printlogo


کد خبر: 261637تاریخ: 1402/1/26 00:00
اخبار

«خانه اکرام» برای حمایت از ایتام در تهران راه‌اندازی شد
مدیرکل هماهنگی امور اجرای مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از راه‌اندازی «خانه اکرام» برای حمایت از ایتام در تهران خبر داد. حسین گیلاسی اظهار کرد: مردم نیکوکار ایران اسلامی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های طرح اکرام در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و محسنین اقدام کنند. وی با بیان اینکه تمام وجوهات حامیان به صورت مستقیم به حساب فرزند یتیم واریز می‌شود، تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح اکرام ایتام به آدرس Ekram.emdad.ir یا ارسال عدد یک به سرشماره 30003333 در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کنند. وی با اشاره به افتتاح «خانه اکرام» در شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان تهرانی می‌توانند با حضور در «خانه اکرام» به آدرس خیابان آزادی، جنب ایستگاه متروی شادمان، کوچه شاهین، بن‌بست رسام، پلاک 16 در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند. حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز با بیان اینکه طرح اطعام مهدوی به نیت امام زمان(عج) از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرایی شده است، گفت: تا روز بیستم ماه رمضان بیش از 15 میلیون وعده غذایی و افطاری ساده به خانواده‌های نیازمند و مددجویان در سراسر کشور ارائه شده است. وی با اشاره به فعالیت 8هزار آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی افزود: در پویش اطعام مهدوی، راهبری با کمیته امداد بود اما از اعتبارات دولتی ریالی هزینه نشده‌ است و همه از محل کمک‌های مردمی، مراکز نیکوکاری و خیران انجام شده است. آسوده از رشد 40 درصدی مشارکت مردم در طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده خبر داد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان 800 هزار بسته معیشتی با همکاری مراکز نیکوکاری، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و خیران در مناطق محروم و صعب‌العبور به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است.
***
وزیر بهداشت اعلام کرد
رشد ۲۷ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
وزیر بهداشت گفت: در شب‌های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم. 
بهرام عین‌اللهی در سومین شب پربرکت لیالی قدر با حضور در مرکز انتقال خون تهران نسبت به اهدای خون اقدام کرد و سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت پرشور مردم برای اهدای خون در سومین شب از لیالی مبارک قدر، اظهار داشت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته بعضا در ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز ذخایر خونی کشور کاهش داشت اما امسال که این 2 مناسبت با هم مقارن شده بود نه تنها کمبودی نبود بلکه تنها در شب‌های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.  
وی با بیان اینکه در سال گذشته صددرصد ذخایر خونی مورد نیاز مراکز بیمارستانی کشور تامین شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود مشارکت بالای مردم در اهدای خون، کمبود ذخایر خونی را در هیچ یک از استان‌های کشور شاهد نبودیم، در حالی که در سنوات پیش‌تر ذخایر خونی مراکز درمانی برخی استان‌ها ناکافی بود.
***
ورود 1.1 میلیون بیمار بین‌الملل به ایران در ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر اعتباربخشی وزارت بهداشت، از ورود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار بین‌الملل از کشورهای مختلف به ایران در سال گذشته خبر داد. سلیمان حیدری گفت: در حال حاضر ۲۳۳ مرکز پذیرش بیمار بین‌الملل در ۲۸ استان در کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است. وی افزود: طبق آمار ثبت شده در سامانه‌های وزارت بهداشت، در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون نفر در بخش دولتی با هدف درمان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند و حدوداً همین تعداد هم در بیمارستان‌های خصوصی جذب بیمار بین‌الملل داریم. 
حیدری ادامه داد: امروز حدود یک درصد ظرفیت بیمارستان‌ها به پذیرش بیماران بین‌الملل اختصاص دارد که با توجه به ارزآوری 3 برابری بیماران بین‌الملل برای کشور و توسعه زیرساخت‌ها، این ظرفیت در حال افزایش است. وی ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۴ این ظرفیت به ۲۰ درصد افزایش یابد.
***
ورود ۲۰۰۰ اتوبوس جدید به پایتخت در سال‌جاری
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود ۲۰۰۰ اتوبوس جدید به پایتخت تا پایان سال‌جاری خبر داد. مهدی علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه شرکت واحد اتوبوسرانی در سال جدید گفت: با همت مدیریت شهری و با توجه به بودجه‌ای که شورای شهر تهران برای سال جاری برای خرید و اورهال اتوبوس‌های پایتخت مصوب کرده است، در نظر داریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس از تولید‌کنندگان داخلی تا پایان سال خریداری کنیم. وی با بیان اینکه این ناوگان جدید و نو در راستای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم به کار گرفته می‌شود، افزود: پیش‌نویس قرارداد نهایی با ۲ شرکت داخلی در حال تهیه است و این شرکت‌ها برای تأمین اتوبوس‌ها به ما قول دادند می‌توانند ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال‌جاری به شهرداری تهران تحویل دهند. 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره زمان‌بندی تحویل این ۲۰۰۰ اتوبوس جدید گفت: زمان‌بندی مشخص است اما با توجه به نوسانات و ... ممکن است به تعویق بیفتد؛ ولی قول دادند به محض آماده شدن اتوبوس‌ها، آنها را سریعا تحویل شهرداری تهران بدهند. علیزاده درباره تعمیرات اساسی اتوبوس‌های موجود در تهران نیز گفت: اورهال ۵۰۰ اتوبوس تا پایان شهریور انجام خواهد شد و این اتوبوس‌ها به نوبت تعمیر شده و بعد از آن برای سرویس‌دهی به مردم وارد ناوگان می‌شوند.

Page Generated in 0/0064 sec