printlogo


کد خبر: 261530تاریخ: 1402/1/21 00:00
اخبار

حذف قطعی استقلال
پرسپولیس هم شاید حذف شود
تیم فوتبال استقلال به دلیل پرداخت نکردن مطالبات استراماچونی این فصل در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت و احتمال دارد پرسپولیس هم حذف شود. به گزارش فارس، در حالی ‌که برخی مسؤولان از به کار گرفتن تمام تلاش‌ها برای حذف نشدن استقلال از آسیا خبر داده‌اند اما دیروز یکشنبه اعلام شد باشگاه استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات سرمربی اسبق خود در این فصل قطعا در آسیا حضور نخواهد داشت. از سوی دیگر گفته می‌شود پرسپولیس نیز احتمال حذفش از آسیا وجود دارد. پرسپولیس در حالی ‌که تمام موارد صدور مجوز حرفه‌ای را طی کرده اما ظاهرا بخشی از ‌طلب 200 هزار دلاری یک بازیکن مانده که در صورت پرداخت نشدن این ‌طلب سرخپوشان هم به سرنوشت استقلال دچار خواهند شد. مهدی تاج در حاشیه مجمع انتخاباتی استان آذربایجان غربی این خبر را اعلام کرد و گفت: به جز ایران کشورهای عربستان، ژاپن و کره‌جنوبی 1+3 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارند.
***
هرناندس رسماً سرمربی نساجی شد
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال نساجی به صورت رسمی معرفی شد. پس از اینکه نساجی در 11 هفته گذشته 7 باخت و 4 تساوی کسب کرد، مدیران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با حمید مطهری گرفتند و پس از آن با یک مربی اسپانیایی به نام کارلوس هرناندس به توافق رسیدند. این مربی تا پایان فصل آینده به‌ عنوان سرمربی جدید نساجی انتخاب شد. هرناندس مربی جوان و 38 ساله مربیگری را از سال 2011 با سرمربیگری تیم جوانان آلیکانته شروع کرد و در کشورش سابقه کار به عنوان دستیار در تیم‌های رئال مورسیا، امپریال و ارمیس ارادیپو را دارد. تیم دسته دومی العربی عربستان آخرین تیمی است که هرناندس پیش از حضور در نساجی در آن فعالیت کرده و اکتبر 2022 از آن جدا شد.
***
مسی از رونالدو عبور کرد
لیونل مسی با گلی که در دیدار برابر نیس به ثمر رساند، از رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو در فوتبال اروپا عبور کرد. به گزارش ESPN، لیونل مسی ستاره پاری‌سن‌ژرمن در دیدار برابر نیس بود. مسی در این بازی که در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ فرانسه برگزار شد توانست یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم بدهد. این هزارمین گل و پاس گلی بود که مسی با پیراهن بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به نام خود در فوتبال اروپا به ثبت رسانده است به طوری که او تاکنون ۷۰۲ گل باشگاهی به ثمر رسانده و ۲۹۸ پاس گل هم داده است. مسی شمار گل‌های باشگاهی خود در فوتبال اروپا را به عدد ۷۰۲ رساند تا از رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو در این رقابت‌ها عبور کند. رونالدو با پیراهن تیم‌هایی که در فوتبال اروپا برای آنها به میدان رفت موفق به زدن  ۷۰۱ گل شده بود که مسی با گلزنی برابر نیس از این رکورد گذشت. رونالدو بعد از سال‌ها حضور و درخشش‌ در فوتبال اروپا تصمیم به جدایی گرفت و اکنون در لیگ عربستان و برای النصر به میدان می‌رود. البته او در این تیم سعودی هم‌ درخشیده و آمار خیره‌کننده‌ای داشته است.
***
محرومیت و زندان، سناریوهای وحشتناک در انتظار فده
مشتی که فده والورده بر صورت بازیکن ویارئال کوبید می‌تواند عواقب بسیار سنگین و تلخی برای او داشته باشد، شاید حتی فصل برای او تمام شود. رئال‌مادرید در برنابئو 3 بر 2 مغلوب ویارئال شد ولی درگیری فیزیکی فده والورده و الکس بائنا پس از بازی و در محوطه بیرونی ورزشگاه برنابئو بود که بیشتر مورد توجه قرار گرفت و خبرساز شد. اختلاف این ۲ بازیکن به ۳ ماه قبل بازمی‌گردد؛ زمانی که رئال‌مادرید در کوپا دل‌ری موفق شد ویارئال را در لاسرامیکا شکست دهد. در آن بازی بائنا پس از تکلی روی پای والورده به او گفته بود: «حالا گریه کن که پسرت قرار نیست به دنیا بیاید». ماجرا از این قرار است که قبل از آن بازی، همسر والورده اعلام کرد که پسری که او و فدریکو منتظر تولدش بودند به دنیا نخواهد آمد و مجبور به سقط آن است، هرچند در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد و فده و همسرش حالا منتظر تولد دومین فرزند خود هستند. فده که از بائنا کینه داشت، در محوطه اتوبوس‌های تیم‌ها منتظر بازیکن 21 ساله ویارئال ماند و با مشت به صورت او کوبید. بائنا حالا می‌تواند به پلیس، کمیته برگزاری مسابقات لالیگا یا هر ۲ نهاد شکایت کند. اکنون چند سناریو می‌توان درباره وضعیت والورده متصور بود.
* شکایت بائنا و باشگاه ویارئال به کمیته برگزاری مسابقات لالیگا؟
داور مطابق انتظار و به این دلیل که اتفاق در زمین بازی رخ نداده، در گزارش خود به این درگیری اشاره نکرده ولی بائنا و باشگاه ویارئال می‌توانند با توجه به حضور چند شاهد و فیلم درگیری، از والورده به کمیته رقابت‌ها شکایت کنند. در این صورت محرومیتی بین 4 تا 12 جلسه در انتظار ستاره اروگوئه‌ای خواهد بود و او شاید فصل را از دست بدهد. در صورت شکایت بائنا به پلیس، پرونده‌ای کیفری علیه والورده تشکیل خواهد شد و تحقیقات پلیس شروع می‌شود. در این صورت حتی خطر زندان والورده را تهدید خواهد کرد و او قطعا جریمه مالی نیز خواهد شد. در حال حاضر نه بائنا و نه باشگاه ویارئال قصد شکایت از والورده را ندارند. در این صورت ستاره اروگوئه‌ای می‌تواند بدون مشکل رئال را در بازی‌های بعدی همراهی کند. ممکن است پلیس مستقر در ورزشگاه برنابئو به صورت مستقل پرونده‌ای علیه والورده تشکیل دهد و تحقیقات درباره درگیری را شروع کند. در این صورت کمیته ضدخشونت نیز ورود خواهد کرد و سنگین‌ترین جرایم ممکن در انتظار والورده خواهد بود.

Page Generated in 0/0047 sec