printlogo


کد خبر: 261370تاریخ: 1402/1/17 00:00
اخبار

سجادی: تلاش می‌کنیم استقلال از آسیا حذف نشود
وزیر ورزش و جوانان گفت این وزارتخانه منابع مالی لازم را در اختیار باشگاه استقلال قرار داده و آبی‌ها باید مطالبات آندره‌آ استراماچونی را پرداخت می‌کردند. حمید سجادی در حاشیه نشست دیروز هیات دولت، درباره وضعیت باشگاه استقلال اظهار داشت: بیش از ۲ سال پیش اتفاقاتی افتاد و با رفتن برخی افراد از جمله سرمربی تیم (استراماچونی)، مطالبات حقوقی و بین‌المللی ایجاد شد که باید پرداخت می‌شد. آنها با کسی تعارف یا شوخی ندارند. مدیران عامل، اعضای هیات‌مدیره و مسؤولان وزارت ورزش ظرف ۲ سال اخیر می‌دانستند که مطالبات وجود دارد و باید تسویه شود. ظرف یک سال اخیر، منابعی در اختیار مدیریت استقلال گذاشتیم و باید تسویه‌حساب انجام می‌شد. وی افزود: مطالبات رقم کمی بود و مطابق توضیحات معاونان من، مطالبات عدیده‌ای بوده که تلاش کردیم آنچه از دست وزارت ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، اعضای مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و دولت برمی‌آمد، انجام وظیفه کرده باشیم. نهایتاً با کمبود وقت مواجه شدند و مشکلاتی رخ داد که از آن مطلع هستید. وزیر ورزش با بیان اینکه با مهدی تاج هم در این باره صحبت کرده است، تصریح کرد: قول حمایت فدراسیون فوتبال را دارم تا اگر زمانی باشد، استفاده کنیم. نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم تا اگر زمانی باقی مانده باشد، مذاکرات با سرمربی سابق ادامه یابد. برخی‌ می‌گویند مهلت به پایان رسیده و برخی‌ می‌گویند هنوز فرصت است. آنچه از وزارت ورزش برمی‌آید، از همه فرصت‌ها بهره می‌بریم تا دل هواداران را شاد کنیم و این فرصت احیا شود.
***
۱۲ جلسه محرومیت برای داور مکزیکی
داور مکزیکی به دلیل لگد زدن به یک بازیکن فوتبال ۱۲ بازی محروم شد. به گزارش اسپورت۲۴، سرویس مطبوعاتی فدراسیون فوتبال مکزیک روز سه‌شنبه نتایج جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این کشور را در پی اتفاقات دیدار «آمه‌ریکا» و «لئون» که با تساوی 2-2 به پایان رسید، منتشر کرد. در یکی از اتفاق‌های این دیدار، فرناندو هرناندز گومز، داور بازی به لوکاس رومرو، بازیکن لئون کارت زرد نشان داد. پس از آن، این بازیکن فوتبال شروع به ابراز نارضایتی کرد که در نتیجه داور به او با پا ضربه زد. در پایان این جلسه اعلام  شد فرناندو هرناندز گومز، داور مسابقه، به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز علیه یک بازیکن، توسط کمیته انضباطی با ۱۲ بازی محرومیت مجازات می‌شود. 
***
شرط عجیب زیدان برای پاری‌سن‌ژرمن
روزنامه ال‌موندو دپورتیوو چاپ اسپانیا از شرط زیدان برای قبول هدایت پاری‌سن‌ژرمن نوشت. پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری با هدایت گالتیه نتوانسته است عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از یک سو حذف از لیگ قهرمانان اروپا و از طرف دیگر کنار رفتن از جام حذفی فرانسه و البته نوسان در لیگ باعث شده احتمال ادامه همکاری با گالتیه بسیار کم باشد. در این بین از زین‌الدین زیدان به عنوان یکی از گزینه‌های جدی جایگزینی گالتیه سخن به میان می‌آید. روزنامه ال‌موندو دپورتیوو از شرط عجیب زیدان برای قبول هدایت پاری‌سن‌ژرمن خبر داد و نوشت زیدان فروش نیمار را شرط اصلی قبول هدایت پاری‌سن‌ژرمن قرار داده است. زیزو بر این باور است نیمار دلیل اصلی آشوب و ناآرامی در پاری‌سن‌ژرمن است و رابطه خوبی هم با امباپه ندارد. روزنامه لو پاریزین هم به نوعی این خبر را تایید و اعلام کرد باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیمار را در فهرست فروش خود در تابستان قرار خواهد داد. نیمار سال ۲۰۱۷ از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن پیوست اما در این تیم نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. او زیاد مصدوم شده و حواشی زیادی هم داشته است.
***
کشتی روسیه به رقابت‌ها بازگشت
با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، محرومیت کشتی‌گیران روسیه و بلاروس از حضور در رقابت‌های ورزشی به پایان رسید. به گزارش RBC، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) به ورزشکاران روسیه اجازه داد در مسابقات بین‌المللی در وضعیت بی‌طرف شرکت کنند. «گئورگی برایوسوف» مدیر مرکز تمرینات ورزشی تیم‌های ملی روسیه این موضوع را در کانال تلگرامی خود اعلام کرد. به گفته بریوسوف، کمیته اجرایی UWW تصمیم گرفت به ورزشکاران روس و بلاروس اجازه دهد در مسابقات بین‌المللی با توجه به توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک شرکت کنند. اتحادیه جهانی کشتی  ورزشکاران روسیه و بلاروس را در تاریخ ۲ مارس سال گذشته به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک از مسابقات محروم کرد ولی چندی پیش، IOC توصیه کرد ورزشکاران روس و بلاروس در مسابقات بین‌المللی در ورزش‌های انفرادی در وضعیت بی‌طرف پذیرفته شوند. فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی و فدراسیون جهانی تکواندو نیز پیش‌تر به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه بازگشت به مسابقات بین‌المللی را دادند.
***
کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش شد
از سوی وزیر ورزش و جوانان، سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. کاوه احمدی که پیش از این به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد، با حکم وزیر ورزش و جوانان در سمت سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. پیش از این مرحوم اسماعیل احمدی این مسؤولیت را برعهده داشت که ۴ اسفند در پی سقوط بالگرد حامل مسؤولان وزارت ورزش دار فانی را وداع گفت.

Page Generated in 0/0128 sec