printlogo


کد خبر: 261713تاریخ: 1402/1/28 00:00
اخبار

هنرنمایی ۱۶ کودک نقاش ایرانی در ژاپن
۱۶ عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار در سی‌امین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری ژاپن شدند. به گزارش «وطن امروز»، «سی‌امین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن» در سال ۲۰۲۲ با موضوع‌های «من و غذای مورد علاقه‌ام» و «آزاد» برگزار شد و ۹ هزار و ۳۱۳ اثر از ۵۶ کشور جهان در این مسابقه مورد بررسی و داوری قرار گرفت که ۱۶ عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور موفق به دریافت یک نشان طلا، یک نشان نقره و ۶ نشان برنز به همراه لوح تقدیر شدند و ۸ دیپلم افتخار نیز به دیگر اعضای کانون اهدا شد. بر این اساس «باران احترامی» ۹ ساله از مرکز شماره ۳ کانون بهبهان خوزستان موفق به دریافت لوح تقدیر و نشان طلا شد، همچنین «مایسا وفا» 6.5 ساله از مرکز شماره ۳۲ کانون تهران نیز لوح تقدیر و نشان نقره دریافت کرد. «یسنا زارعی» ۹ ساله از مرکز بوانات استان فارس، «مرسانا دشتی‌زاده» ۱۰ ساله از مرکز شماره ۲ کانون بهبهان استان خوزستان، «دلسا حیدری» ۱۰ ساله از مرکز شماره ۲ کانون اردبیل، «ابوالفضل برزگر» ۱۴ ساله از مرکز کانون بشرویه استان خراسان جنوبی، «النا امید» ۱۴ ساله از مرکز شماره یک کانون اردبیل و «هستی نجفی» ۱۵ ساله از مرکز کانون اهر استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت لوح تقدیر و نشان برنز این دوره از مسابقات هیکاری شدند.
«کامران خلخالی» ۶ ساله از مرکز شماره ۲ کانون سنندج استان کردستان، «آوینا علی‌اصغری» ۷ ساله از مرکزشماره یک کانون گرگان گلستان، «آرتینا زائر» ۷ ساله از مرکز کانون لارستان استان فارس، «پرناز گودرزی» ۸ ساله از مرکز شماره ۵ کانون کرمانشاه، «آترین فردایی» ۹ ساله از مرکز شماره یک کانون بهبهان خوزستان، «آوا مقدسیان» ۹ ساله از مرکز شماره ۳ کانون بهبهان خوزستان، «ملیسا طهماسبی» ۱۰ ساله از مرکز کانون باغملک استان خوزستان و «راضیه مدرسی» ۱۴,5 ساله از مرکز شماره یک کانون گنبد استان گلستان دیپلم افتخار «سی‌امین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن» را از آن خود کردند. از میان ۳۳۸ اثری که از سوی کانون به مسابقه نقاشی انجمن هیکاری کشور ژاپن ارسال شد، ۱۶ عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار از این دوره از مسابقات شدند.
***
هواداران سرخابی در یک مستند به هم می‌رسند
مستند «سهم سرخابی» به کارگردانی ساسان گلستانه از تولیدات شبکه مستند با موضوع مروری بر تاریخچه شکل‌گیری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، در آستانه یکصدمین داربی پایتخت، از یکشنبه ۲۷ فروردین ساعت ۲۰ پخش می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، گلستانه درباره مجموعه مستند ۴ قسمتی سهم سرخابی گفت: این مستند داستان پیدایش ۲ تیم مطرح فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس است و تاریخچه آنها را از زمان تاسیس تا خصوصی‌سازی روایت کرده است. وی افزود: ما برای ورود به موضوع این مستند و پیدایش ۲ تیم پرطرفدار پایتخت، مروری بر پیدایش فوتبال در ایران و جهان و تاریخچه آنها داشتیم و تلاش کردیم روایتی جامع از این موضوع را به مخاطبان عرضه کنیم. بر همین اساس، در بخشی از مستند، نیم نگاهی به تیم‌های ریشه‌ای فوتبال ایران بویژه شاهین، پاس و... داشتیم. همچنین به خصوصی‌سازی ۲ باشگاه نیز پرداخته‌ایم. گلستانه درباره روند تولید این مستند گفت: کاوه احمدی پیشنهاد ساخت چنین مجموعه‌ای را به صورت یک طرح به من داد و آن را همراه با محمد خداوردی تبدیل به طرح ساخت مستند تلویزیونی کردیم. هدف من از ساخت این مستند این بود که جامعه را نسبت به تاریخچه و پیشینه فوتبال در ایران از منظر ۲ باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بیشتر آگاه کنیم.‌ برهمین اساس، همه تصاویر آرشیوی موجود در موضوع این دو تیم را زیر و رو کردیم تا به روایتی دقیق برسیم. علاوه بر این، سراغ پیشکسوتان و صاحبنظران حوزه ورزش کشور رفتیم.
***
«نیکان» سریال جدید تلویزیون
سریال تلویزیونی «نیکان» محصول مرکز سیمافیلم به‌زودی روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، سریال تلویزیونی نیکان به کارگردانی علی سراهنگ و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی، محصول جدید مرکز سیمافیلم است که به‌زودی از تلویزیون پخش می‌شود.
نیکان این روزها آخرین مراحل صداگذاری را سپری می‌کند. در آستانه پخش، از لوگوی این سریال با طراحی محمد روح‌الامین و لوگوموشن ساخته افشین شهسواری رونمایی شد. در خلاصه داستان سریال تلویزیونی نیکان آمده است: یه پرنده کوچیک قبل از پرواز، نخستین چیزی که تجربه می‌کنه یه حسی شبیه به سقوطه...
پژمان بازغی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، رضا داوودنژاد، با معرفی مه‌لقا می‌نوش‌زاد، رویا جاویدنیا، سام کبودوند، زنده‌یاد مهدی صباغی، فروغ قجابگلو، نادر شهسواری، آزاده مهدی‌زاده، مریم شعبانی، امید سلیمی، نوا نعمتی، محمد یادگاری، نسیم مسلمی، رزا ماندنی، حسین شفیعی، حسین توکلی، فریده دریامج، مهری آل‌آقا، سعید بحرالعلومی، صادق سراهنگ، رونیکا بهرام‌زاده، محمدعلی اکبرشاهی، بهنام تشکر، مریم سعادت و اصغر نقی‌زاده بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

Page Generated in 0/0058 sec