printlogo


کد خبر: 261742تاریخ: 1402/1/28 00:00
اخبار

فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان  و مسؤولان ارشد نیروهای مسلح، بر استمرار روند پیشرفت‌های قابل تحسین در حوزه نظامی تأکید کردند
بدون توقف رو به جلو
گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر روز گذشته در دیدار فرماندهان و مسؤولان ارشد نیروهای مسلح، این نیروها را به فرموده امیرمومنان(ع) حصارهای مستحکم کشور و ملت خواندند و تاکید کردند: این جایگاه بسیار بزرگ، مسؤولیت‌های سنگینی به همراه می‌آورد که بحمدالله نیروهای مسلح با قدرشناسی این موقعیت پرافتخار، مشغول عمل به وظایف خود هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح گفتند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید. فرمانده کل قوا با استناد به آیه قرآن کریم، آمادگی همیشگی را فرمان پروردگار و مایه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهدید، هیچگاه به طور کامل از بین نمی‌رود، بنابراین باید هر چه می‌توانید بر آمادگی‌‎های مختلف بیفزایید. رهبر انقلاب همچنین نفس آمادگی نیروهای مسلح را برای دشمنان  بازدارنده و هوشیاری در مقابل طراحان پشت صحنه حوادث را کاملا ضروری خواندند. ایشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالی عناصر کم‌قدرت گفتند: نباید ذهن‌ها را بر اینگونه اقدامات و حرف‌ها متوجه و متمرکز کرد، بلکه باید طراحان اصلی و پشت صحنه را دید. فرمانده کل قوا با اشاره به جنگ‌‌افروزی‌های نیروهای شریر بین‌المللی در مناطق مختلف جهان گفتند: استکبار هر جا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد. تمرکز و دقت بر برنامه‌های بلندمدت دشمن نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسؤولان ارشد نیروهای مسلح بر آن تاکید کردند. ایشان در همین زمینه گفتند: دقت بر برنامه‌های ۵ یا 10 ساله دشمن خوب و لازم است اما باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت او را مدنظر و تحت رصد داشت. فرمانده کل قوا با اشاره به ۲ جنگی که آمریکا حدود ۲ دهه قبل در شرق و غرب ایران به راه انداخت، گفتند: آمریکایی‌ها منافعی در عراق و افغانستان داشتند اما هدف نهایی آنها ایران اسلامی بود که به دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی، در این ماجراها و هدف نهایی خود شکست خوردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به این واقعیت گفتند: بنابراین دشمن با همه محاسبات به ظاهر مستحکم و قدرت نظامی خود، قابل شکست دادن است. ایشان موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از اینگونه شکست‌ها برشمردند و گفتند: عملیات ضدفلسطینی رژیم صهیونیستی در ماه رمضان سال گذشته با عکس‌العمل خاصی در جهان روبه‌رو نشد اما امسال در مقابل جنایات او، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود.
فرمانده کل قوا غافل نشدن از دشمن را به موازات باور به شکست‌پذیری او، مهم دانستند و افزودند: در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد. رهبر انقلاب در پایان سخنان‌شان، مراکز و عناصر فکری نیروهای مسلح را به طراحی دائم و مبتکرانه راهبردها و سیاست‌های قوی، عقلایی و راهگشا فراخواندند. پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نیروهای مسلح در ابعاد مختلف بیان کرد.
***
ناتوانی اطلاعاتی آمریکا در مقابله با سپاه
دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا در اقدامی که نشان از اذعان به ضعف دستگاه‌های جاسوسی آن دارد با طرح ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایزه‌ای ۱۵میلیون دلاری برای کسب اطلاعات مالی درباره سپاه تعیین کرد.
بنابر گزارش تسنیم، صفحه بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا در توئیتی جدید برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این بخش مدعی شده است که برای متوقف کردن آنچه این دفتر با عنوان تروریست‌ها یاد می‌کند، احتیاج به کمک برای شناسایی خطوط مالی سپاه پاسداران دارد. در وب‌سایت دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا نیز این اطلاعیه منتشر شده است. طبق اطلاعیه وب‌سایت این دفتر برای اطلاعاتی که منجر به اخلال در سازوکارهای مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی شاخه‌های مختلف آن، از جمله نیروی قدس شود، تا سقف 15 میلیون دلار جایزه تعیین می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا برای اطلاعات درباره منابع درآمد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیاتی را منتشر کرده که به‌شرح زیر است:
ـ طرح‌های مالی غیرقانونی سپاه از جمله نفت در برابر پول
ـ شرکت‌هایی که از طرف سپاه به فعالیت‌های بین‌المللی می‌پردازند
ـ نهادها یا اشخاصی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دور زدن تحریم‌های ایالات متحده کمک می‌کنند
ـ موسسات مالی رسمی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجارت می‌کنند
ـ نحوه انتقال وجوه و ابزار توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای نیابتی و شبه‌نظامیان
ـ اهداکنندگان یا تسهیلگران مالی سپاه
ـ موسسات مالی یا صرافی‌هایی که معاملات سپاه را تسهیل می‌کنند
ـ مشاغل یا سرمایه‌گذاری‌های تحت مالکیت یا کنترل سپاه یا تامین‌کنندگان مالی آن
ـ شرکت‌هایی که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خرید بین‌المللی فناوری با کاربرد دوگانه می‌پردازند
ـ توطئه‌های جنایی شامل اعضا و هواداران سپاه که به‌نفع مالی این سازمان است.
پیش از این نیز بیش از 130 عضو کنگره آمریکا (یک گروه دوحزبی) با امضای نامه‌ای مشترک از اتحادیه اروپایی خواستند سپاه پاسداران ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند. این اقدامات پس از آن رخ می‌دهد که پارلمان اروپا چندی پیش با تصویب یک طرح غیرالزام‌آور خواستار قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی اتحادیه اروپایی شده بود، با وجود این یک روز بعد از تصویب این طرح، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت که تحقق چنین اقدامی علیه سپاه مستلزم رأی دادگاه است. اقدام پارلمان اروپا واکنش قاطع مقام‌های ایران را در پی داشت که درباره اقدام متقابل در صورت هر گونه اقدام علیه سپاه هشدار دادند، بعد از این تحولات مقام‌های کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان از لفاظی‌های اولیه خود برای اقدام علیه سپاه عقب‌نشینی کردند.
***
انهدام کانون ضدامنیتی توسط اطلاعات سپاه آمل
فرمانده سپاه ناحیه آمل از انهدام کانون ضدامنیتی و شورشی مرتبط با گروهک تروریستی منافقین توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) آمل خبر داد. سرهنگ عابدین داغمه‌چی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به دنبال برخی اقدامات ضد امنیتی در شهرستان آمل، سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه کربلا طی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی عوامل کانون شورشی وابسته به سازمان تروریستی منافقین در این شهرستان شدند. وی ادامه داد: این افراد با رسانه‌های اصلی این سازمان تروریستی همکاری داشته و ضمن انجام اقدامات ضدامنیتی، با تهیه ویدئوهای مختلف در جریان اغتشاشات و فراخوان‌های اخیر، با تهیه مواد آتش‌زا و کوکتول مولوتف، برخی از اموال عمومی و خصوصی را تخریب و مقرهای نظامی را مورد هدف قرار دادند. فرماندهی سپاه ناحیه آمل گفت: عوامل مذکور و مرتبط با تروریست‌های منافقین قصد داشتند اقداماتی را در مناطق حساس شهر آمل عملیاتی کنند که سرانجام توسط سربازان گمنام اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

Page Generated in 0/0056 sec