای شاخص‌های سیزده‌گانه و تکالیف حسابرسی تعیین شده مبنی بر میزان برقراری انضباط مالی در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱و در میان 19 سازمان وابسته، سازمان زیباسازی شهر تهران با کسب 70 امتیاز رتبه نخست انضباط مالی را کسب کرده است.
***
وزارت علوم: 
به دانشجویان بی‌حجاب خدمات نمی‌دهیم
وزارت علوم اعلام کرد از ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بی‌حجاب معذور است. این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای درباره پوشش دانشجویان در فضاهای آموزشی اعلام کرد: ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی و تشکر از قاطبه دانشجویان عزیزی که با رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شئونات دانشجویی، ارزش عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه وظیفه خویش دانسته و از این طریق حریم علم‌آموزی و یادگیری دانشگاه را بیش از پیش ارج می‌نهند؛ اعلام می‌دارد همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و غیره به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این باره را رعایت نکنند، معذور خواهند بود.
***
هشدار پلیس فتا «سود ۵ میلیونی سهام عدالت» کلاهبرداری است
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از ترفند جدید کلاهبرداران با وعده «سود ۵ میلیونی سهام عدالت» خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: کلاهبرداران به تازگی با ترفند «سود 5 میلیونی سهام عدالت» اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند. وی با بیان اینکه وعده «سود 5 میلیونی سهام عدالت» به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: سودجویان سایبری می‌توانند از طریق فیشینگ اطلاعات بانکی کاربر را به سرقت برده و حساب را خالی کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: اگر لینکی برای افراد با مضمون «سود 5 میلیونی سهام عدالت» ارسال شد به هیچ عنوان کلیک نکنند، چرا که لینک حاوی بدافزار بوده و گوشی تلفن همراه فرد کلیک‌کننده را آلوده و از این طریق از تمام اطلاعات موجود در تلفن همراه سوءاستفاده می‌کند. معظمی‌گودرزی گفت: اگر فردی وارد لینک شد، لازم است بلافاصله اینترنت گوشی خود را قطع کرده و به پلیس فتا یا کارشناسان متخصص و مورد تأیید امنیت سایبری مراجعه کند.

Page Generated in 0/0081 sec