printlogo


کد خبر: 261549تاریخ: 1402/1/21 00:00
اخبار

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری ایران و سوریه
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه نظام جهانی به نفع محور مقاومت و بر ضد نظام استکبار و رژیم صهیونیستی در حال تغییر است، افزود: جنایات این رژیم نشانه ضعف و استیصال آن و گواه آن است که آینده برای جریان مقاومت روشن و امیدوارکننده است. رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه، تنها راه مبارزه با تروریسم را حمایت از حاکمیت ملی سوریه دانست.
* بشار اسد: نشانه‌های فروپاشی در رژیم صهیونیستی آشکار شده است
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان با اشاره به 4 دهه مقاومت ایران و سوریه در برابر دشمنان مشترک تصریح کرد: امروز نشانه‌های فروپاشی در جامعه صهیونیستی آشکار شده که این نتیجه مقاومت و بویژه ایستادگی ملت فلسطین است.
***
بیانیه ارتش در سالگرد شهادت صیادشیرازی
شهید صیادشیرازی از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب بود
ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیادشیرازی؛ فرمانده‌ای دلیر، مدیری مجاهد و میدان‌دار وحدت و همدلی نیروهای مسلح را گرامی‌داشت. در این بیانیه آمده است: شهید بزرگوار صیادشیرازی نقش بسزایی در موفقیت‌های ادوار مختلف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع‌مقدس و پس از آن داشت. این شهید والامقام در دوران قبل از انقلاب از افسران پاکدل و کم‌نظیر ارتش و از یاران صدیق امام بود که در مبارزات و ساماندهی مبارزان علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شهید سپهبد صیادشیرازی با نبوغ نظامی منحصربه‌فرد خود در دوران دفاع‌مقدس و فرماندهی نیروی زمینی ارتش منشأ اقدامات بی‌بدیلی بود که با ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان ارتش و سپاه منجر به پیروزی در جبهه‌های مختلف حق علیه باطل شد که این خلاقیت و بزرگمردی در عملیات مرصاد و شکست تاریخی منافقین به اوج خود رسید. این بیانیه خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار که از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب بود نه تنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، بلکه در نیروهای مسلح شخصیتی محبوب به شمار می‌رفت و به عنوان یک فرمانده دلاور و ولایی مورد احترام بود و جایگاه والایی نزد عامه مردم داشت. ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پیام‌شان به‌مناسبت شهادت شهید صیادشیرازی، از وی به عنوان امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار یاد کردند همانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند، همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا روی دست داشتند. این بیانیه یادآور شد: بدون شک مطالعه سیره این شهید والامقام در زندگی شخصی و نظامی به عنوان الگویی ماندگار، راه‌حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی و راهگشای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، مدافعان حرم و عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، بویژه شهید سپهبد علی صیادشیرازی اعلام می‌دارد، رزمندگان دلیر ارتش همواره پا در رکاب و با تأسی به فرهنگ والای جهاد و شهادت و آرمان‌های والای شهیدان بویژه شهید صیاد‌شیرازی در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرده و به دشمنان در صورت هرگونه اقدام نابخردانه در تعدی به مرزهای کشور پاسخی دندان‌شکن و کوبنده خواهند داد.
***
محمدباقر قالیباف:
عقوبتی سخت و درهم‌کوبنده در انتظار رژیم صهیونیستی است
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی می‌دارم؛ مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی، زمینه قانونی تثبیت و ارتقای دستاوردهای هسته‌ای کشور توأم با باز کردن دست دستگاه دیپلماسی در استیفای حقوق ملت ایران را فراهم کرد. یاد و خاطر شهدای گرانقدر هسته‌ای را گرامی می‌دارم و از مجاهدت شبانه‌روزی و مخلصانه دانشمندان صنعت هسته‌ای که مایه مباهات و افتخار ملت ایران هستند، قدردانی می‌کنم. محمدباقر قالیباف افزود: همچنین یاد و خاطر 2 شهید سرافراز و جاویدنام، دلاور میدان‌های نبرد، امیر شهید سپهبد علی صیادشیرازی و سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی را گرامی می‌دارم. قالیباف با بیان اینکه هتک حرمت مسجدالاقصی قبله‌گاه اول مسلمین و بازداشت و ضرب و جرح اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران در آن مکان مقدس و حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه و جنوب لبنان را بشدت محکوم می‌کنم، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی دهه‌هاست با زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی به یک ماشین کشتار بدون مهار و به طرز فزاینده‌ای جنایتکار، مبدل شده است. آحاد مسلمین جهان یکدل و یکصدا پشتیبان برادران و خواهران مقاوم و شجاع خود در فلسطین هستند و در روز قدس امسال نیز راهپیمایی‌های باشکوه آنان همچون گذشته نشان خواهد داد آرمان قدس شریف بالنده‌تر و جوشان‌تر و نفرت از رژیم صهیونیستی، زنده‌تر از هر زمانی است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی امروز در ضعیف‌ترین وضعیت خود در طول تاریخ است و قدرت جبهه مقاومت، این رژیم را به واکنش‌های بزدلانه مجبور کرده و این رژیم می‌داند که به پشتوانه قدرت جبهه مقاومت، در روز موعود عقوبتی سخت و در هم کوبنده در انتظار آنهاست.

Page Generated in 0/0054 sec