printlogo


کد خبر: 261726تاریخ: 1402/1/28 00:00
استقلال با برد 6 گله و شگفت‌انگیز مقابل هوادار خودش را به داربی رساند
هر روز بهتر از دیروز

زهره فلاح‌زاده: استقلال شنبه‌شب در ورزشگاه آزادی توانست مقابل تیم هوادار به برتری پرگل ۶ بر یک برسد تا تیم ساپینتو نخستین تیم این فصل باشد که برد قاطع با اختلاف ۵ گل در میان مدعیان قهرمانی داشته است.
به صحبت‌های ساپینتو اعتماد کنید
2 بازیکن گلزن این دیدار یعنی آرش رضاوند و  سعید مهری، همان هافبک‌هایی که در ۲ سال گذشته هیچ‌گاه نتوانستند به فرم ایده‌آل برسند و مربیانی که از آنها بخوبی بازی نگرفتند، در تیم ساپینتو به ستاره مبدل شده‌اند. این 2 بازیکن در دیدار با هوادار علاوه بر اینکه در گلزنی سهم داشتند، بازی خوبی را نیز به نمایش گذاشتند. حضور این ۲ بازیکن در ترکیب تیم آنقدر برای استقلال حیاتی شده که اگر در ترکیب آبی‌ها نباشند، میانه زمین آنها دچار ضعف تاکتیکی می‌شود. غیر از مهری، ۲ بازیکن قرضی استقلال یعنی محمد محبی و مهدی قائدی نیز همچون بازی‌های گذشته در این دیدار نقش پررنگی ایفا کردند؛ محبی ۲ گل و قائدی یک گل به ثمر رساندند. اینکه این بازیکنان بخوبی توانسته‌اند در تیم ساپینتو به موففیت برسند، نشان می‌دهد سرمربی پرتغالی آبی‌ها کارش را به خوبی بلد است و می‌توان با او به قهرمانی در لیگ برتر هم فکر کرد. ساپینتو زمانی که به استقلال آمد، از کسب ۴ جام در این فصل صحبت کرد‌‌؛ صحبتی که حتی باعث تمسخر او توسط خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال شد اما استقلال او قهرمان سوپر جام شده و در لیگ برتر و جام حذفی هم شانس قهرمانی دارد. هر چند او خبر نداشت یک روزی مثل حالا آبی‌ها به آسیا نخواهند رفت و تیم او به دلیل ناکارآمدی مدیرعامل وقت، از لیگ قهرمانان حذف می‌شود‌. پیش از ساپینتو، محبوب‌ترین مربی خارجی استقلالی‌ها آندره‌آ استراماچونی بود که تحول عظیمی در تیمش ایجاد کرده بود اما حالا ساپینتو جای سرمربی ایتالیایی را گرفته و عجیب به دل هواداران نشسته است. البته او توسط هواداران رقیب هم مورد تشویق قرار گرفته و قرمزها هم او را مربی بادانشی می‌دانند که توانسته نتایج خیلی خوبی با استقلال کسب کند و حتی بازی چشم‌نواز، هجومی و زیبایی را ارائه دهد.
* سنگین‌ترین شکست الهامی مقابل انگیزه بالای استقلالی‌ها
این نخستین شکست سنگین ساکت الهامی‌، سرمربی هوادار بود که پرسپولیس را در هفته بیستم شکست داده و در دور رفت مقابل استقلال با یک گل مغلوب شده بود. در واقع  تیم او راحت به باخت رضایت نمی‌‌دهد اما برابر استقلالی که پیش از داربی و مقابل دیدگان امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ‌ملی کوهی از انگیزه بود، کار بیش از حد سخت شده بود.
* ساپینتو مربی برتر نیمه
استقلال که در نیمه اول ۲ گل زد اما از سوی داور به دلیل اعلام آفساید هر ۲ گل رد شد و تمام ۶ گل این بازی  را در نیمه دوم مسابقه به ثمر رساند. این یعنی ساپینتو مربی برتر نیمه است که در ۱۵ دقیقه استراحت بین 2 نیمه توانست بخوبی تاکتیک‌های مدنظرش را به بازیکنانش دیکته کند. آبی‌ها ۳ گل را در ۱۰ دقیقه پایانی بازی درون دروازه حریف جا دادند که گل آخر آنها توسط سیدحسین حسینی، دروازه‌بان تیم از روی نقطه پنالتی به تور هوادار نشست. هر چند ساکت الهامی اعتقاد داشت استقلالی‌ها برای تحقیر تیم هوادار توپ را به حسینی سپردند تا ضربه پنالتی را بزند اما به هرحال نام دروازه‌بان استقلال هم در گلزنان لیگ
بیست و دوم قرار گرفت.
* خوش‌یمنی همیشگی استقلال با رفتن فتح‌الله‌زاده
استقلالی‌ها به خاطر دارند تیم‌شان سال ۸۷ در فصل هشتم لیگ برتر نتایج خوبی کسب نمی‌کرد تا اینکه علی فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استعفا کرد. درست یک روز پس از رفتن او استقلال در ورزشگاه آزادی با ۶ گل صنعت نفت آبادان را در هم کوبید و بردهای بعدی شکل گرفت؛ آبی‌ها در آن فصل با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی رسیدند. امسال باز هم تاریخ تکرار شد. استعفای علی فتح‌الله‌زاده که هفته گذشته پیش از شروع دیدارهای این هفته رخ داد، منجر به برد ۶ گله آبی‌ها شد؛ استعفایی که نه‌تنها در بیرون از زمین بلکه درون زمین هم به استقلال کمک کرده و به خوبی هم جواب داده است.
