printlogo


کد خبر: 261325تاریخ: 1402/1/16 00:00
اخبار

بازگشت بی‌سر و صدای سوریان به فدراسیون کشتی!
حمید سوریان در شرایطی که سال گذشته از ادامه فعالیت در فدراسیون کشتی به عنوان نایب رئیس استعفا داده بود، طبق اعلام فدراسیون کشتی باز هم به عنوان نایب‌رئیس به کار بازگشته است. به گزارش ایسنا، ظهر روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور علیرضا دبیر، حمید سوریان، پژمان درستکار و امیرحسین زارع برای بررسی اخراج این کشتی‌گیر از اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد به دلیل درگیری با کامران قاسمپور برگزار شد و در نهایت زارع با بخشش از سوی فدراسیون کشتی به تمرینات بازگشت اما فدراسیون کشتی در خبری که از این جلسه روی سایت خود قرار داد از حمید سوریان به عنوان نایب‌رئیس این فدراسیون نام برد؛ موضوعی که حاکی از بازگشت بی‌سر و صدای سوریان به فدراسیون کشتی است. سوریان دوم آبان سال گذشته پس از استعفا از سمت خود در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل این استعفا عنوان کرده بود: «در این مدت تا آنجا که می‌توانستم به فدراسیون و ورزش کشتی کمک کردم اما الان فکر می‌کنم دیگر لزومی ندارد در فدراسیون باشم. با توجه به اینکه بودنم در کشتی دیگر ضرورت ندارد فکر می‌کنم بهتر است یک آدم تازه‌نفس بیاید. همچنین برای کشتی ایران آرزوی موفقیت دارم». حالا سوریان پس از ۵ ماه بار دیگر به عنوان نایب‌رئیس به فدراسیون کشتی بازگشته است.
***
پرداخت ۱۲۵ هزار دلاری به کی‌روش
فدراسیون فوتبال مصر با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار به کارلوس کی‌روش از تسویه‌حساب با این سرمربی پرتغالی خبر داد. به گزارش کوره، کارلوس کی‌روش بعد از اخراج از تیم‌ ملی فوتبال کلمبیا هدایت تیم‌ ملی فوتبال مصر را برعهده گرفت. کی‌روش دوران کوتاهی روی نیمکت مصر داشت و بعد از ناکامی در کسب سهمیه جام‌جهانی قرارداد او تمدید نشد و از مصر جدا شد. کی‌روش به خاطر طلبی که از فدراسیون فوتبال مصر داشت از آنها شکایت کرده بود. سداد الجلایه عضو فدراسیون فوتبال مصر از پرداخت کامل‌طلب کارلوس کی‌روش خبر داد و اعلام کرد پرونده این سرمربی پرتغالی بسته شد. او گفت که فدراسیون فوتبال مصر ۱۲۵ هزار دلار به کارلوس کی‌روش پرداخت کرده است که ۱۰۰ هزار دلار آن پاداش صعود به فینال جام ملت‌های آفریقا و ۲۵ هزار دلار آن هم جریمه دیرکرد است. کی‌روش بعد از جدایی از تیم‌ ملی فوتبال مصر هدایت تیم‌ ملی فوتبال ایران را در جام‌جهانی برعهده گرفت و بعد از کسب نتایج ناامید‌کننده قرارداد او با ایران تمدید نشد و در شرایط کنونی هدایت تیم‌ ملی فوتبال قطر را برعهده دارد.
***
محرومیت یک ساله مدافع تراکتور!
کمیته اخلاق رای خود را درباره بازیکن تیم باشگاه تراکتور و تیم‌ ملی فوتبال جوانان ابلاغ کرد. به گزارش فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق این فدراسیون، میلاد کر، بازیکن تیم باشگاه تراکتور و تیم‌ ملی فوتبال جوانان به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال متخلف شناخته شده است. وی به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد. مستند به بند یک ماده ۶۳ آیین‌نامه اخلاق و بند ۴ ماده ۱۰۳ آیین‌نامه انضباطی، محرومیت مندرج در رای فوق بلافاصله به محض صدور، اجرا و ارائه درخواست تجدیدنظرخواهی، مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد شد. همچنین در صورت داشتن درخواست تجدیدنظر با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده ۶۳ آیین‌نامه اخلاق، باید ظرف مدت یک هفته لایحه اعتراض منضم به رسید پرداخت هزینه دادرسی در وجه فدراسیون فوتبال را به کمیته اخلاق ارسال کند.
***
اعتراض باشگاه رئال‌مادرید به داور ال‌کلاسیکو
باشگاه رئال‌مادرید اعتراض خود را به داور دیدار برابر بارسلونا در نیمه‌نهایی جام حذفی اعلام کرد. به گزارش  مارکا، رئال‌مادرید خود را آماده دیدار برگشت برابر بارسلونا در نیمه‌نهایی جام حذفی می‌کند. فدراسیون فوتبال اسپانیا مارتینس مونیرا را به عنوان داور وسط و لوئیس گونزالس را به عنوان داور VAR انتخاب کرده است. طبق اعلام روزنامه مارکا، باشگاه رئال‌مادرید به این انتخاب اعتراض دارد. باشگاه رئال ویدئویی را از اشتباهات این تیم داوری علیه تیم آنها منتشر کرد تا این‌گونه اعتراض رسمی خود را به تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا نشان دهد. طبق اعلام باشگاه رئال‌مادرید این تیم داوری فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در دیدار برابر سویا یکی از بدترین قضاوت‌ها را برای رئال داشته‌اند. دیدار برگشت ال‌کلاسیکو در حالی برگزار می‌شود که رئال‌مادرید در دیدار رفت با یک گل در سانتیاگو برنابئو شکست خورده است تا کار سختی برای صعود به دور بعد داشته باشد.
***
پتی: هو کردن مسی اهانت به فوتبال است
ستاره سابق تیم‌ ملی فوتبال فرانسه به انتقاد از رفتار هواداران پاری‌سن‌ژرمن با مسی پرداخت. به گزارش مونت کارلو، هواداران پاری‌سن‌ژرمن بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا رفتاری متفاوت با مسی داشته‌اند. پاریسی‌ها مسی را یکی از مقصران حذف از لیگ قهرمانان اروپا می‌دانند و به همین خاطر در ۲ بازی اخیر تیم او را هو کردند. امانوئل پتی، بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال فرانسه این‌گونه به هو شدن مسی واکنش نشان داد: بسیاری می‌گویند که مسی در زمین راه می‌رود اما شما کافی است که به حضور مسی در بارسلونا نگاه کنید. مسی رهبر ارکستر در بارسلونا بود و بازیکنان دیگر باید خود را با او هماهنگ می‌کردند‌. او در پاری‌سن‌ژرمن چنین شرایطی را ندارد. پتی ادامه داد: به نظرم شعار دادن علیه مسی اهانت به فوتبال است.

Page Generated in 0/0100 sec