printlogo


کد خبر: 261444تاریخ: 1402/1/19 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد:
تا پایان امسال مددجوی بدون مسکن در روستاها نخواهیم داشت
رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار مددجو ضمن خودکفایی و توانمندسازی، از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند. سیدمرتضی بختیاری در همایش سراسری مدیران کمیته امداد با تبریک بهار قرآن، ماه مبارک رمضان و تقدیر از خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف توسط امدادگران افزود: در سال «مهار تورم و رشد تولید» نیازمند ورود جهادی برای حل مسائل هستیم. وی با اشاره به همکاری مطلوب بنیاد مستضعفان با کمیته امداد، اظهار کرد: مشارکت بنیاد مستضعفان بویژه در تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت و لوازم ضروری زندگی مددجویان قابل تقدیر است. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مسکن یکی از ابعاد مهم توانمندی مددجویان است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ مددجوی بدون مسکن در روستاها نخواهیم داشت اما درباره ضمانت وام ودیعه مسکن مددجویان و همچنین تامین مسکن مددجویان شهری نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه هستیم. بختیاری بر تعیین سهم تولیدات مددجویان در تولید ناخالص کشور تاکید کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار خانواده مددجو ضمن خودکفایی و توانمندسازی، از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند. وی خواستار استفاده از ظرفیت همه نهادها و دستگاه‌های دولتی در مهارت‌آموزی جامعه هدف بویژه نوجوانان و جوانان مستعد شد و اضافه کرد: نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای نخبگان تحت حمایت بویژه در حوزه اشتغال هستیم. رئیس کمیته امداد بر فعال شدن مراکز مشاوره و ضرورت ورود فرهنگی و تربیتی درباره خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد و گفت: جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان خط قرمز کمیته امداد است که باید با جدیت دنبال شود.
***
گزارش کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان به صحن مجلس می‌رود
رئیس کمیته ویژه حقیقت‌یاب علل مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس گفت: نخستین جلسه کمیته در سال جدید با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و در صورت جمع‌بندی نهایی، گزارش کمیته پیرامون علل مسمومیت دانش‌آموزان تا اردیبهشت‌ماه به صحن مجلس خواهد رفت. حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در کمیته ویژه حقیقت‌یاب علت مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تاکنون این کمیته ۲ جلسه در سال گذشته با دستگاه‌های مرتبط امنیتی، حوزه سلامت و سایر دستگاه‌ها برگزار کرده و گزارشی نیز از دستگاه‌ها و اقداماتی که آنها انجام داده‌اند گرفته‌ایم. در سال جدید نیز دوشنبه هفته‌ای که گذشت نخستین جلسه این کمیته با حضور همه دستگاه‌های مرتبط برگزار شد. وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارشات دریافتی یکسری از افراد که اقداماتی انجام داده بودند، دستگیر شدند و در حال بازجویی هستند. اکنون بنا شده در ۲ هفته آتی، کارگروه مجدد جلسه تشکیل داده و اگر با گزارشات دریافتی به نتیجه نهایی رسیدیم، گزارش نهایی در این موضوع را جهت ارائه به صحن مجلس آماده کنیم. کاظمی گفت: بنده پیش‌بینی می‌کنم تا اردیبهشت‌ماه گزارش نهایی کمیته پیرامون مسمومیت دانش‌آموزان به صحن مجلس برود.
***
پایان صف‌های انتظار مراکز معاینه فنی با نوبت‌دهی اینترنتی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خوشبختانه کیفیت خدمات معاینه فنی و دقت و صحت انجام کار در مراکز معاینه فنی شهر تهران ممتاز و برجسته است. 
شادی مالکی  در توضیح مدیریت صف در مراکز معاینه فنی پایتخت و حل مشکل اتلاف وقت شهروندان توضیح داد: از ۲ ماه گذشته در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان نسبت به اینترنتی کردن تعدادی از مراکز اقدام شده که خوشبختانه این رویکرد توانسته در حل معضل صف موثر واقع شود. در حال حاضر به رغم مراجعه روزانه بالغ بر ۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران، کلیه مراکز فاقد صف انتظار هستند و مراجعان در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام می‌کنند. 
مالکی درباره مراکز معاینه فنی اینترنتی توضیح داد: در حال حاضر پذیرش در ۱۰ مرکز معاینه فنی شهر تهران مشتمل بر ۲۸ خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفا اینترنتی انجام می‌شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و ۴ واحد سیار نوبنیاد، گیلان هنگام  تنها  با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌گیری اینترنتی در سامانه «تهران من» امکان‌پذیر است. البته تاکید می‌شود به جز ۱۰ مرکز، مراجعه به صورت حضوری یا نوبت‌گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان‌پذیر است.
***
جمع‌آوری ۶۰۰۰ نفر در طرح نوروزی مبارزه با موادمخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از دستگیری ۳۸۱۸ خرده‌فروش مواد مخدر در تهران بزرگ از ۱۵ اسفند گذشته تا ۱۵ فروردین‌ خبر داد. مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۱۵ اسفند گذشته تا ۱۵ فروردین، ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحی تحت عنوان طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در تهران را اجرا کرده است. به گفته وی، طی این یک ماه در قالب اجرای طرح نوروزی در تهران بزرگ، پلیس موفق به جمع‌آوری ۵۹۷۷ نفر شده است که از این تعداد ۲۹۰۱ نفر مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ بوده‌اند؛ به عبارتی ۴۹ درصد از این افراد در این یک ماه وارد مراکز ماده ۱۶ شده‌اند و ۵۱ درصد دیگر به دلایل مختلف مشمول نگهداری در این مراکز نبوده‌اند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران همچنین اعلام کرد طی ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه ۳۸۱۸ خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

Page Generated in 0/0066 sec