printlogo


کد خبر: 261760تاریخ: 1402/1/29 00:00
اخبار

«لوپتو» راهی جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو شد
پس از حضورهای مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی، انیمیشن سینمایی «لوپتو» راهی جشنواره مسکو شد. به گزارش «وطن امروز»، انیمشین سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی محصول مرکز انیمیشن سوره، در چهل‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش فیلم‌های انیمیشن به نمایش در می‌آید. چهل‌وپنجمین دوره این جشنواره از 20 تا 27 آوریل برابر با 31 فروردین تا 7 اردیبهشت‌ در شهر مسکو برگزار خواهد‌ شد.
«لوپتو» که با تکنیک سه‌بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی ساخته شده‌ و با شعار «شادی ساختنی است» هم‌اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، تاکنون موفق به جذب بیش از یک میلیون مخاطب و فروشی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در سینماها شده است.
جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، نخستین بار سال 1935 برگزار و ابتدا به صورت دوسالانه و سپس به صورت سالانه برگزار شده است. این جشنواره اعتبار زیادی در بین سینماگران دارد و از سال 2000 که فیلمساز برجسته، نیکیتا میخالکوف ریاست آن را بر عهده داشت، بر اعتبار آن نیز افزوده شد. پخش بین‌المللی این انیمیشن سینمایی بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
پوستر رسمی «دسته دختران» رونمایی شد
در آستانه اکران فیلم سینمایی «دسته دختران» از پوستر رسمی این فیلم سینمایی رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، پوستر رسمی فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، با طرحی از محمد روح‌الامین رونمایی شد. 
فیلم سینمایی «دسته دختران» از چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ اکران خود را توسط پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس سینمایی آزادی با شعار «این رزم را با زن سرودن عاشقانه است» در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد. 
«دسته دختران» داستان گروهی از زنان ایرانی است که برای دفاع از خاک‌شان به خط مقدم جنگ می‌روند. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۷ سیمرغ بلورین شد. نسخه کوتاه‌شده و جدید این اثر از چهارشنبه این هفته در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دسته دختران» قصه‌‌ زنان جنگ است. گروهی جامانده از روایت‌های پیروزمردان پیکارها در طول تاریخ....
نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری دسته‌ دختران را بازی می‌کنند و حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، محمد صدیقی‌مهر با حضور مهدی حسینی‌نیا آنها را همراهی می‌کنند. بخشی از عوامل تولید این فیلم عبارتند از؛ کارگردان: منیر قیدی، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری، فیلمنامه‌نویس: منیره قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امینی، بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره.
***
علت پرداخت نشدن نوبت سوم و چهارم یارانه مطبوعات مشخص شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت‌های پرداخت نشده فرهنگی - هنری سال 1401 توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رقم قابل توجهی از بودجه سال 1401 محقق نشده و نوبت‌های سوم و چهارم یارانه رسانه‌ها هنوز پرداخت نشده است، گفت: همین امروز معاون مطبوعاتی و معاون هنری در سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند و بنده هم در جلسه هیات دولت این موضوع را خدمت ریاست جمهور عرض کردم و آقای دکتر منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند مطالبات باقیمانده را در اسرع وقت پرداخت کنند.
وی بیان کرد: به دلیل عقب‌افتادگی‌هایی که در تامین منابع و در تبصره 14 داشتیم که به بحث یارانه‌ها مربوط است، این مشکلات را برای همه ایجاد کرد و تلاش‌مان این است که همه بدهی‌های‌مان در تئاتر، نشر و مطبوعات را تامین کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه این پرداختی‌ها از بودجه 1401 خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: این موضوع مهم نیست و خودمان در این مورد تدبیر خواهیم کرد، مهم آن است که مسائل همه اقشار فرهنگی و هنری را تا اوایل اردیبهشت‌ رفع خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0146 sec