printlogo


کد خبر: 261332تاریخ: 1402/1/16 00:00
اخبار

سرپرست آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد
رسیدگی به تمام اعتراضات درباره رتبه‌بندی معلمان
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش به معلمان اطمینان خاطر داد به تمام اعتراضات درباره رتبه‌بندی رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند. رضامراد صحرایی در نشست مجازی تبیین فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان، به معلمان اطمینان خاطر داد که به تمام اعتراضات رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.  وی تصریح کرد: در صورتی که هرگونه خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه رخ داده باشد، رسیدگی می‌شود.  نشست سرپرست آموزش‌و‌پرورش و اعضای هیأت ممیزی رتبه‌بندی مرکزی با مدیران مدارس سراسر کشور با موضوع تبیین فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در بستر شبکه «شاد» تشکیل شد. به گزارش فارس، فعالیت کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی از ۱۹ فروردین 1402 در ادارات آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور آغاز و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد شد.
***
هشدار پلیس فتا درباره سیم‌کارت‌های اجاره‌ای
رئیس پلیس فتای فراجا بر ضرورت تعیین سقف مشخص برای سیم‌کارت‌های به‌ نام هر فرد تاکید کرد. سردار وحید مجید در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سوءاستفاده و کلاهبرداری‌های اینترنتی که ممکن است با سیم‌کارت‌های تلفن همراه انجام شود، گفت: پلیس تاکید دارد سیم‌کارت حتما به نام هر فرد رجیستر شود که این اقدام انجام شده است. وی درباره سقف سیم‌کارت‌های فعال به نام هر فرد نیز گفت: طبیعتا هرچه تعداد سیم‌کارت‌ها کمتر باشد، کنترل فرد روی سیم‌کارت‌هایش بیشتر خواهد بود و احتمال سوءاستفاده کاهش می‌یابد. لازم است سقفی مشخص برای حداکثر تعداد سیم‌کارت‌های مجازی که می‌تواند به نام هر فرد باشد تعیین شود. رئیس پلیس فتای فراجا همچنین نسبت به اجاره سیم‌کارت ابراز نگرانی کرد و در این باره به مردم هشدار داد: نگرانی ما از سیم‌کارت‌هایی است که افراد در اختیار دیگران قرار داده یا آن را اجاره می‌دهند. برابر قانون مسؤولیت هر جرم و تخلفی که با سیم‌کارت انجام شود، بر عهده مالک آن است و اگر سیم‌کارت مفقود یا دزدیده شود نیز بلافاصله باید موضوع اطلاع داده و سیم‌کارت مذکور مسدود شود. 
***
برگزاری جلسات بررسی حجاب در شهرداری تهران
معاون‌ فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جلسات پیرامون حجاب در شهرداری تهران خبر داد. محمدامین توکلی‌زاده در جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی در نوروز و ماه رمضان گفت: در حوزه حجاب  باید جنس ورود، فرهنگی باشد که در ایام نوروز جلسات تعطیل نشد و 2 جلسه مفصل با حضور شهردار تهران و تمام زیرمجموعه‌های شهرداری تهران برگزار شد. وی با بیان اینکه روش‌های تبیینی، تبلیغی، ایجابی و... در این راستا بررسی شد، افزود: همچنان بر اجرای قانون در مساله حجاب پافشاری و تلاش می‌کنیم‌ کم‌کاری‌های‌مان را جبران کنیم. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سال نو نیز انجام شده بود و مراکز زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند محیط شادابی را برای مردم ایجاد کنند، گفت: تلاش سیستم ضد نظام این بود که روزها را تاریک، غمگین و سیاه نشان دهند و ما برنامه‌ریزی کردیم مراسمات مردمی بزرگی را با جمعیت بالا اجرا کنیم و در همین راستا کلان‌پروژه‌ای پیش‌بینی و اجرایی شد. 
***
سردیس سردار احمد متوسلیان رونمایی می‌شود
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از رونمایی سردیس سردار احمد متوسلیان خبر داد. رضا صیادی با اشاره به پانزدهم فروردین سالروز تولد شهید احمد متوسلیان، از اتمام ساخت سردیس این سردار والامقام خبر داد و گفت: سردیس حاج احمد متوسلیان در ابعاد یک و نیم برابر (۶۵ سانتیمتر عرض و ۹۰ سانتیمتر ارتفاع) از جنس فایبرگلاس با پتینه برنزی ساخته شده است که بزودی مقابل پادگان شهید بروجردی واقع در بزرگراهی که به نام سردار متوسلیان نامگذاری شده است، رونمایی می‌شود. به گفته صیادی، سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۲ ساخت و نصب سردیس و تندیس سرداران و افتخارآفرینان دوران دفاع‌مقدس را در دستور کار دارد و رونمایی آنها را در سال جاری شاهد خواهیم بود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: در کنار ساخت و نصب تندیس‌های مربوط به دفاع‌مقدس، طراحی و ساخت آثار و المان‌های هنری با موضوعات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه هنرهای شهری سازمان زیباسازی است.
***
اعلام جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی آینده
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی - جز پایه‌های ورودی- از ۲۷ فروردین آغاز می‌شود. ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از چند روز آینده آغاز می‌شود. برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۷ فروردین تا ۲۶ خرداد فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز 5 تیر تا  ۱۰ شهریور تعیین شده است. ثبت ‌سفارش کتب درسی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه www.irtextbook.ir  یا www.irtextbook.com، انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec