printlogo


کد خبر: 261387تاریخ: 1402/1/17 00:00
اخبار

توزیع 5.5 میلیون افطاری و غذای گرم بین نیازمندان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار غذای گرم و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افطاری ساده از ابتدای ماه رمضان تاکنون میان نیازمندان خبر داد. حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پویش اطعام مهدوی که از ماه رمضان آغاز شده است، اظهار کرد: نهاد امداد به دنبال مردمی شدن این پویش اطعام است تا نیکوکاران وارد عرصه شوند و اینکه امداد نیز از طریق مراکزی همچون مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و... نیازمندان را بویژه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شناسایی و به آنها کمک کند. وی با بیان اینکه در این طرح نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار غذای گرم و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افطاری ساده میان نیازمندان توزیع شده است. به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۱۵۰ آشپزخانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که البته به تعداد آنها افزوده خواهد شد. آسوده درباره نحوه فعالیت آشپزخانه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد با رعایت پروتکل‌های بعداشتی همچون سنوات گذشته و با هماهنگی مراکز بهداشتی در استان‌ها پویش اطعام مهدوی را برگزار می‌کند.
***
ارتقای کمی و کیفی بسته‌های حمایتی لبخند مادری
بسته‌های لبخند مادری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به لحاظ کمی و کیفی ارتقا می‌یابد. به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، بسته حمایتی پوشک نوزاد به بسته‌های لبخند مادری اهدایی این بنیاد اضافه شده است. محمدرضا دهقان ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های مثبت 5 (دارای فرزند سوم و بیشتر) و به منظور کاهش بار مالی خرید پوشک مصرفی، بسته حمایتی پوشک نوزاد نیز از مراحل بعدی پویش ملی «لبخند مادری» به همراه بسته‌های لبخند مادری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت. دهقان تاکید کرد: محتوای این بسته مکمل شامل پوشک‌های پارچه‌ای با طراحی جدید به همراه پدهای بهداشتی قابل تعویض و بهینه شده با سوپرجاذب‌های باکیفیت است. معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد درباره محتویات بسته‌های لبخند مادری نیز توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز کودک از بدو تولد تا حدودا 2 سالگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال است. وی با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد ۱۵ خرداد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» نیز که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده، با تعیین سطح برخورداری، یک بسته لبخند مادری اهدا می‌‌شود.
***
استقبال نیم میلیونی از پویش «تهران زیبا»
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از نیم میلیون نفر از پویش «تهران زیبا» که به شناسایی جاذبه‌های گردشگری پایتخت اختصاص داشت، استقبال کرده‌اند. رضا صیادی‌پویش«تهران زیبا» را تجربه‌ای موفق در حوزه گردشگری شهری عنوان کرد و افزود: این پویش با استقبال نیم میلیون نفری از شهروندان و گردشگران نوروزی پایتخت مواجه شده ‌است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران افزود: در آستانه نوروز، تصاویری از ۷۰ جاذبه گردشگری شاخص پایتخت با کد شناسایی در قالب پویش «تهران زیبا» با هدف آشنایی شهروندان و گردشگران نوروزی با مکان‌های دیدنی، فرهنگی و تاریخی شهر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر هزار سازه تبلیغاتی پایتخت اکران شد که علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانستند با ارسال کد درج شده در تصاویر به راهنمای مسیریابی این اماکن دسترسی پیدا کنند. وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این پویش اظهار کرد: گردشگری شهری از جمله ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهر تهران است که در نوروز امسال با یک برنامه هماهنگ و همکاری همه دستگاه‌های مسؤول و نیز حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری به استقبال خوب شهروندان و گردشگران نوروزی منتهی شد.
***
شناسایی ۴۰۲ بیماری «نادر» در کشور
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر به لزوم تاسیس اداره کل بیماری‌های نادر در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حالا که سند ملی بیماری‌های نادر هم ابلاغ شد، خوب است دوستان وزارت بهداشت به فکر تاسیس چنین اداره کلی باشند تا مأمن و پیگیر مشکلات بیماران نادر باشد. حمیدرضا ادراکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از آنجا که هیچ برنامه مدونی برای رسیدگی به بیماران نادر وجود نداشت، سند ملی بیماری‌های نادر مدتی قبل توسط بنیاد بیماری‌های نادر با همراهی دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شد. در این سند تمام مسائل مهم در ارتباط با پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی، آموزشی و... قید شده است و هر سازمان و نهادی هم باید وظایف خود را در قبال بیمار نادر بداند. وی افزود: ما در ارتباط با بیماری‌های شایع مانند دیابت، سکته‌های مغزی و قلبی و... معضلاتی را که برای بیماران نادر وجود دارد، شاهد نیستیم و این در حالی است که یک بیمار نادر مورد غفلت واقع شده است. وی تصریح کرد: کشور ما اقلیم‌های جغرافیایی متعدد و متنوع دارد و نوع نژادهای گوناگون باعث می‌شود که تنوع بیماری‌های نادر وسیع و گسترده و شناسایی آنها دشوار باشد. ادراکی ادامه داد: تاکنون ۴۰۲ نوع بیماری نادر در کشور ما شناسایی شده‌ است که بیماران آنها شامل ۶۵۰۰ نفر در سامانه «سبنا» ثبت‌نام کرده‌اند اما تخمین ما این است که تعداد بیماران نادر در کشور ما حدود 1.5 تا ۲ میلیون نفر باشد.

Page Generated in 0/0062 sec