printlogo


کد خبر: 261771تاریخ: 1402/1/29 00:00
اخبار

پیروزی تاریخی وفایی برابر حریف چینی و راهیابی به جمع ۱۶ نفر برتر
نماینده ایران با پیروزی برابر حریف چینی به جمع ۱۶ نفر برتر مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر راه یافت. مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان(Cazoo) ۲۰۲۳ از روز شنبه ۲۶ فروردین در انگلیس آغاز شد و تا یکشنبه ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. حسین وفایی، نماینده اسنوکر کشورمان در این دوره از مسابقات به مصاف دینگ جونهوی رفت که موفق شد در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ حریف چینی را شکست دهد و راهی دور بعدی مسابقات شود. این نخستین پیروزی ورزشکاران اسنوکر کشورمان در سالن کروسیبل و مسابقات قهرمانی جهان است. وفایی با این پیروزی با مدافع عنوان قهرمانی انگلیسی «رونی اسالیوان» روبه‌رو می‌شود. این دیدار جمعه اول اردیبهشت ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار خواهد شد. سالیوان نیز با برتری ۱۰ بر ۷ پنگ جونژو دیگر نماینده چین را شکست داد. حسین وفایی در فریم دهم، بریک ۱۱۷ و در فریم یازدهم، بریک ۱۲۲ را به ثبت رساند که بیانگر آمادگی وفایی برای برتری در این دیدار بود. وفایی و دینگ پیش از این ۲ بار با یکدیگر رو به رو شده بودند که سهم هر بازیکن یک پیروزی و یک شکست بود که وفایی با این پیروزی موفق شد از حریف چینی پیشی بگیرد. وفایی در بخش اول این بازی ۵ بر ۴ از حریف چینی عقب افتاد اما موفق شد در پایان ۱۰ بر ۶ این حریف سرشناس را شکست دهد.
***
مدعی جدید در خانواده کشتی‌گیر ایرانی - ژاپنی
یکی دیگر از فرزندان کشتی‌گیر جواد اسفنجانی در ژاپن که تنها ۱۷ سال دارد، با قهرمانی در انتخابی تیم‌ ملی قرار است نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ژاپن در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان باشد. به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که چند روز پیش در آستانه قزاقستان به پایان رسید، آرش یوشیدا از ژاپن برابر ارشک محبی، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در ادامه نیز مقابل رقبای خود پیروز شد و مقتدرانه به مدال طلای بزرگسالان آسیا رسید تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن برابر مدعیان آسیایی و جهانی خواهد داشت. این کشتی‌گیر ژاپنی یکی از ۶ فرزند جواد اسفنجانی، کشتی‌گیر سابق ایران است که ۳۰ سال است در کشور ژاپن زندگی می‌کند. وی تحت مربیگری پدرش موفق شده در ۱۹ سالگی بر سکوی نخست آسیا بایستد اما آرش که اخیرا قهرمان آسیا شده، تنها فرزند کشتی‌گیر این خانواده نیست. کیوان، امین و آریا و حتی دختر جواد اسفنجانی نیز کشتی‌گیر هستند و زیر نظر پدر در باشگاه تمرین می‌کنند. «آریا» دیگر فرزند جواد اسفنجانی که ۱۷ سال دارد و اخیرا با قهرمانی در رقابت‌های انتخابی نوجوانان ژاپن موفق شد به دوبنده تیم‌ ملی این کشور برسد، قرار است در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم برای ژاپن مبارزه کند. به گفته جواد اسفنجانی«آریا» به همراه خواهر دوقلوی خود کشتی‌گیر هستند اما «آریا» با استعدادترین کشتی‌گیر این خانواده شلوغ است و یکی از مدعیان کشتی در آینده خواهد بود. رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان ۳۰ مرداد تا ۲ شهریور به میزبانی ورشو، پایتخت لهستان برگزار می‌شود.
***
سنگین‌ترین جریمه تاریخ بایرن‌مونیخ برای سادیو  مانه
باشگاه بایرن‌مونیخ، سادیو مانه را به خاطر درگیری با لروی سانه ۳۰۰ هزار یورو جریمه کرد. این بالاترین رقم جریمه در تاریخ این باشگاه آلمانی است. به گزارش اسکای‌اسپورت، بایرن‌مونیخ در دیدار رفت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچسترسیتی با ۳ گل شکست خورد. دقیقه ۸۲ این بازی سانه با مانه درگیری لفظی پیدا کرد. این درگیری به رختکن هم کشیده شد تا جایی که ۲ بازیکن در رختکن با هم درگیر می‌شوند و گفته می‌شود مانه کشیده‌ای به صورت سانه می‌زند. این سیلی باعث شد خون از دهان سانه جاری شود. باشگاه بایرن‌ در بازگشت تیم به مونیخ خیلی سریع به این رخداد واکنش نشان داد و مانه را جریمه مالی و یک جلسه از همراهی تیم محروم کرد. اکنون مبلغ جریمه مالی مانه مشخص شده است. باشگاه بایرن‌مونیخ این بازیکن سنگالی را ۳۰۰ هزار یورو جریمه کرد که سنگین‌ترین میزان جریمه در تاریخ باشگاه آلمانی است. لوتار ماتئوس، بازیکن سابق بایرن‌مونیخ، در واکنش به این جریمه مالی گفت: به نظرم این جریمه منطقی و قابل پیش‌بینی بود.
مانه که تابستان گذشته به بایرن پیوست به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته است عملکرد روزهای اوجش در لیورپول را داشته باشد. او جام‌جهانی را هم به همین دلیل از دست داد و اکنون به نظر می‌رسد از نظر روانی هم با مشکلاتی روبه‌رو است. با این شرایط باید منتظر جدایی او در تابستان بود و بسیار بعید است در بایرن بماند. شبکه اسکای‌اسپورت آلمان اعلام کرد مانه اصلا در تفکرات توماس توخل برای فصل بعد جایی ندارد و این بازیکن تابستان پیش رو بایرن‌مونیخ را ترک خواهد کرد. به احتمال زیاد مانه دوباره به لیگ برتر انگلیس بازخواهد گشت. پیش از این هم رسانه‌های انگلیسی نوشتند که مانه دلتنگ لیگ جزیره است و دوست دارد بایرن را ترک ‌کند و دوباره در لیگ برتر به میدان رود.

Page Generated in 0/0062 sec