printlogo


کد خبر: 261364تاریخ: 1402/1/17 00:00
اخبار

«شبیه پروانه‌ها» تقدیم به کودکان پروانه‌ای
نماهنگ «شبیه پروانه‌ها» با خوانندگی علی‌اکبر حائری و همراهی گروه سرود احسان منتشر و به کودکان پروانه‌ای تقدیم شد. به گزارش «وطن امروز»، نماهنگ «شبیه پروانه‌ها» با شعری از مجتبی کرمی، خوانندگی علی‌اکبر حائری و همراهی گروه سرود احسان در آستانه سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) منتشر و به کودکان پروانه‌ای تقدیم شده است.
احسان جوادی تنظیم‌کننده، امیررضا شیرازی گرافیست، علی زمانی کارگردان و سجاد شیرافکن تهیه‌کننده از دیگر عوامل نماهنگ «شبیه پروانه‌ها» هستند که به همت مرکز موسیقی ماوا منتشر شده است.
۱۷ فروردین مصادف با ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) است.
«پیدرمولیز بولوسا» با نام اختصاری «EB» یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند. این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیب‌پذیری آن به بال‌های پروانه تشبیه می‌شود و در ایران با نام بیماری «پروانه‌ای» شناخته شده است. تاکنون ۹۵۰ بیمار پروانه‌ای در کشور شناسایی شده‌‌اندکه ۹۵ درصد آنها حاصل ازدواج‌های فامیلی هستند.
***
«بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی بر نهج‌البلاغه
مجموعه 5 جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج‌البلاغه به قلم حجت‌الاسلام استاد «علی رهبر» در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، نهج‌البلاغه به ۱۸ زبان ترجمه شده و در زبان فارسی هم نزدیک به ۱۰۰ ترجمه بر این کتاب نوشته شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه حجت‌الاسلام علی رهبر است که با توجه‌ به آشنایی با زبان عربی و سال‌ها تدریس نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها تصمیم گرفت برای انس بیشتر و ارتباط‌گیری نسل جوان با این کتاب گران‌سنگ ترجمه و همچنین شرحی بر آن بنویسد و حاصل آن شد کتابی 5 جلدی به نام بر شانه‌های اقیانوس که 3 جلد اول مختص خطبه‌های حضرت و ترجمه و شرح آنها و جلد چهارم ترجمه و شرح نامه‌های امیرالمؤمنین است و این مجموعه با جلد پنجم که در برگیرنده حکمت‌های حضرت است و به تازگی به چاپ رسیده کامل شده است. رونمایی از این مجموعه ارزشمند با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، علیرضا معاف (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع (دبیر نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی)، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر (محقق نهج‌البلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) و حجت‌الاسلام علی رهبر (نویسنده اثر) برگزار شد. حجت‌الاسلام علی رهبر، نویسنده این مجموعه 5 جلدی در این مراسم گفت: از خداوند و امیرالمؤمنین سپاسگزارم که این توفیق را به من دادند تا در این مسیر قدم بردارم. این کار با یک جرقه آغاز شد. من دیدم ترجمه‌های موجود در ترجمه بعضی کلمات کاستی دارند و بعضی کلمات درست ترجمه نشده و حق‌شان ضایع شده است و در کل یکسری گره‌هایی در کار است.
وی افزود: در این اثر ۷۴۷ آیه بررسی شده است، کتاب تمام نهج‌البلاغه دیده شده و سایر منابع نظیر الغارات زیر و رو شده است و به همه شبهات مربوط نهج‌البلاغه پرداخته‌ام. این کتاب پشتش عنایت و لطف بوده، چون من در خودم نمی‌دیدم چنین ظرفیتی را برای به سرانجام رساندنش داشته باشم. یک مبلغ معارف اسلامی برایش این 5 جلد آموزنده‌ است. همچنین حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جا دارد از حاج آقای رهبر بابت گردآوری و پدید آوردن این ترجمه و شرح تشکر کنم. این اثر کتابی خوش خوان و خوش‌فهم و خوش‌بیان است؛ اثری جوان‌پسند برای جوانانی است که به خواندن نهج‌البلاغه علاقه دارند. وی افزود: تدریس نهج‌البلاغه سخت است حتی از قرآن هم به مراتب سخت‌تر است. هر چند تمام این بیانات زیر سایه قرآن است. نهج‌البلاغه اثر عظیمی است، مثلاً نامه ۵۳ منشور مدیریت دنیاست یا نامه ۳۱ منشور تربیتی بشر است. من توصیه می‌کنم تا زنده‌اید یک دور نهج‌البلاغه را بخوانید.
***
اکران فیلم سینمایی «غریب» در مناطق فاقد سینما
چرخه مردمی فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا آغاز می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، فیلم  سینمایی «غریب» کاری از محمدحسین لطیفی است که از ۲۵ اسفندماه روی پرده سینما‌ها به نمایش درآمد و اکران آن همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در چرخه اکران مردمی عمار آغاز خواهد شد. «غریب» روایتی داستانی از بخشی از زندگی «شهید بروجردی» در ابتدای فرماندهی او در کردستان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد. فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد. حامد عنقا فیلمنامه این اثر را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده نوشته است. فیلم سینمایی «غریب» به تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمدحسین لطیفی و هنرمندی بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی و مهران احمدی و تهیه شده در سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است. 

Page Generated in 0/0118 sec