printlogo


کد خبر: 261389تاریخ: 1402/1/17 00:00
فوت 30 بیمار مبتلا به «کووید-19» در یک شبانه‌روز
کرونا دوباره تهدید‌کننده شد

با وجود هشدارها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا اما خیلی‌ها همچنان نسبت به این موضوع مهم بی‌توجهند. پس از کاهش التهاب کرونا در ماه‌های گذشته، این بیماری مدتی است دوباره فعال شده است به طوری که آمار فوتی‌های کرونا در کشور هم اکنون به 30 نفر در یک شبانه‌روز رسیده و میزان مبتلایان به این بیماری نیز از 1100 نفر در همین بازه زمانی عبور کرده است. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: متاسفانه فوتی‌های ناشی از «کووید-۱۹» در کشور مجددا افزایش داشته به طوری که ۳۰ بیمار در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر روز سه‌شنبه تا چهارشنبه ۱۶ فروردین، ۱۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به  «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۵۳۰ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران  «کووید-۱۹» در کشور به ۷ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۲۴ نفر رسید. متاسفانه طی این مدت، ۳۰ نفر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۴۶۶ رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۶۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. از سویی تاکنون ۵۵ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۳۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۵۹ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۱۶۷ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶۵۹ دوز رسید. از سویی در حال حاضر ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
* با مافیای دارو برخورد شود
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد کمبود دارو در داروخانه‌ها و ترک فعل در این زمینه بویژه در موضوع کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها نشان‌دهنده تعلل و ضعف مدیریتی است. محمدصالح جوکار در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: کمبود دارو در داروخانه‌ها و ترک فعل در این زمینه بویژه در موضوع کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها نشان‌دهنده تعلل است و باید با مافیای دارو برخورد شود.

Page Generated in 0/0057 sec