* وزیر ورزش: استقلال فرصت دارد و تا دقیقه 99 پیگیریم
وزیر ورزش و جوانان مدعی شد استقلال همچنان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شانس دارد. در شرایطی که گفته می‌شد استقلال برای دریافت مجوز آسیایی تا 11 فروردین فرصت داشته است مطالبات استراماچونی را پرداخت کند اما مسؤولان این باشگاه از جمله سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی آبی‌ها و فرشید سمیعی، معاون حقوقی این باشگاه، مدعی شدند آنها برای دریافت این مجوز همچنان فرصت دارند. حالا وزیر ورزش نیز مدعی شده باشگاه استقلال  تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارد با حل و فصل برخی پرونده‌های مالی، در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در برنامه پاسخگویی برخط وزیر ورزش و جوانان، درباره وضعیت باشگاه استقلال گفت: استقلال تا 21 اردیبهشت‌ماه فرصت دارد. بسته شدن پنجره‌ها مربوط به بدعهدی و اینگونه مسائل است. وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فقط پرونده استراماچونی نیست و پرونده‌های دیگری همچون پادوانی و باشگاه الاهلی نیز هستند که مربوط به انتقال مهدی قائدی می‌شود و باید پیگیری شوند. وی افزود: الان سرخابی‌ها جزو شرکت‌های مشمول واگذاری شده‌اند و قانون می‌گوید دولت دیگر نمی‌تواند کمک کند اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا راهکاری پیدا کنیم که استقلال بماند. او در پایان گفت: ما بین هیچ تیمی فرق نمی‌گذاریم. به قول فوتبالی‌ها تا دقیقه 99 پیگیر هستیم. ضمن اینکه تا 30 فروردین باید پول استراماچونی پرداخت شود. بعد از آن باید پرونده پادوانی و باشگاه الاهلی حل شود و بعد از یکی دو کار اداری، تلاش می‌کنیم هر دو باشگاه را در آسیا حفظ کنیم.
***
عجیب‌ترین صدر جدول تاریخ لیگ برتر!
پیروزی پرگل استقلال برابر هوادار، جدول لیگ برتر را به شکلی بی‌سابقه درآورده است. هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر، با پیروزی 3 تیم مدعی قهرمانی همراه شد تا رقابت در صدر جدول همچنان در نزدیک‌ترین حالت ممکن دنبال شود. آبی‌های تهران در این هفته از مسابقات هوادار را با 6 گل شکست دادند تا افزایش 5 گله تفاضل این تیم، صدر جدول رده‌بندی را از چنگ سپاهان درآورد. با پیروزی 2 بر صفر سپاهان مقابل مس رفسنجان، در جدول رده‌بندی همه ‌چیز به حالت تساوی درآمد و استقلال و سپاهان، هر دو در امتیاز 55 و تفاضل گل 24 با هم برابر شدند. با این حال، تعداد گل‌های ‌زده بیشتر استقلال، این تیم را در صدر جدول رده‌بندی قرار داده است؛ صدرنشینی‌ای که البته در صورت پیروزی هر دو تیم در بازی‌های پیش رو تا پایان فصل، به کار آبی‌ها نخواهد آمد! ماجرا از این قرار است که با اعلام سازمان لیگ پیش از شروع رقابت‌ها، در پایان این فصل، بازی رودررو تعیین‌کننده تکلیف صدر و قعر جدول در صورت امتیازات برابر خواهد بود و به این ترتیب سپاهان با دبل استقلال در نیم فصل اول و دوم، در صورت برابری امتیازات، فارغ از هر تفاضل گلی، قهرمان رقابت‌ها خواهد شد؛ موضوعی که سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ بار دیگر در گفت‌وگو با ورزش 3 روی آن صحه گذاشت تا به این ترتیب یکی از عجیب‌ترین شرایط تاریخ لیگ در جدول را شاهد باشیم. شناوری بازی‌ها در طول فصل دلیلی است که سازمان لیگ برای تنظیم جدول بر اساس تفاضل گل تا پایان هفته بیست و نهم برمی‌شمرد اما به محض پایان بازی‌ها، بازی رودررو، ملاک تعیین رتبه تیم‌های صدرنشین و قعرنشین لیگ در صورت برخورداری از امتیازات برابر خواهد بود؛ موضوعی که باعث شده استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ باشد اما در صورت پیشرفت جدول به همین منوال، در انتهای فصل، قهرمانی نصیب طلایی‌پوشان ‌شود.

Page Generated in 0/0083 sec