printlogo


کد خبر: 261433تاریخ: 1402/1/19 00:00
اخبار

پاداش ویژه برای آنچلوتی به خاطر پیروزی بزرگ در ال‌کلاسیکو
رئال‌مادرید در حال تدارک هدیه‌ای ویژه برای سرمربی خود بعد از پیروزی تاریخی مقابل بارسلوناست. نشریه آ.اس اسپانیا در تیتر یک خود از هدیه ویژه رئال‌مادرید به کارلو آنچلوتی بعد از پیروزی بزرگ در ال‌کلاسیکو خبر داد. رئال در ورزشگاه نوکمپ مقابل بارسلونا با نتیجه پرگل 4 بر صفر
به پیروزی رسید. رئال‌مادرید سنگین‌ترین شکست 60 سال اخیر بارسلونا در نوکمپ را رقم زد. به همین خاطر مدیران باشگاه مادرید تمدید قرارداد آنچلوتی را هدیه ویژه این مربی ایتالیایی قرار داده‌اند. پیش از این رئال‌مادرید گزینه‌های زیادی را زیرنظر داشت تا بتواند به عنوان جانشین آنچلوتی در فصل آینده انتخاب کند ولی برد بزرگ در ال‌کلاسیکو ورق را برگرداند.
***
دفاع آرشاوین از عملکرد تیم‌ ملی فوتبال روسیه مقابل ایران
آندره آرشاوین، بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال روسیه از عملکرد این تیم در بازی دوستانه مقابل ایران و عراق دفاع کرد. تیم ملی فوتبال روسیه روز سوم فروردین در ورزشگاه آزادی به مصاف ایران رفت و در این مسابقه تدارکاتی به نتیجه تساوی یک - یک رسید. روسیه سپس دیداری با عراق داشت و ۲ بر صفر پیروز شد. با وجود گذشت چند هفته از این مسابقات اما تحلیل روس‌ها از عملکرد تیم‌ ملی این کشور که به دلیل محرومیت از سوی فیفا و یوفا قادر به حضور در مسابقات رسمی در اروپا نیست، ادامه دارد. آندره آرشاوین، بازیکن سرشناس روسیه در سال‌های گذشته با سابقه بازی در تیم آرسنال انگلیس از عملکرد روسیه مقابل ایران دفاع کرد. آرشاوین در پاسخ به این سوال که نظرت درباره تیم چیست؟ آیا واقعا سطح تیم ما اینقدر افت کرده است یا به دلیل نداشتن انگیزه مناسب است؟ گفت: اول اینکه به هر حال همه قوی‌ترین بازیکنان تیم‌ ملی الان بازی نمی‌کنند. آنهایی که بازی می‌کنند کسانی هستند که ما فرض می‌کنیم می‌توانند در مسابقات رسمی بازی کنند. وی افزود: به علاوه، وقتی در اروپا و در حالت‌های رقابتی بازی نمی‌کنید، روی تیم تاثیر می‌گذارد. اما حتی اگر تیم در شرایط عادی بود هم مطمئن نیستم می‌توانست در ایران بازی بی‌نقصی به نمایش بگذارد. تا زمانی که در فوتبال رقابتی در بازی‌های رسمی شرکت نکنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
***
بازتاب خداحافظی غفور در رسانه‌های خارجی
خداحافظی ملی‌پوش والیبال ایران در رسانه‌های خارجی جهان بازتاب داشت.
WPSPORT لهستان درباره خداحافظی امیر غفور از تیم‌ ملی والیبال ایران نوشت: «والیبالیست سرشناس ایرانی از حضور در تیم‌ ملی انصراف داد. امیر غفور تصمیم مهمی درباره حرفه خود گرفته است». این رسانه در ادامه نوشت: «امیر غفور، مهاجم ۳۱ ساله تیم‌ ملی ایران، از حضور در تیم‌ ملی ایران کناره‌گیری کرد. این بازیکن ایرانی، نخستین حضورش را سال ۲۰۱۱ تجربه کرد و برای ۱۱ سال در والیبال نقش‌آفرینی داشت. غفور در نامه‌ای نوشت: از دوستان و هم‌تیمی‌های سابقم صمیمانه تشکر