printlogo


کد خبر: 261401تاریخ: 1402/1/17 00:00
پیکرهای مطهر شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق، با حضور گسترده مردم تشییع و به خاک سپرده شد
وداع آخر

گروه سیاسی: صبح روز گذشته مردم روزه‌دار استان گلستان پیکر مطهر شهید «مقداد مهقانی» بیستمین شهید مدافع حرم گلستان را از معراج شهدای گرگان به سمت چهارراه شهدای این شهر تشییع کردند. پیکر شهید «میلاد حیدری» از شهدای مدافع حرم نیز در زادگاهش روستای وینسار قروه استان کردستان به خاک سپرده شد. روز سه‌شنبه سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی سپاه به همراه خیل عظیمی از مردم قدردان تهران در آیین تشییع شهدا در میدان امام حسین تهران(ع) حضور پیدا کرده و پیکر این 2 شهید والامقام را بدرقه کردند. 
شهیدان حیدری و مهقانی از مستشاران نظامی سپاه در سوریه بودند که مورد حملات جنایتکاران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق قرار گرفتند که در این حملات میلاد حیدری به شهادت رسید و مقداد مهقانی نیز پس از تحمل جراحات فراوان، شامگاه 12 فروردین به همرزمان شهید خود پیوست.
* تدفین شهید حیدری
به گزارش تسنیم، شهید میلاد حیدری متولد سال 1370 و اصالتا اهل وینسار قروه کردستان بود و در شهر باقرآباد قرچک زندگی می‌کرد. پدر این شهید نیز نظامی بود و در سانحه تصادف حین عملیات درگذشت. از این شهید مدافع حرم 2 فرزند دختر 6 ساله و پسر 3 ساله به نام‌های حلما و محمد به یادگار مانده است.
مریم سلیمانی، همسر شهید حیدری پیش از مراسم تشییع  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور مردم اظهار داشت: «برادران و خواهرانم! با رعایت حجاب زینبی و غیرت حیدری پشتیبان ولایت فقیه و ادامه‌دهنده راه شهدا و حاج‌قاسم باشید و اجازه ندهید دشمن بی‌بندوباری و بدحجابی را رواج دهد».
* سردار نقدی: کار اسرائیل تمام است
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در مراسم تشییع پیکر شهید حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت: «صهیونیست‌ها سرسخت‌ترین دشمنان و همواره پشت‌پرده تفرقه‌افکنی، جنایت‌ها و خیانت‌ها بوده و در همه صحنه‌ها توطئه کرده و نقش داشته‌اند. صهیونیست‌ها در حوادث 44 سال اخیر و تجزیه‌طلبی‌های اوایل انقلاب که مردمان کردستان برای آن خون زیادی داده‌اند، نقش داشته‌اند و همه جا رد پای آنان دیده می‌شود».
وی با بیان اینکه آمریکا ام‌الفساد و اسرائیل غده سرطانی و قهرمان جاسوسی، توطئه و خراب‌کنی و ترور هستند، اظهار کرد: «صهیونیست‌ها می‌دانند هر ضربه‌ای که به ما زده‌اند، سخت‌تر از آن را تاکنون دریافت کرده‌ و خواهند کرد. امروز فروپاشی و نابودی اسرائیل را می‌بینیم و این قطعی است».
* تشییع پیکر شهید مهقانی
شهید مهقانی 31 ساله و اهل شهر فاضل‌آباد از توابع علی‌آبادکتول بود. از این شهید والامقام، یک پسر 2 ساله به ‌یادگار مانده است.
پیکر مطهر شهید مهقانی صبح دیروز در گلزار شهدای امامزاده الازمن شهر علی‌آباد‌کتول به خاک سپرده شد.

Page Generated in 0/0069 sec