printlogo


کد خبر: 261647تاریخ: 1402/1/26 00:00
اخبار

وزیر اقتصاد: ثمرات مولدسازی را باید به سرعت به کام مردم بچشانیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: معتقدیم باید به سرعت ثمره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت و اجازه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در این زمینه صادر کردند به کام مردم در استان‌ها بچشانیم. به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سیداحسان خاندوزی» در جلسه مجازی با استانداران سراسر کشور که با حضور «حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی‌سازی و «علیرضا فخاری» استاندار تهران انجام شد، با اشاره به برخی اصلاحات و تغییرات انجام‌شده در آیین‌نامه هیات اجرایی مولدسازی افزود: این تغییرات به تصویب رؤسای هر ۳ قوه رسیده و ابلاغ شده است و حاوی نکات متمایزی نسبت به ویرایش نخست آیین‌نامه است. وی اظهار داشت: درباره چگونگی اجرا و پیاده‌سازی این ابلاغیه در سال ۱۴۰۲ نیز اضافه بر خود آیین‌نامه، تجارب بسیار خوبی از برخی استان‌ها کسب کردیم و در روزهای آغازین سال جدید اگر با تکیه بر این تجارب بتوانیم به مسیر کاری مشترکی با استانداران برسیم، دستاورد خوبی به همراه خواهد داشت. وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد: در مرحله وصول مستنداتی که از استان‌ها به دبیرخانه هیات مولدسازی ارسال می‌شود، در سریع‌ترین زمان پیگیری‌های ممکن را انجام خواهیم داد.
خاندوزی در پایان یادآور شد: از استانداران می‌خواهیم رساندن مستندات به مرحله تایید و تصویب در هیات مولد‌سازی را تسریع کنند و همان‌طور که اشاره شد هیچ محدودیتی در اجرای مصوبات وجود ندارد.
وی افزود: با حضور «داوود منظور» در سازمان برنامه و بودجه نیز شاهد هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود و می‌توانیم به سرعت موافقت‌نامه‌های پروژه‌ها را اصلاح کنیم، به نحوی که استان‌ها بتوانند در سقف‌های بالاتری از منافع مولدسازی منتفع شوند.
***
لزوم تدوین آمارنامه محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: آمارنامه محصولات کشاورزی باید در وزارت جهاد کشاورزی تهیه و تدوین شود تا میزان تولید تمام محصولات کشاورزی به صورت دقیق در دسترس باشد. سیدمحمد آقامیری در نخستین جلسه شورای معاونان، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر پیشین جهاد کشاورزی برای سفره مردم و تداوم امنیت غذایی در کشور، بر ادامه پیگیری این اقدامات با توان مضاعف و استفاده از تجربیات و برنامه‌های راهبردی ایشان در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی تاکید کرد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم تاکید کرد و افزود: نگاه ما در تمام حوزه‌ها به تولید داخلی است. باید متناسب با شعار امسال «رشد تولید و مهار تورم»، از تمام ظرفیت‌های کشور برای تولید در همه بخش‌ها استفاده کنیم.
آقامیری اظهار داشت: از تجربیات جهاد دامپزشکی در سازمان دامپزشکی برای پیشبرد اهداف و خط‌مشی‌های وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهیم کرد. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات کشور را باید با کار جهادی رفع کنیم، این فرمایش رهبر انقلاب مختص وزارت جهاد کشاورزی نیست و به تمام حوزه‌های کشور تعمیم می‌یابد. وی تاکید کرد: باید مشکلات بخش کشاورزی به صورت جهادی و میدانی برطرف شود. آقامیری با بیان اینکه آمارنامه محصولات کشاورزی باید در وزارت جهاد کشاورزی تهیه و تدوین شود، تصریح کرد: باید میزان تولید تمام محصولات کشاورزی به صورت دقیق در دسترس باشد که در این باره رؤسای استان‌ها باید فعال‌تر شوند. وی ادامه داد: باید از دانش‌بنیان‌ها در تولید محصولات کشاورزی بهره ببریم تا رشد قابل توجهی را در این بخش داشته باشیم.
***
وام مسکن جوانان افزایش یافت
سرپرست بانک مسکن از افزایش ۲ برابری سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علی‌عسگری، سرپرست بانک مسکن در برنامه‌ای رادیویی به موضوع افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان پرداخت و گفت: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شرایطی که مسکن پیدا کرده است، در طرح قبلی سال گذشته حداکثر سقفی که می‌توانستیم برای مسکن جوانان در شهر تهران تخصیص دهیم ۲میلیارد تومان بود.
وی افزود: با توجه به دستورالعملی که برای این بسته حمایتی وام مسکن جوانان داشتیم و در شهرهای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر 1.5 میلیارد تومان و در سایر شهرها 1.4 میلیارد تومان بود و این مقداری متناسب با شرایط تورمی سقف لازم برای تامین مسکن نبود، بنابراین این سقف امسال تقریبا دوبرابر شد. وی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده این عدد برای شهر تهران برای سپرده‌گذاری ۱۵ ساله ۴ میلیارد تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۳,۴ میلیارد تومان و سایر شهرها 2.8 میلیارد تومان افزایش یافت. تقریبا چیزی حدود ۲ برابر سال قبل تسهیلات بیشتر شده است.

Page Generated in 0/0063 sec