printlogo


کد خبر: 261391تاریخ: 1402/1/17 00:00
افزایش ۲۴ درصدی امدادرسانی هلال‌احمر در نوروز

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات ویژه این سازمان در نوروز 1402، از افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی آن خبر داد و گفت: بیشترین عملیات‌های این سازمان دوم فروردین در استان‌های مازندران، خوزستان و اصفهان بود. وحید سلیمی اظهار داشت: طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و در چندین محور از جمله امداد و نجات، خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به هموطنان ارائه خدمت شد. 
وی افزود: حجم عملیات‌های امدادی از نیمه شعبان افزایش یافت و ۶۹ هزار نیروی داوطلب در طرح نوروزی امسال مشارکت و ۱۹ هزار مورد از آنها خدمت تخصصی ارائه کردند. سلیمی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث و طرح کمک‌رسانی مؤمنانه در مناطق کم‌برخوردار نیز در راستای ارائه خدمات اجتماعی انجام شد. سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در ادامه گفت: همچنین در این بازه زمانی ۴۴ هزار و ۷۹ عملیات امداد و نجات در حوزه‌های مختلف انجام شد. همچنین ۳ هزار و ۵۰۸ خودرو در این عملیات‌ها به‌کارگیری و به ۵۸ هزار نفر نیز امدادرسانی شده است. ۴ هزار و ۶۶۲ نفر اسکان اضطراری و هزار و ۵۸۲ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۲۸۱ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند و به ۳۶۰ مصدوم ترافیکی در ۳۴۶ عملیات نجات فنی امدادرسانی شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه ایمنی سلامت در شهرها، افزود: پایگاه ایمنی سلامت در ۲۰ کیلومتری شهرها راه‌اندازی شد، البته ابتدا ۵۰۰ پایگاه بود که در ادامه به ۷۰۷ پایگاه گسترش پیدا کرد. همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در پایگاه‌های ایمنی سلامت ارائه شد. 
سلیمی درباره راه‌اندازی پویش‌های نوروزی نیز گفت: در پویش بهرفت ۶۶۳ هزار نفر مشارکت کردند که توسط تیم‌های سحاب ۴۳۴ هزار و ۶۹۵ خدمت ارائه شده است. ۹۶۱ هزار کودک نیز در غرفه‌های دوستدار کودک آموزش دیدند. همچنین ۲۶۵ هزار و ۱۹۰ نفر در این بازه زمانی از خیمه‌های نماز استفاده کردند و ۵۱۳ هزار و ۵۰۵ نفر هم از بروشورهای دوستدار محیط‌زیست بهره‌مند شدند. در مجموع بیش از ۶ میلیون نفر از خدمات پایگاه‌های هلال‌احمر بهره‌مند شدند و بیش از ۴۱ هزار عضو در این اقدامات جمعیت هلال‌احمر را همراهی کردند.

Page Generated in 0/0060 sec