printlogo


کد خبر: 261779تاریخ: 1402/1/29 00:00
اخبار

فراخوان مشمولان اعزامی اردیبهشت‌ ۱۴۰۲
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ باید در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی‌نامه مشمولان حضور یابند. این دسته از مشمولان باید اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در تاریخ، ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی باید حتما کارت تزریق دیجیتالی واکسیناسیون «کووید-۱۹» و کارت واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. بر اساس گزارش سایت پلیس، در این اطلاعیه آمده است: عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
***
تخفیفات ۵۰ درصدی فروشگاه شهروند به مناسبت عید فطر
مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره‌ به فروش ویژه شهروند به مناسبت عید سعید فطر از ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت افزود: این تخفیفات در گروه‌های کالایی مختلفی همچون خواربار، شوینده، مواد پروتئینی، پوشاک و لوازم خانگی اعمال شده است. بنا بر اعلام سایت شهر، داوود قربانیان درباره فروش ویژه شرکت شهروند به مناسبت عید سعید فطر با بیان اینکه تخفیفاتی روی گروه‌های کالایی مختلفی همچون خواربار، شوینده، مواد پروتئینی، پوشاک و لوازم خانگی اعمال شده است، تصریح کرد: درباره خواربار تخفیفات از ۱۵ تا ۵۰ درصد شامل چای، انواع روغن خوراکی، عسل، نوشیدنی و... اعمال می‌شود. وی ادامه داد: تخفیفات شوینده و محصولات سلولزی از ۱۰ تا ۴۰ درصد شامل مایع لباسشویی و دستشویی، شامپو، سفره و...  و تخفیفات مواد پروتئینی از ۱۰ تا ۳۵ درصد شامل پنیر پیتزا، غذاهای نیمه‌آماده، فیله ماهی، انواع لبنیات، تخم مرغ و... است. قربانیان با اشاره به فروش ویژه لوازم منزل و پوشاک ادامه داد: لوازم منزل تا ۳۰ درصد که شامل انواع سرویس قابلمه و لوازم پخت و پز می‌شود و همچنین پوشاک که شامل کت و شلوار، کت تک و... است، به مناسبت عید فطر از تخفیف تا ۶۰ درصدی برخوردار است.
***
اجرای طرح «صدور گواهینامه آسان»
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه تصور برخی شهروندان این است که موتوسیکلت وسیله نقلیه محسوب نمی‌شود و نیازی به گواهینامه ندارد، از اجرای طرح «صدور گواهینامه آسان» خبر داد که طی آن بخش قابل‌توجهی از مراحل ثبت‌نام و صدور گواهینامه به‌ صورت غیرحضوری انجام می‌شود. سردار محمدباقر سلیمی درباره طرح جدید پلیس برای برخورد با تخلفات موتوسیکلت‌سواران گفت: بخش قابل‌توجهی از بی‌نظمی‌های ترافیکی و حوادث رانندگی مربوط به موتوسیکلت‌هاست. متاسفانه ۳۷ درصد جان‌باختگان در شهرها مربوط به موتوسیکلت‌سواران است و معمولا هم مصدومان حوادث رانندگی موتوسیکلت ضربات شدید و مهلکی را از ناحیه سروگردن دریافت می‌کنند. سردار سلیمی عنوان کرد: هم اکنون حدود ۹ میلیون دستگاه از موتورسیکلت‌ها در مرز فرسودگی قرار دارند و متاسفانه تصور برخی شهروندان این است که موتوسیکلت وسیله نقلیه محسوب نمی‌شود و نیازی به گواهینامه ندارد.  وی یادآور شد: ما سال گذشته طرح مقطعی صدور گواهینامه آسان را اجرایی کردیم؛ در این طرح بخشی از فرآیندها حذف و تجمیع شد و تعدادی از موتورسواران هم در این دوره شرکت کردند. رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه این طرح همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: نرم‌افزاری تهیه شده تا متقاضیان بتوانند بخش قابل‌توجهی از مراحل ثبت‌نام و صدور گواهینامه را به ‌صورت غیرحضوری انجام دهند.
***
تحویل بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور از تشکیل سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۱ به سبب حمایت مجلس برای افزایش ۳۰ درصد مستمری برای بار دوم، سال طلایی بود. علی‌محمد قادری با بیان اینکه در قانون بودجه سالانه، یک بار افزایش مستمری انجام می‌شود، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ به سبب حمایت مجلس برای افزایش ۳۰ درصد مستمری برای بار دوم، سال طلایی بود و سازمان بهزیستی کشور این ۳۰ درصد افزایش را بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ شورای نگهبان در آذرماه با استفاده از منابع داخلی خود به همراه مابه‌التفاوت پرداخت کرد. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شده است، گفت: سازمان بهزیستی کشور به هر مددجو واجد شرایط، ۱۰۰ میلیون تومان در مناطق شهری و روستایی به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند. وی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای واگذاری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی ادامه داد: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. چندی پیش نیز تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور کمک به احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش بالاخص افراد دارای معلولیت فاقد مسکن یا دارای مسکن کم‌دوام در راستای تحقق اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی و مواد مندرج در برنامه ششم توسعه منعقد شد.

Page Generated in 0/0059 sec