printlogo


کد خبر: 261316تاریخ: 1402/1/16 00:00
اخبار

آخرین سکانس‌های فصل بیزانس «سلمان فارسی»
گروه تولید «سلمان فارسی» به کارگردانی سیدداوود میرباقری همچنان در منطقه «آبسرد» واقع در دماوند - فیروزکوه مشغول تصویربرداری هستند و آخرین سکانس‌های فصل بیزانس این مجموعه را تصویربرداری می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» به تهیه‌کنندگی حسین طاهری مدتی است در منطقه آبسرد و در لوکیشنی به نام کاروانسرای عقیق در حال تصویربرداری است. تاکنون یک‌سوم این کار به پایان رسیده و دوسوم آن باقی مانده که قرار است بعد از منطقه آبسرد، عوامل تصویربرداری فصل ایران این مجموعه تاریخی را آغاز کنند.
علیرضا شجاع‌نوری، محمدرضا هدایتی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی هستند که اکنون مقابل دوربین «سلمان فارسی» در آبسرد ایفای نقش می‌کنند.
شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میانسالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند. فرهاد اصلانی هم نقش تاجر را در این مجموعه ایفا می‌کند. محمدرضا هدایتی هم با گریمی متفاوت مقابل دوربین رفته است.
«سلمان فارسی» به‌زودی وارد تصویربرداری بخش‌های ایران باستان و ساسانی خواهد شد و طبق گفته داوود میرباقری، کارگردان آن، پخش این مجموعه تاریخی به سال ۱۴۰۵ می‌رسد.
***
توجه رهبر انقلاب به رادیو تلاوت برای دومین سال متوالی
معاون صدای رسانه ملی گفت: رهبر معظم انقلاب برای دومین سال متوالی تلاش همکاران در رادیو تلاوت را مورد توجه و لطف خویش قرار دادند. به گزارش «وطن امروز»، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی افزود: خداوند منان را شاکریم که به ما نعمت بهره‌مندی از هدایت‌های رهبری حکیم و فرزانه را ارزانی داشت. اینک به شکرانه آنکه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) برای دومین سال متوالی تلاش همکاران در رادیو تلاوت را مورد توجه و لطف خویش قرار داده‌اند، سجده شکر به جا می‌آوریم و سر تعظیم بر آستان حضرت ربوبی می‌ساییم.
او تأکید کرد: با تبریک این درخشش و موفقیت به‌ ریاست محترم سازمان و خانواده بزرگ رسانه ملی و همکاران پرتلاشم در حوزه معاونت صدا و پرسنل خدوم رادیو قرآن بویژه دست‌اندرکاران رادیو تلاوت به مصداق کلام حکیمانه « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، از مساعی جمیله خادمان قرآن در رادیو تلاوت تقدیر و تشکر می‌شود و با عزمی راسخ در جهت ترویج و نشر معارف قرآنی هم‌پیمان می‌شویم.
با توجه به‌ اعلام رضایت مقام معظم رهبر انقلاب (مدظله العالی) از رادیو تلاوت در چندین نوبت در محفل انس با قرآن، همچون 3 فروردین 1402 بخشی از بیانات ایشان درباره رادیو تلاوت بدین شرح است:
«بنده رادیو تلاوت را... گوش می‌کنم. هر زمانی که تلاوتی را می‌شنوم که به نظرم جذاب و پخته و برجسته می‌آید، از ته دل خدا را شکر می‌کنم، و بحمدالله این اتفاق زیاد می‌افتد. البتّه در حال حاضر یک کار در رادیو تلاوت انجام می‌شود که مورد توجه من است؛ قبل از آنکه تلاوت را پخش کنند، آن مجری از روی همین تفاسیر متداولی که وجود دارد، مجملی از مضمون یک یا دو آیه از آیاتی را که بنا است قاری بخواند بیان می‌کند؛ خیلی خوب است؛ این خیلی خوب است. مثلاً قاری ممکن است بیست آیه، سی آیه را بخواند، این [مجری] یک آیه یا دو آیه را بیان می‌کند، همان اندازه هم مغتنم است. این کاری است که الان در رادیو تلاوت انجام می‌گیرد. شبیه این را قبل از انقلاب بنده در جلساتی که درباره‌ مسائل قرآنی صحبت می‌کردم، انجام می‌دادم.
***
مدیر پخش شبکه نسیم تعلیق شد
مدیر پخش شبکه نسیم سیما به‌ دستور محسن برمهانی معاون سیما تعلیق شد. به گزارش «وطن امروز»، در پی پخش تصاویر نامتعارف در یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم، بر اساس شنیده‌ها، مدیر پخش شبکه نسیم به ‌دستور معاون سیما تعلیق شد.
با توجه به اتفاق خارج از عرف رخ داده در پخش برنامه «چهار شگفت‌انگیز» از آن شبکه، ضمن توبیخ کتبی، برمهانی در دستوری به خوشرو مدیر شبکه نسیم خواستار تعلیق مدیر پخش شبکه، اخراج مسؤول بازبینی (و بازبین) شبکه و جریمه، توبیخ و تغییر تهیه‌کننده برنامه شد. همچنین معاون سیما تاکید کرد اقدام حقوقی لازم درباره عامل خطای صورت‌گرفته انجام شود.

Page Generated in 0/0057 sec