printlogo


کد خبر: 261447تاریخ: 1402/1/19 00:00
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه‌بندی معلمان بررسی شد
رسیدگی فوری به اعتراض معلمان

موضوع رتبه‌بندی معلمان و عدم رسیدگی دقیق به این موضوع چون پرداخت نشدن حقوق بخشی از فرهنگیان در شب عید امسال موجب تا وزیر آموزش‌وپرورش استعفا کند. حال با روی کار آمدن سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش وی بر رسیدگی فوری اعتراض معلمان به نحوه رتبه‌بندی تاکید داشته و اعلام کرده بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه‌بندی معلمان بررسی شده است. رضامراد صحرایی در دیدار با تشکل‌های فرهنگیان گفت: حکمرانی در آموزش‌وپرورش با مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آنها به سرمنزل مقصود می‌رسد. وی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نخستین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش‌و‌پرورش و معلمان به تشکل‌های فرهنگیان اختصاص داده‌ام، زیرا می‌دانم تشکل‌ها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند. وی ادامه داد: معلمی مسؤولیت سنگینی و دارای جایگاه ویژه‌ای است، نباید شأن معلم به فهم دیگران مرتبط شود، شأن معلم مربوط به ماموریت معلم است، لذا نباید شأن معلم به حقوق و دریافتی معلم متصل شود، بنابراین باید به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت شأن معلمان را حفظ و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم و رسالت خود را ایجاد و ارتقای شأن معلم بدانیم. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: حکمرانی در آموزش‌وپرورش بدون مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آنها به سرمنزل مقصود نمی‌رسد. صحرایی تصریح کرد: نظام پیشرفت هر کشور در مدرسه شکل می‌گیرد و بر این اساس باید مدارسی را طراحی کنیم که پیشرفت کشور را رقم می‌زند.  وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل فوری و جاری آموزش‌و‌پرورش رتبه‌بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه‌بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه‌بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش‌و‌پرورش در دولت سیزدهم باعث شد همت کافی برای اجرای رتبه‌بندی ایجاد شود.
* بررسی رتبه‌بندی معلمان
صحرایی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان انجام شد. هدف در بررسی اعتراضات رتبه‌بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است. وی با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش، درباره رتبه‌بندی معلمان در 3 مسیر اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود. صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت‌سنجی و اعتباربخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد.
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه‌بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم؛ آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار و معلم باید دائم به روز شود. دانش‌آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد. وی با بیان اینکه تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش‌و‌پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می‌شویم و باید اصلی‌ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، بویژه به کودکان و نوجوانان که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آنها کمک کنیم در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شایان ذکر است در این دیدار نمایندگانی از تشکل‌های کانون تربیت اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جوان، هیات هم‌اندیشی بسیج فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جهادی، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، کانون مدارس اسلامی، جمعیت معلمان و فرهیختگان، گروه معلمان فکور و کنگره معلمان انقلاب اسلامی حضور داشتند.

Page Generated in 0/0069 sec