printlogo


کد خبر: 261602تاریخ: 1402/1/22 00:00
دستور رئیس دستگاه قضا به مراجع قضایی برای حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی درباره حجاب
حمایت قوه‌قضائیه از ضابطان قانون

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، در آستانه روز جهانی قدس به موضوع جنایت‌های رژیم موقت صهیونیستی پرداخت و اظهار کرد: این روزها صهیونیست‌ها بر جنایت‌های خود در قدس شریف و بخش‌های دیگر فلسطین افزوده‌اند و این جنایت‌افروزی نیز نه از روی قدرت که از روی ضعف و استیصال و درماندگی به واسطه مشکلات داخلی‌شان است. هر انسان منصفی چه مسلمان و چه غیرمسلمان با مشاهده جنایت‌های صهیونیست‌ها به ماهیت نژادپرستانه و جنایتکارانه رژیم اسرائیل پی می‌برد. امیدواریم در نتیجه اقدامات و صلابت جبهه مقاومت، هرچه زودتر شاهد زوال این رژیم منحوس و کودک‌کش باشیم.
اژه‌ای در ادامه با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور ناظر بر اعلام برنامه دولت برای تحقق شعار سال، بار دیگر به تمامی مسؤولان قضایی دستور داد به محض اعلام برنامه‌های ضدتورمی از سوی مسؤولان اقتصادی در راستای کمک به دولت و برنامه‌های آن برای مهار تورم و رشد تولید، از هیچ مساعدت و حمایتی دریغ نورزند و در این راستا با توجه به اهمیت بالای موضوع، بیش از آنچه تکلیف اداری است، عمل کنند.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه اظهاراتش به تمامی مراجع ذی‌ربط قضایی دستور داد آمادگی لازم را برای همکاری و حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب داشته باشند. رئیس قوه‌قضائیه در همین راستا بر حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، تاکید کرد. رئیس دستگاه قضا با اشاره به روند مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی اضافه کرد: همگان باید خود را ملزم به قانونمداری و رعایت الزامات قانونی بدانیم و مواردی نیز که در این مقوله مرتبط با قوه‌قضائیه و سایر دستگاه‌هاست، با تدبیر و قوت انجام خواهد گرفت.
رئیس دستگاه قضا هفته گذشته نیز گفته بود: همه دستگاه‌های موظف و مکلف در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای مقابله و مواجهه با این ناهنجاری‌ها بهره گیرند؛ وظایف و مسؤولیت‌های فراجا، سایر ضابطان و دستگاه قضایی نیز در این مقوله وفق مواد قانونی موجود در قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و دیگر مقررات، مشخص است و اهتمام بر اجرای این تکالیف قانونی مورد تاکید است. اژه‌ای همچنین با اشاره به اهتمام قوه‌قضائیه در راستای تدوین لایحه‌ای در زمینه مقولات ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس مسؤولیت قانونی خود وفق آیین‌نامه داخلی قوه مقننه، مبادرت به تدوین طرحی درباره مقولات ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی کرده است؛ دستگاه قضا نیز برای تدوین لایحه یا کمک به قوام طرح مجلس در این باره آمادگی دارد و در همین جا به معاونت حقوقی قوه‌قضائیه دستور می‌دهم چنانچه طرح مزبور مجلس از دستور خارج یا مشخص شد به زودی قابل بررسی و تصویب نیست، در تدوین و طی مراحل قانونی ارسال لایحه قوه‌قضائیه در این زمینه، تسریع به عمل آورد.

Page Generated in 0/0066 sec