می‌کنم و برای آنها در آینده آرزوی موفقیت دارم. کناره‌گیری از بازی در تیم ایران به معنای خداحافظی کامل این بازیکن ۳۱ ساله از والیبال نیست، چرا که او می‌گوید والیبال زندگی‌اش است و آن را براحتی کنار نمی‌گذارد. غفور در دوران باشگاهی خود غیر از باشگاه‌های ایرانی، ۲ فصل در ایتالیا (تیم‌های مونزا و لوبه) و یک فصل در ترکیه (بورسا) حضور داشت. او پس از فصل ۲۰۲۱/۲۰۲0 به میهن خود بازگشت و تاکنون در آنجا بازی می‌کند». به گزارش ایسنا، چندی پیش اسامی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم‌ ملی از سوی بهروز عطایی اعلام شد که در بین آنها نام امیر غفور، ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر هم وجود داشت. غفور با اینکه با درخشش خود توانست یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم شهداب در لیگ برتر باشد، تصمیم گرفت از تیم‌ ملی خداحافظی کند.
***
برنامه کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد برای سومین تورنمنت رنکینگ‌دار
بعد از حضور تعدادی از کشتی‌گیران در ۲ تورنمنت کرواسی و مصر، به نظر یکی از عنوان‌داران کشتی آزاد که در این مدت کمتر در مسابقات حاضر شده، قرار است در سومین تورنمنت رنکینگ‌دار UWW محک بخورد. اولین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی 12 تا 16 بهمن در زاگرب برگزار شد که رضا اطری، یونس امامی، علی سوادکوهی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در این رقابت‌ها روی تشک رفته و حاصل کار آنها ۴ طلا و ۲ نقره امامی و آذرپیرا بود. تعداد دیگری از نمایندگان ایران نیز در دومین تورنمنت رنکینگ‌دار که نیمه اول اسفند در اسکندریه مصر برگزار شد، روی تشک رفته و محک خوردند. بیشکک قرقیزستان خرداد میزبان سومین مرحله از تورنمنت‌های رنکینگ‌دار سال 2023 اتحادیه جهانی است که کادرفنی تیم‌ ملی آزاد در نظر دارد نماینده‌ای در این رقابت‌ها داشته باشد. با توجه به اینکه امیرمحمد یزدانی به جام دانکلوف رفت و در بلغارستان کشتی گرفت و همچنین رحمان عموزاد که حضور در این رقابت‌ها را به دلیل تب بالا و بیماری از دست داده بود، طی روزهای آینده در مسابقات قهرمانی آسیا در 65 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و از سویی از بین طلایی‌های سال 2022، کامران قاسم‌پور کمتر در این مدت روی تشک رفته است، بنابراین به نظر می‌رسد کامران قاسم‌پور نماینده کشتی آزاد ایران در سومین مسابقه رنکینگ‌دار باشد. این کشتی‌گیر در جام‌جهانی 2022 آمریکا، در وزن 97 کیلوگرم کشتی گرفت و به مصاف «کایل اسنایدر» قهرمان این وزن جهان رفت. او در ادامه تیم بانک شهر را در مسابقات باشگاه‌های جهان در 92 کیلوگرم همراهی کرد. کامران قاسم‌پور که در سال‌های 2021 و 2022 موفق به کسب مدال طلای وزن 92 کیلوگرم جهان شده، امسال هم در این وزن غیرالمپیکی روی تشک خواهد رفت و پس از آن عنوان شده کشتی‌گیر 97 کیلوگرمی است و برای حضور در المپیک در چرخه سال 2024 در این وزن به رقابت خواهد پرداخت.

Page Generated in 0/0129 sec