printlogo


کد خبر: 261422تاریخ: 1402/1/19 00:00
مشارکت نوجوانان و خردسالان قرآنی در نمایشگاه امسال قرآن کریم مثال‌زدنی است
حضور خاص دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن

گروه فرهنگ و هنر: ترویج و استقرار سبک زندگی قرآنی، تنها راه نیل به «جامعه اسلامی» و در نهایت برپایی «تمدن نوین اسلامی» است. در جدیدترین نوشته محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در فضای مجازی آمده است: «سی‌امین نمایشگاه قرآن امسال در حالی در مصلای تهران در حال برگزاری است که حضور و مشارکت چشمگیر نوجوانان و خردسالان قرآنی که بعضا نخستین تجربه روزه‌داری را پشت سر گذاشته‌اند، رنگ و بوی دیگری به بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام داده است».
به گزارش «وطن امروز» مسؤولان غرفه دهه هشتادی‌های سی‌امین نمایشگاه قرآن با درک این مساله که بازی، بهترین زبان برای ارتباط موثر با نوجوانان است، غرفه‌ای متفاوت را طراحی کرده‌اند که توانسته تعداد قابل توجهی از نوجوانان را به سوی خود جلب کند.
فضای بزرگ، ابزار بازی حرفه‌ای و بخش‌بندی منظم با نگاه حرفه‌ای از ویژگی‌های این غرفه است. بازدید‌کنندگان نمایشگاه قرآن وقتی در حال عبور از کنار غرفه دهه هشتادی‌ها هستند، نوجوانان دختر و پسر زیادی را می‌بینند که در صف ایستاده‌اند تا با استفاده از عینک واقعیت‌افزوده در قلب رخدادی قرار بگیرند که بارها و بارها درباره آن شنیده‌اند اما دیدن صحنه‌های این واقعه بزرگ در قالب تصویر آن هم به شکل واقعیت افزوده که گویی خودت در آن لحظه در همان مکان حضور‌ داری، برای نوجوانان بسیار جذاب است.
* جام رمضان، این بار با پلی‌استیشن
در همین ارتباط مهدی جعفری‌جوزانی مسؤول بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن کریم گفت: بخش بازی‌سرای این غرفه به 3 بخش تقسیم شده که یک بخش آن جام رمضان است. قبلاً جام رمضان فوتبال داخل سالن برگزار می‌شد و همه از آن استقبال می‌کردند اما برای نوجوانان امروز باید با پلی‌استیشن جام رمضان برگزار کرد و استقبال خوبی نیز شده و هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه‌ای که قبل از شروع نمایشگاه اعلام کرده بودیم، ثبت‌نام کردند. در زمان برپایی نمایشگاه نیز علاقه‌مندان ثبت‌نام و در این جام شرکت می‌کنند و برگزیدگان هر شب وارد مراحل بعدی می‌شوند تا در پایان نمایشگاه برندگان مشخص و جوایز جذابی به آنها اهدا شود.

Page Generated in 0/0063 sec