printlogo


کد خبر: 261342تاریخ: 1402/1/16 00:00
اخبار

سکه 500 هزارتومان ارزان شد
دیروز  سکه امامی (طرح قدیم) در بازار با کاهش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۷ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت ۸۰۰ هزار تومانی، ۳۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.
هر اونس طلا (معادل 31.132گرم) در بازار جهانی نیز با کاهش ۵ صدم درصدی ۱۹۸۳ دلار معامله شد.
***
قیمت مسکن ملی در قراردادها تغییری نخواهد داشت
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن که قرارداد آنها سال گذشته منعقد شده، ثابت است و افزایش نمی‌یابد.
خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: در سال جاری حتما در استان تهران ثبت‌نام جدید برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت. این موضوع به نظر وزارتخانه بستگی دارد اما ممکن است اردیبهشت سامانه ثبت‌نام باز شود.
وی درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت برای قراردادهایی که سال گذشته منعقد شده ثابت است و بر اساس آن کار را پیش می‌بریم. قراردادها قانونی است و پیمانکاران باید مطابق آن واحدها را تحویل دهند. نرخ سال گذشته بر اساس فهرست بهای ۱۴۰۱ بود. امسال هم اگر قرارداد جدید ببیندیم، بر اساس بهای ۱۴۰۲ منعقد می‌شود.
محبت‌خواه تصریح کرد: قیمت واحدها بستگی به تعداد طبقات، امکانات، مشاعات و منطقه متفاوت است و نمی‌توان نرخ ثابتی را برای کل پروژه‌ها اعلام کرد.
***
بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی تا پایان اردیبهشت تمدید شد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی را تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تمدید کرد.
بنا به گزارشی از سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی داوود منظور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: به این وسیله تفویض اختیار موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ 10/2/1401 و نامه‌های شماره ۲۰۰/۲۲۸۶۸/د مورخ 14/4/1401 و ۲۰۰/۵۵۸۳۸/د مورخ 5/9/1401 با رعایت مقررات تا پایان اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ معتبر است.
بر اساس مفاد این بخشنامه، مؤدیانی که بر اساس فراخوان‌های انجام‌شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان شده‌اند، مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام نکنند، مشمول مفاد تفویض اختیارهای مذکور نخواهند بود.
همچنین در این بخشنامه قید شده است: فهرست اشخاص مذکور و تغییرات انجام شده در باب صدور صورتحساب‏‌های الکترونیکی، از طرف مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اختیار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد.
گفتنی است بخشودگی جرایم مالیات و عوارض هر سال (دوره) برای اشخاص حقیقی تا مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین مدت زمان تقسیط بدهی برای مالیات‏‌های مستقیم تا 18 ماه و برای مالیات و عوارض ارزش افزوده تا 12 ماه تعیین شده است.
شایان ذکر است حداقل مبلغ دریافتی برای تقسیط بدهی  ۱۵ درصد است.
***
تجارت نزدیک به یک میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۲ ماه
اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی به ۹۲۱ میلیون دلار رسیده است.
آمارهای منتشر‌شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور طی ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی به ۹۲۱ میلیون دلار رسیده است.
مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۲ ماه نخست میلادی با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و ۳۸ میلیون دلار اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ با رشد 1.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۶۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
اما واردات ترکیه از ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۱ درصدی مواجه شده و به ۴۵۱ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
تراز تجارت ۲ کشور در ۲ ماه نخست ۲۰۲۳ به میزان ۲۱ میلیون دلار به نفع ترکیه بوده است.
مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۵ درصدی به ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسیده بود.

Page Generated in 0/0063 sec