printlogo


کد خبر: 261598تاریخ: 1402/1/22 00:00
اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه: 
شهید صیاد‌شیرازی موفقیت در امور نظامی را بسط داد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، شهید سپهبد صیادشیرازی را الگویی برای جوانان خواند و گفت: این شهید موفقیت در امور نظامی را بسط داد و به توانمندی در جبهه حق انقلاب اسلامی تبدیل کرد. سردار سرتیپ علی فدوی روز گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد‌شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: شهید صیادشیرازی از ابتدا پای کار دفاع از انقلاب بود و این دفاع به حدی بود که برخی مانند بنی‌صدر وی را از ارتش کنار گذاشتند. وی افزود: بعد از فرار بنی‌صدر، صیادشیرازی به ارتش برگشت و با مسؤولیت‌هایی که گرفت، منشأ خیر شد. پس از آغاز جنگ شهید صیادشیرازی نمونه‌ای از مسؤولان پای کار دفاع‌مقدس در ارتش بود. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: از سال ۶۲ با شهید صیادشیرازی رابطه دوستانه داشتم و مدتی نیز به طور مستقیم با ایشان در قرارگاهی که شهید صیاد شیرازی مسؤولیت آن را بر عهده داشت، همکاری داشتم و در ماموریت بودم که خبر شهادت ایشان را شنیدم. سرتیپ فدوی یادآور شد: وقتی کسی چنین روندی را در زندگی داشته، برای تعداد زیادی از جوانان و آیندگان الگو است. به همین علت برگزاری مراسم‌ بزرگداشت شهدا، اقدام مهمی است و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز بر آن تاکید دارند. سردار سرتیپ علی فدوی گفت: سپهبد علی صیادشیرازی موفقیت در امور نظامی را بسط داد و به توانمندی در جبهه حق انقلاب اسلامی تبدیل کرد و این اتفاق مهمی است. بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیادشیرازی در ستاد ارتش با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، همرزمان و خانواده شهدا برگزار شد.
***
واشنگتن: 
نگران توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی با ابراز نگرانی دولت این کشور از توسعه برنامه هسته‌ای ایران، از باز بودن درهای دیپلماسی خبر داد. به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره انتشار برخی گزارش‌ها درباره توافق موقت با ایران گفت: «ما در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود، از جمله تروئیکای اروپا هستیم اما قصد نداریم جزئیات مکالمات دیپلماتیک را بیان کنیم، یا به شایعات پاسخ دهیم». بر اساس این گزارش، آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما این گفت‌وگوها از آن زمان به بعد دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج یک طرفه دولت سابق این کشور از برجام و بدعهدی طرف‌های اروپایی اظهار داشت که درهای دیپلماسی کماکان باز است. وی ادامه داد: «همان طور که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرده، ایالات متحده متعهد است هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را ندهد. ما هیچ گزینه‌ای را حذف نکرده‌ایم». این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای این کشور مسالمت‌آمیز است. 
***
دعوت مجلس خبرگان از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
در آستانه روز جهانی قدس، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای، ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان بویژه مردم شریف ایران اسلامی را به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دشمن‌‏شکن روز قدس دعوت کرد.
متن بیانیه به این شرح است:
روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌‏المللی فرا می‌‏رسد و ملت‌های مسلمان پس از قریب یک ماه روزه‏‌داری، عبادت و بندگی و مناجات به درگاه خداوند متعال در لیالی قدر و در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس ‏سره» به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسداری از نخستین قبله‏‌گاه مسلمین بر می‌خیزند و این ملت ستمدیده را به مقاومت هر چه بیشتر در برابر رژیم نژادپرست صهیونیستی و حامیان جنایتکارش فرا می‌خوانند. بی‌تردید مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و بیداد و سازش‌ناپذیری در برابر ستمگران، تنها راه پیروزی است؛ همان‌طور که مقاومت و پیروزی حماس و حزب‏الله لبنان در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل و آمریکای جهانخوار، وعده الهیِ «إِنْ تَنْصُرُوا‌الله یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» را تحقق بخشید. در شرایط حساس کنونی که سرزمین‌های اشغالی از یک سو دستخوش بحران‌های داخلی و اعتراضات بی‌سابقه مردمی است و از یک سو مقاومت لبنان و فلسطین با موشکباران شهرک‌های صهیونیستی، هیمنه پوشالی رژیم غاصب اسرائیل را برای چندمین بار شکستند، این رژیم چون مار زخم خورده به خود می‌پیچد و با یورش به مسجدالاقصی، ضمن هتک حرمت این مکان مقدس، امنیت نمازگزاران روزه‌دار را به خطر می‌اندازد، انتظار می‌‏رود ملت شجاع لبنان و فلسطین و احزاب و جریانات سیاسی با وحدت، یکپارچگی، درایت و هوشیاری توطئه‏‌های دشمن را نقش بر آب سازند. مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مقاومت بویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین و مقاومتِ قهرمان، ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان بویژه مردم شریف ایران اسلامی را به زنده نگه داشتن آرمان فلسطین تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌‏ای مدظله العالی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دشمن‌‏شکن روز قدس فرا می‌خواند و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را از درگاه خداوند سبحان خواستار است.

Page Generated in 0/0051 sec