printlogo


کد خبر: 261627تاریخ: 1402/1/26 00:00
اخبار

دست کشتی آزاد ایران در روز دوم به طلا نرسید
کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید. دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز جمعه بین علیرضا کریمی از ایران و دولتبکوف از قزاقستان برگزار شد که در پایان این رقابت، نماینده قزاقستان ۴ بر یک کریمی را شکست داد. به این ترتیب دست نماینده ایران به مدال طلا نرسید و به مدال نقره بسنده کرد. کریمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک کیم از کره‌جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و فینالیست شد. پیش از این در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، یاسین رضایی به مدال برنز رسیده بود.
***
سرمربی سابق ایران با فدراسیون کرواسی قرارداد بست
دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم‌ ملی فوتبال ایران به‌صورت رسمی هدایت تیم فوتبال زیر ۲۱ سال کرواسی را برعهده گرفت. به گزارش  مهر، فدراسیون فوتبال کرواسی ظهر روز جمعه به‌صورت رسمی خبر داد قرارداد دراگان اسکوچیچ با تیم فوتبال زیر ۲۱ سال این کشور امضا شده است. سایت فدراسیون فوتبال کرواسی با اعلام این خبر نوشت: «آخرین کار اسکوچیچ هدایت تیم ‌ملی ایران بود که با موفقیت این تیم را به جام جهانی۲۰۲۲ قطر رساند و با کسب ۲۵ امتیاز در ۱۰ بازی در دور سوم انتخابی جام جهانی، رکورد جدیدی برای تیم‌ملی ایران به ثبت رساند. اسکوچیچ با وجود نتایج فوق‌العاده فرصت هدایت ایران در مسابقات نهایی را نداشت. اسکوچیچ قبل از هدایت ایران مربیگری ریکا، اینتربلوک لیوبلیانا، العربی، النصر، ملوان، فولاد، رایکا بابل و صنعت نفت را برعهده داشت و از موفقیت‌های مربیگری او می‌توان به قهرمانی در جام حذفی کرواسی با تیم ریکا و قهرمانی جام حذفی اسلوونی و سوپرکاپ با اینتربلاک اشاره کرد. او با العربی به فینال جام ولیعهد رسید و هدایت النصر و فولاد را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده داشت. اسکوچیچ در بین مربیان نامزد دریافت جایزه بهترین مربی جهان در سال ۲۰۲۱ از نظر IFFHS بود». اسکوچیچ هم که باید کمتر از ۷۰ روز دیگر با تیم کرواسی در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کند، درباره قبول هدایت تیم زیر ۲۱ سال کرواسی گفت: من این نقش را با غرور، جاه‌طلبی و خوش‌بینی فراوان به عهده می‌گیرم و از کاستیچ رئیس فدراسیون کرواسی به خاطر اعتمادی که داشت تشکر می‌کنم. وی افزود: ایگور (مربی سابق تیم جوانان کرواسی) کار بسیار خوبی در این تیم انجام داد. آرزوی من این است که با بهترین عملکرد ممکن جام ملت‌های اروپا را به پایان برسانیم و سپس شروع به جمع‌آوری و ساختن نسل جدید کنیم. ما واقعاً بازیکنان با استعداد و باکیفیتی داریم. مشتاقانه منتظر این چالش هستم که با دانش و تجربه خود به آنها کمک کنم تا پتانسیل‌های خود را شناسایی کنند.
***
تأیید پیشنهاد الهلال به طارمی در برنامه تلویزیونی عربستان
پیشنهاد باشگاه الهلال عربستان به مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو در یکی از برنامه‌های تلویزیونی عربستان بررسی و تایید شد. یکی از بخش‌های برنامه SBC عربستان به گفت‌وگو با «فلیکس دیاز» سردبیر نشریه مارکا اسپانیا اختصاص داشت. دیاز در این برنامه به سوالات متعدد از جمله بحث حضور مورینیو در تیم النصر عربستان و پیشنهاد باشگاه الهلال به مهاجم ایرانی پورتو پاسخ داد. این سردبیر اسپانیایی در واکنش به احتمال انتقال طارمی به تیم الهلال گفت: امروز که با چند مدیر برنامه در مادرید صحبت کردم گفتند فصل بعد بازیکن بزرگی به باشگاه بزرگی در عربستان می‌رود. صحبت از دی ماریا است. همچنین مهدی طارمی مهاجم ایرانی. ایسکو هم همین‌طور که عربستان ممکن است مقصد بعدی او باشد. تایید پیشنهاد الهلال به طارمی در حالی صورت می‌گیرد که این بازیکن تا تابستان ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و قطعاً برای انتقال به یک باشگاه دیگر باید رضایت مدیران پورتو را هم جلب کند.
***
مذاکره با مورینیو و زیدان؛ مأموریت جدید رونالدو در النصر
باشگاه النصر عربستان مأموریت جدیدی را به مهاجم پرتغالی‌اش سپرده است. باشگاه النصر ریاض پس از فسخ توافقی قرارداد سرمربی فرانسوی‌اش یعنی رودی گارسیا باب مذاکره با سرمربیان سرشناس فوتبال جهان از جمله ژوزه مورینیو و زین‌الدین زیدان را گشوده است. مدیران النصر در روند انتخاب و مذاکره با سرمربی جدید از ایده‌های کریستیانو رونالدو نیز بهره می‌برند. این مهاجم پرتغالی دخالت مستقیمی در این پروسه دارد و حتی مدیران تیم عربستانی او را مأمور مذاکره با مورینیو و زیدان کرده‌اند. 
رودی گارسیا پست سرمربیگری النصر و شهر ریاض را ترک کرد. قرارداد این فرانسوی با توافق طرفین فسخ شد. دینکو یلیچیچ کروات که پیش از این با تیم جوانان النصر کار می‌کرد به عنوان سرمربی موقت النصر منصوب شد.

Page Generated in 0/0065 sec