printlogo


کد خبر: 261619تاریخ: 1402/1/26 00:00
گفت وگوی «وطن امروز» با عوامل نمایش «ماهرخ» که این روزها از تیوال پخش می‌شود
تئاتر رادیویی متفاوت!

فاطمه خسروی: مجموعه نمایشی «ماهرخ» به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری‌مولانا و تهیه‌کنندگی حمیده خلدی این روزها به صورت رادیویی در پلتفرم تیوال در دسترس است. خلاصه نمایش درباره ماهرخ، دختری اهل یکی از محلات تهران است که زندگی پر فراز و نشیب او از زمانی شروع می‌شود که پای پسرعمویش آراز به خانه‌اش باز می‌شود. میلاد جباری‌مولانا نویسنده و کارگردان نمایش رادیویی «ماهرخ» با اشاره به جزئیات این نمایش می‌گوید: تولید نمایش رادیویی سابقه بلندی دارد و فقط کار الان نیست. با توجه به نو شدن مخاطب و عوض شدن نسل و در اصل اقبال عمومی که این نسل به تولیدات این مدلی دارد، معتقدم باید ساختارشکنی اتفاق بیفتد. باید نوآوری اتفاق بیفتد تا بتواند به یک جامعه بزرگی از مخاطب دست یابد. خیلی از مجموعه‌ها در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند؛ مانند رادیو نمایش. رادیو‌های دیگری که تخصصی نیستند اما در این حوزه کار انجام می‌دهند. در حقیقت اینها کافی نیست و حتماً باید پلتفرم‌های مختلفی که در حال حاضر  هستند و فعالیت می‌کنند، بیایند و کمک کنند و پای کار باشند و اینها هم بخشی از استعدادشان را در بخش تولیدات رادیویی استفاده کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم به آن فضا و جایگاهی که تئاتر رادیویی جایگاهش هست برسیم.
 وی افزود: ما مشکلاتی را از خانم‌ها و آقایان و صدالبته خانم‌ها را در متن «ماهرخ» مطرح کردیم که این مشکلات حتماً نیاز به روانشناس دارد اما ما تلاش کردیم خیلی ساده در «ماهرخ» درباره آن حرف بزنیم و مطرح کنیم و در خود داستان حل کنیم که خود همین شاید راهکاری باشد برای مخاطبان جوانی که پای کار می‌نشینند.
حمیده خلدی، تهیه‌کننده این اثر نیز بیان کرد: داستان رادیویی «ماهرخ» که می‌توانم بگویم یکی از جذاب‌ترین و  شنیدنی‌ترین داستان‌های نسل امروز می‌تواند باشد، داستان زندگی دختری است که با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. حقیقتاً ضرورت مطرح کردن چنین داستان‌هایی به صورت زندگینامه خیلی مهم است و خیلی ضروری بویژه برای نسل جوان‌.
وی ادامه داد: «ماهرخ» برای رده سنی ۱۶ سال به بالاست و البته برای تمام رده‌های سنی جذاب و شنیدنی است ولی بیشتر برای نسل نوجوان و جوان بویژه دختران است؛ نسلی که قرار است مادران آینده باشند. نویسنده این کار میلاد جباری‌مولانا هستند که با نگارشی بسیار جذاب، کاری کردند که به طور غیر مستقیم اما تاثیرگذار طی یک سیر دراماتیک، به نکاتی اشاره می‌شود که برای عموم بچه‌ها بویژه دختران در این سن شنیدنش بسیار ضرورت دارد و تاثیرگذار خواهد بود. وی یادآور شد: این ضرورت را احساس کردیم برای اصلاح سبک زندگی دختران بویژه در سنین نوجوانی و اوایل جوانی داستانی روایت کنیم با موضوعاتی که دختران ما با آن درگیر هستند؛ با آن حال و هوای عشق و عاشقی و دردسرهایی که ممکن است برای آنها به وجود بیاید. ماهرخ به دنبال آموزش صحیح و یادگیری در جهت تربیت فرزندان است. 
این نمایش رادیویی در 2 فصل و هر قسمت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه 3 روز در هفته (یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه) از تیوال منتشر می‌شود. مجموعه نمایش رادیویی ماهرخ فقط به صورت پک هفتگی قابل خرید است.

Page Generated in 0/0059 sec