printlogo


کد خبر: 261397تاریخ: 1402/1/17 00:00
اخبار

حمله ناکام به مجتمع وزارت دفاع در اصفهان
شامگاه سه‌شنبه یک ریزپرنده قصد نزدیک شدن به مجتمع امیرالمؤمنین(ع) وزارت دفاع در اصفهان را داشت که در این عملیات ناکام ماند.  این ریزپرنده هنگام نزدیک شدن به مجتمع وزارت دفاع توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شد. 
باتوجه به ناکام بودن این حمله، هیچ‌گونه خسارتی رخ نداده است.
* وحیدی: این موضوع باید بررسی دقیق‌تری شود
احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که در اصفهان اتفاقی افتاده و حمله ریزپرنده صورت گرفته است؟ گفت: «فعلاً گزارشی را تأیید نمی‌کنیم و باید بررسی دقیق‌تری شود».
شامگاه هشتم بهمن‌ماه 1401 حوالی ساعت 23:30 نیز حمله ناموفقی با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع انجام شد که بنا بر اطلاعیه وزارت دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح، این حمله ناموفق تلفات جانی نداشت و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد کرد و خللی در تجهیزات و مأموریت‌های این مجموعه ایجاد نکرد.
***
الشرق الاوسط: 
وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن با هم دیدار می‌کنند
روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط سه‌شنبه به نقل از منابع خود خبر داد حسین امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان با هم دیدار خواهند کرد. منابع خبر دادند این دیدار روز پنجشنبه در پکن پایتخت چین برگزار خواهد شد. به گفته منابع مذکور، پیش از این دیدار، وزرای خارجه 2 کشور 3 بار با هم تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. در این تماس‌ها، وزرای خارجه ایران و سعودی، اقدامات آتی برای اجرای توافق از سرگیری روابط، اقدامات مربوط به بازگشایی سفارت‌‌خانه‌ها و اجرای توافقات پیشین را بررسی کرده‌اند. به گفته این منابع، انتخاب چین به عنوان محل برگزاری این دیدار به این دلیل بوده است که پکن در دستیابی به توافق ریاض- تهران، نقش مثبتی داشته و تسهیل‌کننده تماس بین 2 کشور بوده است. در همین ارتباط، سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان هم چندی پیش در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، از وی برای سفر به ریاض دعوت کرد. پادشاه سعودی ضمن استقبال از توافق 2 کشور، خواستار تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای شد. حجت‌الاسلام رئیسی نیز ضمن استقبال از این دعوت، بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های ۲ کشور تأکید کرد. ۱۰ روز پس از اعلام خبر دعوت پادشاه عربستان از رئیسی برای سفر به ریاض، حسین امیرعبداللهیان نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت ایران نیز تصمیم دارد اقدامی مشابه انجام دهد و برای ملک سلمان دعوتنامه‌ بفرستد. ایران و عربستان ۱۹ اسفندماه سال گذشته پس از 7 سال قطع رابطه با تلاش‌های میانجیگرانه چین برای از سرگیری روابط توافق کردند، چند روز پس از این توافق مهم، وزیر امور خارجه ایران در نشستی خبری اعلام کرد با پیشنهاد 3 مکان برای برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و عربستان موافقت کرده است. امیرعبداللهیان از فراهم آوردن مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها نیز سخن گفته و افزوده بود: «تاکنون بر سر اینکه هیأت‌های فنی دو طرف از سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها بازدید کنند، توافق داریم تا مقدمات عملی بازگشایی سفارتخانه‌ها فراهم شود». همزمان با شتاب گرفتن گفت‌وگوی مقام‌های ایرانی و سعودی، «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین نیز در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان بر آمادگی پکن برای حمایت از ادامه مذاکرات عربستان سعودی و ایران تأکید کرد.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
تمام توان خود را برای برگزاری شایسته  انتخابات به‌کار می‌گیریم
هادی طحان‌نظیف روز گذشته درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع انتخابات اظهار داشت: «رهبر معظم انقلاب عصر دیروز بر اهمیت انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای مهم قوّت کشور تأکید کردند، شورای نگهبان در راستای انجام وظایف قانونی خود، از سال گذشته اقداماتی را درباره انتخابات اسفند ۱۴۰۲ آغاز کرده است و در سال جاری تمام توان خود را برای برگزاری شایسته آن به کار خواهد گرفت». انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت همزمان جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.
***
ایران حمله صهیونیست‌ها به معتکفان مسجدالاقصی را محکوم کرد
 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۱۶ فروردین) به حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به معتکفان و عبادت‌کنندگان در مسجدالاقصی‌ واکنش نشان داد. ناصر کنعانی در توئیتر در این باره نوشت: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت‌کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یک بار دیگر خوی جنایت‌پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید. 
کنعانی افزود: این جنایت قویا محکوم است و شایسته واکنش فوری جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسؤول بین‌المللی است.
نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه احتمال وقوع نافرمانی مدنی ششم فروردین‌ماه به مسجدالاقصی یورش برده و فلسطینی‌هایی را که در این مکان مقدس به اعتکاف و نیایش در ماه رمضان مشغول بودند، بازداشت کردند. در پی بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی و مجروح شدن ۲۴۰ نفر دیگر در مسجدالاقصی، صبح دیروز ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

Page Generated in 0/0067 sec