printlogo


کد خبر: 261616تاریخ: 1402/1/26 00:00
اخبار

«ساعت به وقت قدس» در تلویزیون
مدیر شبکه یک سیما از تولید «ساعت به وقت قدس» با محوریت زوال رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، میثم مرادی از تولید برنامه هفتگی درباره زوال رژیم صهیونیستی خبر داد که تاکنون یک قسمت از آن پخش شده است.
میثم مرادی گفت: از مدت‌ها قبل پیش‌تولید این مجموعه فاخر آغاز شده و قسمت اول آن چهارشنبه 23 فروردین روی آنتن شبکه رفت.
مرادی هدف از تولید این برنامه را ارائه روایت صحیح از تحولات خاورمیانه دانست و افزود: شبهه‌زدایی از مسائل مرتبط با فلسطین از ویژگی‌های این برنامه است که با حضور اندیشمندان جهان اسلام و اساتید دانشگاه برطرف خواهد شد.
مدیر شبکه یک سیما یادآور شد: این برنامه برای نخستین بار توسط یک مجری فلسطینی‌الاصل که آشنا به زبان فارسی است، اجرا خواهد شد و 2 مجری سوری و ایرانی وی را در اجرای بخش‌های مختلف برنامه همراهی خواهند کرد.
مرادی با اشاره به ساختار خلاق برنامه، توضیح داد: آیتم‌های مختلفی در برنامه گنجانده شده که مهم‌ترین آن نگاه به قدس شریف از دریچه فضای مجازی، مستندهای کوتاه از وقایع سرزمین‌های اشغالی، بررسی آثار فرهنگی - هنری مرتبط با مقاومت، گفت‌وگو با چهره‌های موثر در حوزه فلسطین و معرفی گروه‌ها و شخصیت‌های مبارز فلسطینی است.
مدیر شبکه یک در پایان با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از علاقه‌مندان به قدس شریف دعوت کرد این برنامه را دنبال کرده و آثار و تولیدات مرتبط خود را به دبیرخانه شبکه ارسال کنند. «ساعت به وقت قدس» در نخستین هفته پخش خود استثنائا 2 بار در جدول پخش شبکه یک قرار دارد و پس از پخش قسمت اول آن چهارشنبه شب  و قسمت دوم آن دیشب جمعه ساعت 20 روی آنتن رفت.
***
حاج قاسم در مسیر فلسطین
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش که همزمان با مناسبت‌های آیینی، مذهبی و ملی، اثر جدید خلق می‌کند و آثارش اکثراً همسو با ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است، به مناسبت روز قدس و مبارزات مردم مظلوم فلسطین اثری جدید خلق کرد.
در میانه این نقاشی، شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به چشم می‌خورد که دغدغه آزادسازی قدس را داشت. این اثر با عنوان «شهید قدس» و با موضوع استکبارستیزی، شهید و شهادت، فلسطین و مقاومت اسلامی با تکنیک دیجیتال پینت (نقاشی دیجیتال) خلق شده است. همچنین در گوشه این اثر، خوشنویسی «شهید قدس» را مسعود نجابتی انجام داده است.
«شهید قدس» به سفارش مکتب حاج قاسم توسط کانون هنر شیعی منتشر شده است. کانون هنر شیعی از ابتدای فعالیتش فراخوان جمع‌آوری آثار گرافیک و نقاشی هنرمندان دغدغه‌مند را منتشر کرد که بر اساس آن، بسیاری از هنرمندان آثار مرتبط با شیعیان را به اشتراک می‌گذارند. «توسعه آفرینش‌های هنری با طعم دین و ایمان»، «تولید آثار فاخر هنر دینی و انقلابی» و «کشف و پرورش استعدادهای پنهان» از اهداف این کانون به حساب می‌آید. در کارنامه «کانون هنر شیعی» سطرهایی همچون شناسایی، گردآوری، بازسازی، تولید، معرفی و نشر آثار هنر شیعی در دوره‌های مختلف تاریخی و مکاتب هنری از دیرباز تا امروز در رشته‌های تجسمی و تولید چندصد اثر نفیس هنری با رنگ‌وبوی قرآنی و ولایی می‌درخشد.
***
دیوارنگاره «و فتح قریب» در ۴۸ ساعت ترسیم شد
همزمان با روز جهانی قدس دیوارنگاره «و فتح قریب» روی دیوار حائل با فلسطین اشغالی نقش بست. خانم ولاء محمد از مصر، رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزایر و مسعود نجابتی از ایران دیوارنگاره «و فتح قریب» را طی 48 ساعت  در جنوب لبنان پشت دیوار حائل بین فلسطین اشغالی و لبنان ترسیم کردند. این رویداد جمعی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با یاری جمعیت هنری رسالات انجام شد.

Page Generated in 0/0057 sec