printlogo


کد خبر: 261455تاریخ: 1402/1/19 00:00
اخبار

رئیس شورای امنیت ارمنستان به تهران سفر می‌کند
رسانه‌های ارمنستان از سفر کاری یکشنبه (9 آوریل /۲۰ فروردین) آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان به تهران به نقل از دفتر وی خبر دادند. به گزارش آرمن پرس، گریگوریان در این سفر با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. شمخانی در دیدار سال گذشته خود با این مقام ارمنستانی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده است ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی به‌کار گیرد. در این دیدار، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز بر تقویت و توسعه روابط 2 کشور در همه سطوح تاکید کرد. گریگوریان با اشاره به روابط دیرینه ۲ کشور گفت: ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی و امنیتی بین 2 کشور وجود دارد که فعال کردن آنها تلاش مضاعفی می‌طلبد. دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان همچنین تصریح کرده بود جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در توسعه روابط بین کشورهای قفقاز جنوبی و تأمین امنیت منطقه دارد.
***
محمد اسلامی:
ثبت ۱۵۹ دستاورد هسته‌ای در سال ۱۴۰۱
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی فناوری هسته‌ای با حضور در نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که توانسته با خودباوری، خداباوری و توکل ویژه به خدای متعال مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی کشور دنبال کند. وی با بیان اینکه حوزه فناوری‌های نوین حوزه کشورهای سلطه‌گر است و همواره در انحصار کشورهای پیشرو و ابرقدرت قرار داشته و ورود به این حوزه ممنوعه و دستیابی به فناوری‌های نوین همواره یک جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از این بابت جرم است که حرکت در این راستا برای سایر کشورها با مجازات همراه بوده و ایران را از بدو پیروزی انقلاب تاکنون به دلیل ورود و فعالیت به این حوزه مورد تحریم ظالمانه قرار داده‌اند، تحریم‌هایی که با اتهامات واهی به ایران تحمیل شده که با عملیات سیاسی و روانی این فشارها را سال ۱۴۰۱ به اوج خود رساندند. رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه سخنان خود گفت: اگرچه اذعان می‌کردند تنها راه‌ حل‌وفصل مسائل با ایران دیپلماسی است و برجام بهترین راه است ولی باز هم بر همین منطق پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند و ما سال ۱۴۰۱ سال پرفشاری را تجربه کردیم که البته به لطف الهی این حرکات به صورت تمام عیار متوقف شد و به شکست انجامید. اسلامی با اشاره به آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی و فناوری و صنعتی ثبت کردند که هیچ‌یک از این دستاورد را به دلیل تحریم در اختیار ما قرار نمی‌دهند و به طریق اولی این فناوری‌ها را ابزار فشار اقتصادی علیه ایران کرده‌اند. وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب درباره لزوم افزایش ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای برای تامین سوخت کشور گفت: با توجه به تغییراتی که در شرایط اقلیمی به‌وجود آمده و تعهد جهانی برای از بین بردن گازهای گلخانه‌ای، سازمان انرژی اتمی، هدفگذاری برای تولید برق از انرژی هسته‌ای به صورت جهشی را در دستور کار خود قرار داده و پروژه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات برق در مناطق ساحلی را در همین راستا کلید ‌زده و مکان‌های احداث این نیروگاه‌ها نیز جانمایی شده و این برنامه با زمان‌بندی به پیش خواهد رفت. 
***
واکنش کنعانی به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نوارغزه
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم متجاوز صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و نوار غزه را بشدت محکوم کرد. کنعانی این حملات را که در تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی انجام شد، نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر نسبت به ملت مظلوم فلسطین دانست و خواستار واکنش موثر و بازدارنده جامعه جهانی و مجامع مسؤول بین‌المللی در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی شد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان با برخی همتایان در کشورهای اسلامی و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و تاکید آنها بر ضرورت تشکیل فوری اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی، بار دیگر بر ضرورت اتخاذ موضع قوی و منسجم دولت‌های اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ممانعت از تکرار هتک حرمت مسجد‌الاقصی و توقف اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
***
برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان حیدری و مهقانی؛ امروز در تهران
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با ادای احترام به روح پرفتوح شهیدان مدافع حرم سرگرد پاسدار میلاد حیدری و سروان پاسدار مقداد مهقانی که در جنایت جمعه ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ رژیم صهیونیستی در حومه دمشق به شهادت رسیدند؛ اعلام کرد که مراسم بزرگداشت یاد، نام و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و مجاهدانه آنان در دفاع از حرم و یاری بخشی به جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح با حضور مقامات لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار و آحاد مختلف مردم قدرشناس و شریف تهران در حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه واقع در انتهای خیابان پیروزی، میدان شهید کلاهدوز برگزار می‌شود. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ریاضت به ایراد سخنرانی و مرتضی طاهری نیز به مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.

Page Generated in 0/1060 sec