printlogo


کد خبر: 261718تاریخ: 1402/1/28 00:00
آیین نکوداشت شهید سیدمرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب‌زاده در رسانه ملی برگزار شد
پیمان جبلی: شهید آوینی و نادر طالب‌زاده عامل به جهاد تبیین بودند

آیین نکوداشت شهید سیدمرتضی آوینی، زنده‌یاد نادر طالب‌زاده و جمعی از هنرمندان و چهره‌های درگذشته رسانه ملی با حضور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، بیژن نوباوه و سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی، نمایندگان مجلس در شورای نظارت بر رسانه ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی کریمیان، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی برگزار شد.
جبلی در ابتدای  مراسم «مسیر مرتضی»، ضمن تسلیت درگذشت روان‌‌شاد صدیقه اعتمادسعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: فقدان این مدیر دلسوز و باسابقه برای رسانه ملی سخت است و از خاطر نمی‌بریم که دکتر اعتمادسعید چگونه در دوران فراگیری ویروس کرونا در خط مقدم اطلاع‌رسانی بود و با همراهی همکاران رادیو سلامت، متعهدانه و دلسوزانه به روشنگری می‌پرداخت.
رئیس رسانه ملی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و بیان اینکه وجوه‌ اشتراک زیادی را می‌توان میان سیدمرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب‌زاده برشمرد، گفت: در میان خصایل و ویژگی‌های مشترک این ۲ بزرگوار که باید الگوی راه ما هم قرار بگیرد، اهتمام به جهاد تبیین از همه پررنگ‌تر است. این دو عزیز عمرشان را برای این موضوع گذاشتند و ما نیز باید در مسیر جهاد تبیین به بزرگوارانی چون آنان اقتدا کنیم.
جبلی تصریح کرد: شهید سید مرتضی آوینی و مرحوم نادر طالب‌زاده به ‌عنوان نمونه‌ها و الگوی موفق در جهاد تبیین باید در عرصه رسانه بخوبی معرفی شوند تا از این رهگذر، با واکاوی و تشریح ابعاد شخصیتی و سیره آنان، به بخشی از پرسش‌ها و دغدغه‌های جوانان علاقه‌مند به این حوزه نیز پاسخ داده شود.
رئیس رسانه ملی با قرائت بخش‌هایی از سوره حمد یادآور شد: در فرازهایی از سوره مبارکه حمد می‌خواهیم که خداوند ما را به راه راست هدایت کرده و راه‌مان را از گمراهان و ظالمان جدا کند. این آیات مصداق جهاد تبیین هستند. در جهاد تبیین نیز ما به دنبال این هستیم که در جنگ نرم، گمراه‌شدگان را به مسیر درست هدایت کنیم.
حسین یکتا راوی دفاع‌مقدس نیز از نقشی که شهدا در عرصه فرهنگ به عهده گرفته‌اند و همچنین رمزگشایی از نقش شهدا در فضای تحولی در رسانه ملی سخن گفت.
وی با اشاره به نگاه تحولی در سازمان صداوسیما افزود: آقای جبلی با نگاه حول حالنا قصد تحول در صداوسیما دارد و با نفس شهید آوینی و مرحوم طالب‌زاده کارش را شروع کرده‌ است. یکتا با بیان اینکه وقتی نگاهت خدایی باشد از جایی که فکر نمی‌کنی مدد و یاری می‌رسد، بیان کرد: رسانه ملی با ۲ اتفاق به این تحول نزدیک شد. سرود سلام فرمانده و تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی تجلی‌اش با صداوسیما بود و این ۲ اتفاق پای بچه‌های ارزشی را به صداوسیما باز کرد. راوی دفاع‌مقدس با تأکید بر اینکه صداوسیما بینندگان فراوانی دارد، اظهار داشت: نباید بشنویم مخاطب رسانه ملی کم شده ‌‌است. ما در مرحله تحول هستیم و باید با ورود نیروهای ارزشی خودمان را بیازماییم.
وی یادآور شد: به لطف خدا بچه‌ارزشی‌هایی که یک روز با شبکه افق کارشان را شروع کردند، امروز سرکار هستند و خودشان را اثبات کردند. آنها نیروهای حواله‌ای سردار سلیمانی به صداوسیما هستند و در نگاه تحولی به کمک رئیس رسانه ملی خواهند آمد. ما باید در فضای تحولی همراه سازمان باشیم و باید همراه  مقام معظم رهبری ندای انا بقیه‌الله را از صداوسیما بشنویم. این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره چهره‌های هنری و فرهنگی رسانه ملی که سال گذشته جهان را ترک کردند، همراه بود.

Page Generated in 0/0056 sec